Dijkman zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Dijkman zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 09:55

Wie heeft er ervaring met dit merk zadels? Of ken je er verhalen over? Ik ben er erg benieuwd naar, omdat ik op zoek ben naar een dressuurzadel.


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 08:16

Helemaal geen ervaringen van bokkers? Jammer, ik was er zo benieuwd naar.


Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:07

Ervaring niet echt maar ik heb er een gezien gepast en opgezeten.
Het was een dressuur zadelin 2 uitvoeringen. De 1e die kun je op de site (www.dijkmanruitersport.nl) zien . Tja zag er best aardig uit niet meer en niet minder. Maar ik vond het een stug en hard zadel. Een week later heb ik een ander dijkmandressuurzadel bekeken, gepast en op gezeten. Deze was veel zachter, beduidend betere kwaliteit (op het oog) mooi afgewerkt
zeker voor de prijs 485,00 euro. Maar nee ik vond het niet wat. op zich jammer, het zadel lag mooi op mijn paard, voor de prijs een mooi zadel maar het zat niet lekker.
Ik kies toch maar voor een A-merk (heb genooeg gespaard Lachen ) Ik durf het niet aan zo'n Dijkman zadel

Een galop verdrijft elk kwaad

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 19:17

Mijn nichtje heeft ook een Dijkman zadel en ze heeft het nu ongeveer een jaar, tot nu toe is ze er tevreden mee en ik vind het zelf ook wel lekker zitten,

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:13

Ik heb een paar maanden geleden een Dijkman springzadel gekocht, omdat ik dat fijner vind in het bos dan mijn dressuurzadel.
Het zadel ligt erg goed op mijn paard (en er zijn een hoop zadels die dat niet doen). Zelf zit ik er ook goed in. De kwaliteit van het leer vind ik heel redelijk, maar in verhouding tot de prijs goed.

Een kennis van mij heeft hetzelfde zadel nu ruim een jaar. Hij rijdt er wel bijna dagelijks mee. Het leer is bij zijn zadel al wat soepeler dan bij die van mij. De onderkant van dit zadel is bruin en dat geeft bij hem af aan zijn dekjes. Ik heb daar nog geen last van gehad, maar mijn paard zweet ook niet zo erg. Ik zie bij zijn zadel nog geen slijtageplekken, dus het houdt zich goed.

Bij de dressuurzadels hebben ze, dacht ik, 2 types. Normaal en met extra diepe zit. Ik heb op de normale gezeten en ik vond het echt vreselijk zitten. Voor mijn gevoel was de kwaliteit ook slechter als die van het springzadel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 30 bezoekers