Welke schoenen om te rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Welke schoenen om te rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 21:35

Aangezien ik er pas achter kwam dat ik met geen mogelijkheid meer in mijn leren laarzen kom (nou ja erin gaat nog wel maar dan stroomt mijn bloed niet meer) en dat ook mijn rubberen laarzen niet meer helemaal jofel zijn, wilde ik eens kijken naar schoenen.

Ik heb op dat moment even gauw sportschoenen aangetrokken maar dat vond ik niks.
Welke schoenen zijn aan te raden en waar letten jullie op als je rijschoenen koopt?
Stalschoenen heb ik wel gehad maar die waren zo lomp dat ik er niet mee op een paard zou stappen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:36

ik rijd altijd met mijn kistjes en vroeger met mijn doc martens
maar kisten rijd fijner want die zitten wat hoger boven je enkels

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:44

Ik rijd gewoon met een paar stevige leren schoenen. Een paar jaar geleden voor zo'n 70 gulden gekocht. Ik vind ze ideaal, er zit nog aardig wat profiel onder, ik heb liever wat meer grip Haha! Ik draag ze verder ook overal in en rond de stal.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:47

Mijn Blackstone stalschoenen zijn soepel en licht genoeg om ook fijn mee te kunnen rijden.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:51

Ik heb zwarte leren wandelschoenen van de Scappino. Ze waren ong. 30 euro.
Ze zitten erg lekker en ik ben er zeer tevreden over!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:54

Ik heb bergschoenen, maar dat vind ik eigenlijk niet zo veel.
Verder heb ik nog een soort leren jodphurs, gekocht voor €25 bij de Dolcis, die zitten nog het comfortabelst.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:00

ik heb jodpuhrs van ariat, super schoenen zitten lekker gaan lang mee makelijk in onderhoud alleen wel een beetje prijzig.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:13

die zijn inderdaad geweldig, ik wil geen andere meer...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:18

ik heb ook blackstone stalschoenen. zitten heel fijn. en blijven heel goed.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:25

ik heb lange tijd me jodpuhrs gereden. vond ik wel gemakkelijk of van die korte veterlaarsjes. maar in het begin reed ik ook met mijn doc's.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:38

ik heb die jophers van ariat.
alleen die hebben het begeven helaas...
dus ik heb nu weer mijn oude stalschoenen. maar ik ga heel snel weer kopen want niks rijdt fijner als die jophers.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:38

De rijlaarsjes van Ariat, helemaal geweldig Ik heb ze gekregen voor mijn verjaardag en woon zo onderhand in die dingen Bloos Werken doe ik ermee, de paarden, werkelijk alles, zelfs rij ik er af en toe mee. Ok ze zijn eigenlijk voor het rijden maar aangezien ik mijn benen nooit stil kan houden als ik zonder laarzen rij........ Maar ik zou er zeker mee gaan rijden als ik ook de chaps ervan zou hebben, alleen zijn die nu even te prijzig Haha!

Nee echt als je kwaliteit wil en een hele comfortabele schoen zou ik absoluut voor de Ariat schoenen gaan

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:42

Ik rijd ook al jarenlang met kistjes en wil niks anders meer.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:44

Ik rij met van die leren werkschoenen van de Boerenbond, vraag me niet welk merk! Deze zijn zelfs met stalen neuzen Haha! Scheelt weer als er weer eens eentje op me voet staat Tong uitsteken

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:35

liberty schreef:
Ik rij met van die leren werkschoenen van de Boerenbond, vraag me niet welk merk! Deze zijn zelfs met stalen neuzen Haha! Scheelt weer als er weer eens eentje op me voet staat Tong uitsteken


Waarmee je ook nog eens aan de ARBO-wetgeving voldoet *LOL* *LOL*
Ik rijdt ook met werkschoenen met stalen neuzen, werkt uitstekend.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:38

Inderdaad Ikke, vind ze ook weg fijn om mee te rijden Haha! Als ze eenmaal ingelopen zijn, zijn ze super, heb van de week weer een paar bij gehaald, en me oude kwamen gaten in Tong uitsteken

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:40

liberty schreef:
Inderdaad Ikke, vind ze ook weg fijn om mee te rijden Haha! Als ze eenmaal ingelopen zijn, zijn ze super, heb van de week weer een paar bij gehaald, en me oude kwamen gaten in Tong uitsteken


hahahaha, ja, daar kun je zo af en toe last van krijgen, helaas. Hoewel ik wel tevreden ben over de leeftijd, meestal gaan ze bij mij toch 3 á 4 jaar mee en ik mishandel ze nogal *LOL* Schijnheilig *LOL*

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:41

Ik zou wel uitkijken met schoenen met veel profiel, dan heb je veel meer kans om in de stijgebeugel te blijven haken als je valt. (als je geen veiligheidsbeugels hebt tenminste).

Verder geen advies hier, ik rijd eigenlijk altijd met rijlaarzen, met schoenen en chaps geeft dat toch weer een ander gevoel, en op wedstrijden heb ik liever dat ik me nergens aan erger, dus bijvoorbeeld anders (niet lekker) zittend schoeisel.

Veel succes! Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:48

Met kisten bleef ik nog wel eens in de beugels hangen.. nu dus Doc Martens aan, en ik zweer erbij Haha!
Vooral de luchtkussens in de zool zijn heel fijn voor mijn knieen. Kan die meneer Martens niet ook eens rijlaarzen gaan maken? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:52

Ik rij ook met blackstones.
Maar ook altijd met veiligheidsbeugels, want je zit idd erg stevig in je beugels met schoenen met veel profiel.

Maar ze gaan bij mij ook echt lang mee.
En ik kan er ook langs het paard de hele dag op lopen en dat lukt mij niet met elke schoenen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:15

Ik gebruikte eerst mijn legerkistjes om mee te rijden, maar ik heb nu jodphurs van IR gekocht en die bevallen echt heel goed. Schoenen met een hak zijn in ieder geval aan te raden, omdat je anders kans hebt dat je met je voet door je beugel schiet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:38

Mijn lichtgewicht bergschoenen rijden perfect en mijn jodphurs van HH ook.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:58

ikke schreef:
hahahaha, ja, daar kun je zo af en toe last van krijgen, helaas. Hoewel ik wel tevreden ben over de leeftijd, meestal gaan ze bij mij toch 3 á 4 jaar mee en ik mishandel ze nogal *LOL* Schijnheilig *LOL*


tja, ik draag ze hele dagen onderhand Schijnheilig Dus dan kan het niet anders he Knipoog Ik doe er een jaar mee denk ik, zo ongeveer Tong uitsteken

Maar die zonder stalen neus zijn ook goed, die heb ik namelijk ook gehad.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:03

Ik heb ook blackstones, ik rij meestal met chaps eroverheen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:30

Misschien een tip om je laarzen te laten uitrekken?
Is in ieder geval goedkoper dan nieuwe schoenen.