en toch schrok ik weer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

en toch schrok ik weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 16:01

Ik heb mijn paard gekocht toen ie net 2 jaar oud was. Dit was in april 2000. Hij was toen al 1,67 meter. De fokker kon er niet tegenop voeren, dus het was vel over been. Je kon alle botten vanaf de schouder tot aan de heup tellen zonder ze aan te raken. De ruggengraat lag op zijn minst 2 centimeter bovenop de rug door gebrek aan spieren.

Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Hij is nog steeds een slungel maar het wordt beter. Hij is (eindelijk) meer paard geworden en dan vergeet je gauw de mindere tijden.

Onlangs kwam de staleigenaresse met onderstaande foto. Hij is genomen op het moment dat Rock al ruim 3 maanden bij mij op stal stond. Hij was al flink aangekomen, maar toch...... ik schrok weer van deze foto. Wat verdring je toch gauw de mindere momenten.

Afbeelding

Rockes <3


Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:11

Het is inderdaad niet fijn om je paardje zo mager te zien... ...en kan je voorstellen dat je toch weer even schrok..

Maar heb even een kijkje genomen in je profiel...en als dat het zelfde paard is....dan heb je er knap werk mee gedaan..!...

Dat moet dan toch wel weer fijn zijn om te zien hoe hij verandert is door wat jij met hem gedaan hebt, en gevoerd hebt...petje af..!

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:16

[quote="Les_Fjal"]
Maar heb even een kijkje genomen in je profiel...en als dat het zelfde paard is....dan heb je er knap werk mee gedaan..!...
quote]

Dat wilde ik dus ook net zeggen. Potverdikkie zeg, dat is een heel ander paard dat in jouw profiel staat.
Dat zou ik denk ik ook vergeten (lees: willen vergeten).

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:41

Hij is daar idd mager maar hij heeft wel een gezond vachtje! ik heb ook even in je profiel gekeken en het is nu een mooi paard geworden!

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:19

Je zou bijna medelijden krijgen met hem als je hem zo ziet.
Gelukkig heeft hij een goed huis en wordt hij goed verzorgd, hij ziet er nu een stuk beter uit!

En hij is zo gegroeid dat hij niet eens meer op 1 foto past (zie profiel) Knipoog

Sprakeloos

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:27

Wow mooi paardje hoor, hoe ie er nu uitziet (profiel)

Goed gedaan, toppie

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:29

Dat ziet er inderdaad niet echt vrolijk uit. Maar als je dan nu naar je paardje kijkt kun je in ieder geval heel erg trots op je eigen zijn!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:42

dat denk ik ook dat het waar is wat kiamyd zegt dat je nu trots kan zijn!
hij glimd wel op die foto trouwens.. net gewassen zeker? *LOL*

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:26

hey,
ik kan eigelik nix anders zeggen dan de anderen, alleen maar ; WOW! heb jij hem even opgeknapt! hijs echt supermooi.
bij ons in de buurt stonden ook zoon superdunne paarden, nog dunner als op de foto. ze stonden het hele jaar met zn zessen in een superschraal weitje dat groot genoeg was voor een groot paard.
er is actie ondernomen en de dierenbescherming is gekomen. nu staat een ruin bij ons op de manege. hij heet MeX en hij is er al veel beter aan toe. hij is nou in ieder geval gezond en dat hoopje botten bleek een supermooi elegant paard te zijn.

nou vraag ik me af hoe mensen het voor elkaar krijgen een dier zo te laten lijden
xxxx- Dee$juh

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:44

heb ook maar even in je profiel gekeken Haha!
hij ziet er nu idd veeel beter uit. leuk paardje geworden hoor!

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 09:05

Bedankt allemaal. Hij is inderdaad wel wat opgeknapt. Wat voer al niet kan doen.

Euhm, Deesjuh, in Rock zijn geval is er geen sprake geweest van moedwillig laten lijden. Het paard was errug groot voor zijn leeftijd (vergelijk de meeste jongens die rond hun 16-de een mega groeistuip krijgen. Dat zijn ook van die lange magere slungels). Er viel echt niet tegenop te voeren. Ik heb de andere paarden bij de fokker gezien, kom er nog geregeld. Ze zien er stuk voor stuk goed uit. Rock heeft gewoon de pech gehad slecht door de winter te komen en een groeistuip erbij te krijgen.

En nee, hij was niet pas gewassen. Haha! Ik weet nog steeds niet hoe hij destijds zo kon glimmen.

Het is trouwens wel grappig dat velen het hier over paardje hebben. Zal hem zeggen dat ie met zijn 1,80 meter volgens Bokkers nog steeds paardJE is }>

Rockes <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers