Welke hartslagmeter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke hartslagmeter?

Polar A1
1 (10%)
Polar A3
4 (40%)
Polar A5
1 (10%)
Polar ander type/model
Geen stemmen
V-max Basic
Geen stemmen
V-max Limit st of nv
Geen stemmen
V-max Enduro C
2 (20%)
Ander merk of model
2 (20%)

Totaal aantal stemmen: 10


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 13:52

Hallo,

Dit is dus eigenlijk wat voor de endurancefreaks onder ons Haha! :
Welke hartslagmeter gebruik je of wil je gaan aanschaffen en ben je er tevreden over?

Ik zelf heb na lang twijfelen tussen de Polar A3 en de V-max Enduro C besloten om de laatste aan te schaffen.
17 maart heb ik hem besteld!!!! Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:59

Ik heb maar op de A3 gestemt, dat is immers de enige waar ik ervaring mee heb..
Ik heb ´m nu sinds augustus, en vind het een geweldig dingetje. Ik weet niet wat het verschil is met de V-max? Maar goed, voor mij is ´ie perfect, de functies die ik wil zitten erop..

De A5 is overigens dezelfde als de A3, alleen zit er bij de A5 een hele set computer-attributen bij.. Maar de hsm opzich, en het horloge, is exact hetzelfde.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 20:14

NaVy! schreef:
Ik heb maar op de A3 gestemt, dat is immers de enige waar ik ervaring mee heb..
Ik heb ´m nu sinds augustus, en vind het een geweldig dingetje. Ik weet niet wat het verschil is met de V-max? Maar goed, voor mij is ´ie perfect, de functies die ik wil zitten erop..

De A5 is overigens dezelfde als de A3, alleen zit er bij de A5 een hele set computer-attributen bij.. Maar de hsm opzich, en het horloge, is exact hetzelfde.


Tussen de V-max en Polar is het verschil voornamelijk dat de elektroden van V-max dunner en flexibeler zijn. Dat vond ik wel een prettige gedachte.
Verder weet ik de verschillen ook niet helemaal, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat iedereen zoal heeft of wil aanschaffen. Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:20

waar kan je trouwens het best een hartslag meter kopen?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:36


skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:48

Ik heb er over gedacht om met een hartslagmeter te gaan trainen. Ze zijn echter zo duur dat ik er vanaf heb gezien. Je kunt aan de reakties op de poll ook wel zien dat er bijna niemand mee traint. Tweedehands is er ook bijna niet aan te komen, helaas !!!
Iemand die er een kwijt wil ???? Ik hou me aanbevolen......... Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:07

Ik had dit topic nog niet eens gezien, vandaar dat ik niet reageerde. Ik heb de A3 (maar dat wist je al Djilan Knipoog ). Vorig jaar met dezelfde V-max getraind als jij, ik vond de draadjes daarvan wat fijner (dunner, flexibeler) en de electroden bleven beter zitten. Ik heb bij mijn Polar klittenband op de electroden geplakt en nu blijven ze ook goed zitten.

Die V-max had wat minder functies dan de A3, vandaar dat ik voor de A3 heb gekozen (en natuurlijk vanwege de prijs, hoewel 170 euro toch ook nog best een bedrag was). Ik heb 'm bij de Eventing Shop gekocht en ben er tot op heden erg tevreden over.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:02

Heb net een tweede A5 aangeschaft. Werkt perfect. Ben er supertevreden over. Ik betaal er 98 euro minus 20% voor bij het bedrijf waar ik ze bestel. Ben dan ook wel een goede klant:-)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:03

De A3 is daar overigens voor iets van 79 euro te koop. Even opletten mensen:D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:05

Tsk, had het ff gezegd joh... Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:16

heeft iemand trouwens ervaring met het ombouwen van een hartslagmeter?. kreeg de tip van Fasel *dankje* en dan zijn ze idd een stuk goedkoper. maar ik ben echt blond met dat soort dingen dus is er iemand die het duidelijk uit kan leggen, of is het alleen voor de technici onder ons te doen?

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:27

Ik heb ook een A3 van polar, gekocht bij de Eventing Shop. Dat idee van die klitteband is wel een goeie. Ik ben af en toe de hartslag kwijt en dan blijkt de electrode los te zijn geschoten. Verder ben ik wel tevreden over de meter. We wil ik nog een keer zo'n band voor op de vet gate aanschaffen. Omdat Naziri een hartafwijking heeft wil ik tussendoor de harstlag ook wel eens meten. Gewoon als hij op stal staat en ik zie zijn halsader erg oplopen. Met zo'n buikband is dat een stuk handiger.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:34

Sandra: bij de Hema heb je zeflklevend klittenband voor nog geen 2 euro. Lachen

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 19:45

Karin schreef:
Ik had dit topic nog niet eens gezien, vandaar dat ik niet reageerde. Ik heb de A3 (maar dat wist je al Djilan Knipoog ). Vorig jaar met dezelfde V-max getraind als jij, ik vond de draadjes daarvan wat fijner (dunner, flexibeler) en de electroden bleven beter zitten. Ik heb bij mijn Polar klittenband op de electroden geplakt en nu blijven ze ook goed zitten.

Die V-max had wat minder functies dan de A3, vandaar dat ik voor de A3 heb gekozen (en natuurlijk vanwege de prijs, hoewel 170 euro toch ook nog best een bedrag was). Ik heb 'm bij de Eventing Shop gekocht en ben er tot op heden erg tevreden over.


Hoi, ik wist dat idd al Knipoog
Jij hebt toen de zelfde V-max als ik geprobeerd toch? Die van Niset. Ja, dat was de V-max basic.
De V-max enduro C heeft geloof ik zelfs nog wat extra functies ten opzichte van de A3 en kost 'maar' 180 euro..... Schijnheilig
Ik ben idd voor de dunne draadjes gegaan.
Als het goed is krijg ik hem aankomende week binnen!
Kan er echt niet op wachten