Mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 19:23

mijn pony heeft mok.....tessa zei me laats dat ik er alleen mokzalf op moet smeren en geen jodium er op hoef te doen....kan dat of moet je er wel jodium shampoo bij op doen??

gr. elleke


LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:41

goed schoonhouden, wassen met betadineshampoo, en voorzichtig afdrogen. Soms de korstjes er af krabben tijdens het wassen en dan goed ontsmetten. Dat doen wij bij onze shires. Ik weet niet of het ook werkt bij paarden zonder sokken, maar het valt te proberen. Succes!!

Steftje
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:41

Mijn paard heeft ook last gehad van mok. en mijne veearts heeft me gezegd om gewoon de stal zo schoon mogelijk te houden en de benen van mijn paard ook. Zeker nie afspuiten of wassen en als je ze toch wast heel goed afdrogen. De korstjes er zeker niet afkrabben maar gewoon zalf opdoen. Hopelijk helpt dit je een beetje verder. Je kan trouwens hele goed zalf bij de apotheker verkrijgen.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde
maar komen ze te sterven dan valt er niets te erven!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:50

Steftje schreef:
Mijn paard heeft ook last gehad van mok. en mijne veearts heeft me gezegd om gewoon de stal zo schoon mogelijk te houden en de benen van mijn paard ook. Zeker nie afspuiten of wassen en als je ze toch wast heel goed afdrogen. De korstjes er zeker niet afkrabben maar gewoon zalf opdoen. Hopelijk helpt dit je een beetje verder. Je kan trouwens hele goed zalf bij de apotheker verkrijgen.


je paard heeft zeker geen behang? Onze paarden wel en als je dat niet wast krijg je de grootste problemen! juist vreselijke mok!! Schoon houden en ontsmetten, doen we al jaren en werkt bij onze shires het beste. Biotex werkt ook geod, een mengsel maken van warm water en biotex, dat op de mok doen, even laten intrekken (niet te lang) en afspoelen (heel goed). De biotex zuivert erg goed en werkt ook goed!
droog houden is niet altijd het beste...

Steftje
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:00

wij scheren onze paarden hun benen als ze last hebben van mok. dan zijn ze er veel vlugger van af.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde
maar komen ze te sterven dan valt er niets te erven!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:04

Steftje schreef:
wij scheren onze paarden hun benen als ze last hebben van mok. dan zijn ze er veel vlugger van af.


Kan soms ook een oplossing zijn, maar onze veearts raadde het ons af omdat het vaak alleen maar meer irritatie veroorzaakt. De wonden kunnen meer beschadigd raken, er kunnen gemakkelijk haren in de wonden komen en meestal heeft het niet heel veel zin.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:43

Ik heb alleen mokzalf gebruikt gedurende 3 weken op de 2 achtervoeten (geen behang) maar het is wel weg!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:58

wij de3den en ik doe het bij vrienden ook nog steeds, wassen met betadine shampoo, goed afdrogen en daarna inspuiten met acederm spray

als je zalf gebruikt sluit je namelijk heel snel de plekken af en dan kan er slecht zuurstof bij komen
de acedermspray is heel dun , trekt snel in en laat dus wel lucht/zuurstof
wat bevordelijk is voor de genezing
en onder de zalf kan het ook nog eens gaan broeien , wat juist geweldig is voor bacteriële mok

na de eerste was beurt gewoon alleen blijven sprayen (2X daags ) of het been moet vies zijn dan weer opnieuw wassen met betadine , afdrogen en weersprayen

ipv acederm kun je er evebtueel mastitis injectoren gebruiken, de pasta in de injector na het wassen gewoon op de plekken smeren
was het advies van een DA bij een vriendin van me
hielp ook erg goed

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:17

hydrocortiderm is een goed middel tegen mok. Verkrijgbaar bij je DA.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:23

Ik gebruik uizerzalf!!! Haha!
En dat helpt best goed.

In mijn profiel staan foto's!!!

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:24

Ik bedoel uierzalf en geen uizerzalf. Verward (typfoutje Haha! )

In mijn profiel staan foto's!!!


araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:06

hoi

mijn pony heeft een half jaar lang mok gehad, alles geprobeerd maanden met dikke benen gestaan, van de mok ook op de pijp. Ik had ook gewassen korsten eraf halen, niets doen, alleen smeren niets hielp, toen ging ik naar een andere stal en daar smeerde ze er verlopen olie op en met een maand niets meer, beetje afhalen soms de korsten en ik heb weer benen zonder mok en met haar!

niets is onmogelijk voor hen die willen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:42

Wassen met antisceptische zeep (tea tree ofzo) en ik gebruik een spray van de Silverlinde. Werkt hartstikke goed.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:33

onze hoefsmid raadde tandpasta aan en op stal gebruiken we mokzalf of sudocreme... werkt goed!

wanneer je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je wat je altijd hebt gekregen..

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 16:46

oke thx voor alle mailtjes..na deze best wel lange tijd na dat ik dit topic geplaats had is de mok bijna tot helemaal over ik heb er niet eens zo hee;l veel aan gedaan..want het kwam door de blubber in de wei maar dat is al 2 weken ong. geen blubber meer en hij is wel vrolijk haha

gr. elleke

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:29

ik ben n u al eenheel potje kwijt aan 1 plekje mok op 1 voetje maar het is nu dan ook bijna helemaal weg ik heb het 2 keer gewassen met betadine shampoo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amiigo, BeFunny, Corelli, Vinny12511, xkmmtjeee, xxxmh en 115 bezoekers