Mensen vertrouwen....kan dat nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Mensen vertrouwen....kan dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 15:50

Mensen vertrouwen...kan dat nog?

Dat vraag ik me de laatste tijd steeds vaker af.
Ik ben vaak door goede vriendinnen belazerd. Dan dacht ik dat ik ze echt kon vertrouwen, maar dan werd er weer achter mijn rug om geroddeld. Dit leidde tot grote ruzies en ik heb echt tijden geen vriendinnen gehad.

Gelukkig gaat dit beter. Ik heb me over de ruzies heen kunnen zetten en ik ben er sterker van geworden. Eigenlijk ben ik er nu achter dat ik veel beter af ben zonder ze...

Ik ga nu wel weer met een paar meiden om. Maar toch blijf ik bang.
Ik denk echt heel snel dat ze achter mijn rug om zitten te praten en dat ze, wat ze zeggen, niet menen.
Ik wil ze heel graag vertrouwen en ik heb echt veel lol met ze, maar ik blijf achterdochtig.

Nu is pas geleden mijn vertrouwen in iemand weer geschaadt. Diegene zei zelfs dat ik hem/haar kon vertrouwen, maar heeft me toch belazerd.
Ik kan niet zeggen wat er gebeurd is, want dat ligt te gevoelig. Maar ik dacht dat diegene om me gaf. Niet dus...

Ik voel me nu zó poedersuiker. Steeds als ik denk dat ik iemand kan vertrouwen, gaat het mis.
Wie kent dit? En zijn er echt mensen die te vertrouwen zijn? Ik ben benieuwd, want veel kan ik er niet opnoemen...

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:01

Ik begrijp precies wat je voelt! Het is vreselijk. Mijn vertrouwen in mensen is ook enorm beschadigd, en ik neem haast niemand meer zomaar in vertrouwen. Zelfs een hele goede vriendin waar ik enorm veel mee om ga niet. Waarom niet? Omdat ik dr niet vertrouw. Het is niet leuk, want zij heeft mij nog nooit wat aangedaan, en t is echt een schat van een kind. Maar ze heeft ook nog andere (hele goede) vriendinnen, en ik blijf bang dat ze het dan met hen over mij gaan hebben.

Maar ik heb 1 vriendin.. Zij betekent echt alles voor mij. Haar kan ik echt vertrouwen. Alles, maar dan ook echt alles kan ik aan dr vertellen, en ze begrijpt me en roddelt er met niemand over. Dat is gewoon heel fijn. Er zouden meer mensen zoals zij op de wereld moeten zijn.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:06

Je zit nu op een leeftijd dat je inderdaad erachter gaat komen dat mensen niet zo heilig zijn als dat ze zelf zeggen. Vervelende ervaring, maar je moet dit wel opdoen. Je leert hiervan. Je leert jezelf en anderen kennen en uiteindelijk kan je ervan uit gaan dat je over het algemeen jezelf nog het meest kan vertrouwen.
Je zal in de toekomst nog vele klappen te verduren krijgen, schrale troost is, dat andere mensen dit ook overkomt. Je bent dus echt niet de enige. Het leven is hard en elke dag is een leerschool. Probeer dus zoveel mogelijk van je eigen gevoel uit te gaan en laat mensen merken wat ze aan je hebben (dus: tot hier en niet verder). Je zal later zien dat je door deze vervelende gebeurtenissen op sociaal en persoonlijk vlak toch bent gegroeit...
Probeer echter niet verbitterd te raken. Geniet van alles waar je zelf beter van wordt. Dus ook de simpele dingen zoals een lekkere knuffel van je paardje...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:15

Het is moeilijk, jij kunt anderen niet veranderen, je kunt WEL jouw verwachtingen van anderen veranderen..
Als je niks verwacht, kom je nog mooie dingen tegen. Maar het is een harde les die je nu doormaakt, helaas.
Geniet inderdaad zoals Tyrza zei van alles waarvan te genieten valt!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:32

Tja, twee dingen. Behandel anderen zoals jij behandeld wilt worden en ben verder een beetje voorzichtig met het uitkiezen van je vrienden.

Iemand die mij de meest stoere roddels over zijn/haar vriend(inn)en verteld zal van mij nooit iets persoonlijks horen dat ik niet in het 'roddelcircuit' wil hebben. En als je anderen met respect behandeld is de kans redelijk aanwezig dat ze dat met jou ook doen (maar idd, dat is zeker geen garantie).

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:55

BartVB schreef:
Tja, twee dingen. Behandel anderen zoals jij behandeld wilt worden en ben verder een beetje voorzichtig met het uitkiezen van je vrienden.

Iemand die mij de meest stoere roddels over zijn/haar vriend(inn)en verteld zal van mij nooit iets persoonlijks horen dat ik niet in het 'roddelcircuit' wil hebben. En als je anderen met respect behandeld is de kans redelijk aanwezig dat ze dat met jou ook doen (maar idd, dat is zeker geen garantie).


je haalt de woorden uit mijn mond.... Vaak hebben mensen zelf niet eens in de gaten hoeveel pijn ze iemand (onbewust) doen, door negatief over een ander te praten. Door schade en schande leert men , in het verleden heb ik ook wel eens in enthousiasme iets eruit gegooid, waar ik achteraf iemand heel erg mee gekwetst heb, nu probeer ik eerst na te denken voordat ik wat zeg, alhoewel dat soms nog wel erg lastig blijkt te zijn... (dat heb je als je je hart op je tong hebt...Schijnheilig.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:54

Door schade en schande leert men, is het gezegde...
BartVB is absoluut iemand wiens betrouwbaarheid op prijs gesteld wordt door mij Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:17

Ik denk dat het probleem van onbetrouwbare 'vrienden' ook, als het ware, als vanzelf onstaat doordat je tegenwoordig veel vrienden hoort te hebben. En dat je misschien op jongere leeftijd erg bezig bent met het werven waardoor je iemand misschien te snel dingen toevertrouwd doordat jij hem/haar al als vriend ziet terwijl de desbetreffende persoon jou misschien op z'n hoogst ziet als vage kennis en dan geen waarde hecht aan discretie/vertrouwelijkheid e.d. Ik heb zelfs het idee dat naarmate je ouder wordt, je minder vrienden hebt dan toen je jonger was doordat je hogere eisen stelt aan de 'relatie'. Het valt mij echt vaak op dat, met name jongere, mensen die vaker dan eens iemand, in de kroeg, manege of whatever, spreken en er mee kunnen lachen deze persoon gelijk als vriend bestempelen.
Waarschijnlijk wordt de definitie vriend ontzettend overschat. Voor mij is een vriend iemand jou bv zou helpen, indien mogelijk, als je problemen (van wat voor aard dan ook) hebt en v.v. En zal de spoeling waarschijnlijk erg dun worden

Marije, denk bij je zelf dat je van alle ervaringen leert, ongeacht of ze negatief of positief zijn en dat je uiteindelijk hierdoor zult groeien als mens. Als jij je gekwetst voelt door iemand? Stap er over heen, je bent beter dan hun en zulke mensen wil je helemaal niet als vriend.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:47

Ik heb precies hetzelfde Marije. Toen ik een jaar of 15/16 was is mijn vertrouwen ook volledig weggevaagd. Door mijn beste vriendinnen nog wel, ook door geroddel!
Ik heb het hier echt jaren moeilijk mee gehad. Nu gaat het wel beter, maar het duurt een hele tijd voordat ik mensen vertrouw.
Nu heb ik twee motto's : Horen, zien en zwijgen, en, Wees vertrouwd maar vertrouw (bijna) niemand.
Ik ben gewoon heel voorzichtig en kieskeurig geworden met nieuwe mensen. Ik heb 1 vriendin die ik echt alles vertel. We hebben samen veel meegemaakt, haar zwangerschap en bevalling, mijn ruzie op school, gebroken hartjes en sterfgevallen. Dan leer je je echte vriendinnen pas kennen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 19:56

Ontzettend bedankt voor jullie vreselijk lieve reacties Lachen

'What you give is what you get returned' (Tekst Savage Garden)
Hier geloof ik echt heel erg in. Het is ook echt zo.
De mensen die mij gekwetst hebben, zijn al op bepaalde manieren 'gestraft'. Ik ben bijvoorbeeld in de 1e en 2e erg gepest en diegene die mij toen gepest hebben zijn in de 3e naar de Mavo gegaan, terwijl ik met 11 achten op mijn rapport naar de Havo ben gegaan.

Dit is alleen op de momenten dat je gekwetst bent moeilijk te zien. Want 'waarom word ik dan nu 'gestraft'?' Maar inderdaad, zoals jullie nu zeggen, het is een levensles. Maar wel een harde...

Tyrza"]
Probeer echter niet verbitterd te raken. Geniet van alles waar je zelf beter van wordt. Dus ook de simpele dingen zoals een lekkere knuffel van je paardje...
[/quote]

Mjah....dit probeer ik echt heel erg, maar het is soms zo moeilijk! Het helpt wel om boos te worden dat sommige mensen mij zo gekwetst hebben, maar toch overheest het 'down'-gevoel meestal. Het wordt wel steeds beter hoor, maar het is moeilijk toch de positieve dingen te blijven zien.

[quote="BartVB"]
Iemand die mij de meest stoere roddels over zijn/haar vriend(inn)en verteld zal van mij nooit iets persoonlijks horen dat ik niet in het 'roddelcircuit' wil hebben. En als je anderen met respect behandeld is de kans redelijk aanwezig dat ze dat met jou ook doen (maar idd, dat is zeker geen garantie).
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk!
Het vervelende is, is dat het me de laatste keer te vaak gebeurd dat ik mensen wel met respect behandel, maar dat dat andersom niet gebeurd.
Gelukkig zijn er ook wel mensen die me wel met respect behandelen, maar toch...ze blijven in de minderheid.

[quote="Roos schreef:

Marije, denk bij je zelf dat je van alle ervaringen leert, ongeacht of ze negatief of positief zijn en dat je uiteindelijk hierdoor zult groeien als mens. Als jij je gekwetst voelt door iemand? Stap er over heen, je bent beter dan hun en zulke mensen wil je helemaal niet als vriend.


Je hebt helemaal gelijk....
Ik heb ook wel het gevoel dat ik niet alleen anderen, maar mezelf hier ook beter door leer kennen.
Maar nogmaals, dat 'stap er over heen' is moeilijk. Maar ik doe mijn best Lachen
Laatst bijgewerkt door Marije op 26-03-03 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 19:59

kim20 schreef:
Ik heb precies hetzelfde Marije. Toen ik een jaar of 15/16 was is mijn vertrouwen ook volledig weggevaagd. Door mijn beste vriendinnen nog wel, ook door geroddel!
Ik heb het hier echt jaren moeilijk mee gehad. Nu gaat het wel beter, maar het duurt een hele tijd voordat ik mensen vertrouw.
Nu heb ik twee motto's : Horen, zien en zwijgen, en, Wees vertrouwd maar vertrouw (bijna) niemand.
Ik ben gewoon heel voorzichtig en kieskeurig geworden met nieuwe mensen. Ik heb 1 vriendin die ik echt alles vertel. We hebben samen veel meegemaakt, haar zwangerschap en bevalling, mijn ruzie op school, gebroken hartjes en sterfgevallen. Dan leer je je echte vriendinnen pas kennen.


Het scheelt echt dat ik niet de enigste ben die dit heeft meegemaakt!

In moeilijke tijden leer je je vrienden kennen. Dit schoot me ineens te binnen. En het is inderdaad ook zo!
Ik heb een meisje ontmoet die de enige was met wie ik over een moeilijke kwestie kon praten. Eigenlijk kende ik haar nauwelijks, maar ik voelde gewoon dat ik het er met haar over kon hebben. Dat heb ik dus ook gedaan en zonder dat ze me goed kende, heeft ze me geholpen!
Dat voelt echt goed. Jammer dat er daarvan maar een paar zijn...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:03

Ik vraag me dit ook wel eens af. Zo ben ik er laatst achter gekomen dat mijn vriend hele persoonlijke dingen, tussen hem en mij, aan de grootste broekenjagers van de dansschool heeft verteld. Ik probeer hem te vergeven, maar ben voorlopig eigenlijk nog best boos. en ergens snapt hij dat volgens mij niet echt....

Ik denk inderdaad dat door dit soort situaties je mensen kennis zal groeien, blijf wel reëel denken, ga niet het slechte in mensen zoeken. Soms zul je mensen ook moeten vergeven, maar hoe dan ook, blijf respect houden bij jezelf. En blijf ook je echte vriendinnen respecteren Lachen

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:14

Nou mijn vertrouwen is behoorlijk geschaad door verschillende mensen zodoende kan ik ook geen mens meer vertrouwen...

Maarja wat er werd gezegd over behandel mensen zoals je zelf behandelt wilt worden ofzoiets Lachen Maarja ik behandelde mijn vrienden zoals ik behandelt zou willen worden maar zo werd ik gewoon niet terug behandelt Verward Maarja het komt nog wel Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:19

Marije schreef:
Dat voelt echt goed. Jammer dat er daarvan maar een paar zijn...


Het is nou eenmaal een feit dat echte vrienden zeer zeldzaam zijn. Er is bijna niemand die echt in een grote groep zit, waarvan ze iedereen door en door kunnen vertrouwen. Ik heb toevallig het geluk dat ik een stuk of 4 van dit soort vriendinnen heb. De meeste die ik ken hebben er maar 1 of 2... Een echte vriend kun je snel herkennen denk ik. Misschien op het eerste gezicht niet, maar wel als er moeilijke tijden komen of zijn...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:10

Ik ben ook heel erg belazerd door mijn ex, waardoor mijn vertrouwen flink beschadigt is. Hij hield er heel andere levensbehoefte op na dan ik zeg maar om het netjes te houden. Ik ben hier heel erg van geschrokken. Dacht niet dat hij dat zou doen, of dat uberhaupt iemand van mn naaste omgeving dat zou doen wat hij deed. Toen ik ontdekt had dat hij daarover loog, volgde de ene na de andere leugen en zelfs mijn vriendin werd erin betrokken en begon met liegen tegen mij. Ook ik heb hier een flinke deuk aan opgelopen en ben erg slecht in vertrouwen geven. Dat moet weer groeien, dat kan niet zomaar van de ene op de anere dag. Geef het tijd meid en door erover te praten begrijpen de meeste mensen wel waarom je op een bepaalde manier reageerd!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:21

Ook ik ben in de "puberteit" vaak teleurgesteld door vriendinnen. Ze doen alsof je er helemaal bij hoort, maar als er iets gebeurd dan maken ze jouw zwart. Laatst kwam ik een van hen tegen, op zich was het best wel weer leuk maar ik wil gewoon niks meer met hun te doen hebben. Gewoon bang dat ze me weer pijn doen.. Ik ben blij dat je er in ieder geval sterker van bent geworden, maar dat wil niet zeggen dat je het vergeet. Probeer inderdaad niet te veel te verwachten van anderen, hoewel dat moeilijk is. En als je een leuk iemand tegen komt bouw de vriendschap dan rustig op.
Veel succes!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:27

Ik zie er altijd het positieve van in: je weet in ieder geval wat je wel/niet wilt en wat je aan die persoon hebt.
Bv als je een kl*te baan hebt gehad, weet je in ieder geval dat je dat niet meer wilt en daar kan je in de toekomst aan denken. Idem met andere personen: je weet wat je aan ze hebt en dat je ze niet meer in vertrouwen kan nemen. En dat die persoon over je roddelt: wát het onderwerp mag zijn, het zegt meer over die persoon dan over jou. Zij laten namelijk het achterste van hun tong zien. What goes around, comes around.
Het is altijd even slikken als mensen je vertrouwen schaden. Het is ook altijd moeilijk een balans te vinden in vertrouwen en vriendschap. Ik kijk dan ook altijd de kat uit de boom en zorg sowieso dat mensen uit mijn werkomgeving "slechts" collega's zijn. Ik bouw op mijzelf, mijn familie en mijn dieren. De rest is mooi meegenomen, maar hoeft niet persé...
Ik denk altijd: je leeft hier en nu. Waarom zou ik me druk maken over het verleden? daar heb ik niks meer mee te maken. Ik probeer er elke dag het beste van te maken en met een blanco hoofd er tegen aan te kijken. Laat de dag maar komen, ik zie wel wat ik er van maak!

Kop op allen!! Je ziet, iedereen maakt wel eens wat mee, waarbij je toch even moet slikken. Dus zelf s die personen die lopen te roddelen hebben dit ook. Denk daar maar eens over na....

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 11:43

'Niks van mensen verwachten'. Dat is mijn 'levensles' hieruit, of niet?

Het is beter, dat is waar. Maar is dat tegelijkertijd niet vreselijk zonde?
Waarom doen mensen dit tegen elkaar? Waarom kunnen mensen niet een echte vriendschap opbouwen en daarbij echt om elkaar geven?
Ik vraag dit me echt af, maar ik denk niet dat hier echt een antwoord op is.

Ik vind het jammer. Maar zo leer ik mezelf wel beter kennen. En wat echt belangrijk is in het leven...

(Ik klink volgens mij best dramatisch, maar ik ben blij dat ik het van me af heb kunnen schrijven...)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:56

Precies! Ik verwacht ook niets van mensen. En zijn ze wel aardig voor mij, is het mooi meegenomen. Dat betekend niet dat ik oppervlakkig tegenover mensen sta hoor! Iedereen krijgt van mij de kans om zich te "bewijzen". Om die kans te geven, moet ik natuurlijk zelf ook eerlijk blijven tegen die mensen. Hoe eerlijker je bent, hoe meer de mensen laten zien hoe ze zijn (zij het negatief of positief). Als andere mensen mij zeggen dat een bepaalde persoon een vervelend typje is, wil ik dat eerst zelf ondervinden. En meestal is de eerste indruk niet eens juist! Achteraf zijn het misschien juist wel de meest leuke mensen! Ook als ik vervelende mensen ken, zeg ik altijd tegen anderen dat zij dit zelf moeten bepalen. Wellicht dat zij wel met die persoon op kunnen schieten.
Ik kijk onbevangen tegen elk persoon aan.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:11

Daar ben ik het mee eens Tyrza Lachen

Tyrza schreef:
Ik zie er altijd het positieve van in: je weet in ieder geval wat je wel/niet wilt en wat je aan die persoon hebt.


Je kunt pas waarderen wat iets wel is, als je ook hebt ervaren wat het niet is....

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 12:21

orri"]
Daar ben ik het mee eens Tyrza Lachen

[quote="Tyrza schreef:
Ik zie er altijd het positieve van in: je weet in ieder geval wat je wel/niet wilt en wat je aan die persoon hebt.


Je kunt pas waarderen wat iets wel is, als je ook hebt ervaren wat het niet is....
[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in! En dat zie ik nu ook in...

Ik voel me stukken beter nu. Ik heb er wat van geleerd en ik hoop dat ik er sterker van word!
Heel erg bedankt voor jullie reacties, het heeft me hard geholpen Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:25

Heel veel sterkte meid! En als je nog eens wat dwars zit, stuur gerust een een PB'tje...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:47

Je moet gewoon goed opletten tegen wie je wat verteld. Ik ben er ook wel achter gekomen wie ik in mijn omgeving kan "vertrouwen" en wie niet. Het is jammer, maarja.. zo gaat het tegenwoordig he..

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:24

Meisje toch Lachen
Mij kun je wel vertrouwen hoor!! *En dat weet je hopenlijk ook wel!!!*
Kom maar snel weer langs, gaan we lekker Kado hobbelen Knipoog

Maar echte vriendschap is heel moeilijk te vinden. Ik heb het zelf ook veel te vaak meegemaat dat ik dacht iemand te kunnen vertrouwen. En dan wordt je ineens weer met beide benen op de grond gezet, omdat je eigenlijk niemand echt kunt vertrouwen... Ik heb nu het geluk dat ik een paar mensen om me heen heb waar ik zelf ook heel veel om geef, waar ik, naar mijn gevoel, alles aan kan vertellen en die ook veel om mij geven. (En geloof me, jij hoort ook in dat rijtje thuis Lachen )
Maar die bepaalde mensen komt iedereen wel in z'n leven tegen. En het vreemde is, die mensen kun je in het begin wel helemaal ook niet gemogen hebben, maar toch heb je er iets mee. Of het gaat met z'n ups en downs, maar op de momenten dat je ze nodig hebt, zijn ze er. En zelfs je beste vrienden doen je wel eens ongemerkt pijn, soms heb je het zelf niet eens in de gaten. Maar als het ECHTE vrienden zijn, dan vergeef en vergeet je. Ik ben ook wel eens ZO boos geweest op mijn allerbeste vriend, maar hij is nog steeds mijn beste vriend. Ik heb hem ontzettend gekwetst, hij mij ook, maar toch zijn we nog steeds stapelgek op elkaar. (Op een vriendschappelijke manier Knipoog) Omdat we zoveel gedeeld hebben in die nu 4 jaar tijd.
Vriendschap moet groeien. Bij de een kun je na een paar weken al helemaal het gevoel hebben van "helemaal geweldig, top vriend(in). En bij de ander kan het best zijn dat het eerst heel oppervlakkig is en steeds meer wordt.

Maar die echte, betrouwbare vrienden zijn er hoor Marije! En helemaal voor jou, want je bent een schat van een meid!! Het komt allemaal wel goed

niva6

Berichten: 49
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:26

eej
ik had dat eerst ook... maar door een paar grote veranderingen in m'n leventje is dat over gegaan. je moet misschien een beetje meer schijt hebben aan andere en wat ze denken...

veel suc6
niva Extreme duivel