nieuwe laarzen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

nieuwe laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:06

Gisteren was het dan zover, mijn Königs-laarzen waren binnen! Ik kon het niet laten en heb een uurtje gesnippert om ze op te halen. Uiteraard moest ik ze eerst passen en wat denk je......? Ik kwam er niet eens in! Ze waren op maat gemaakt, de maatvoering die ze door hadden gegeven klopte wel, ze heeft mijn benen nog een keer opgemeten. Ik baalde als een stekker. Ze gaan hem nu proberen op te rekken, maar ze weten niet tot hoever ze kunnen gaan, het zijn nl. laarzen van kalfsleer met stijfsel erin, normalite moeten ze toch 1,5 cm opgerekt kunnen worden.

Ik heb nu nog pijnlijke plekken op mijn benen. Ik hoop dat het oprekken lukt, anders moeten ze maar andere maken, want dit is niet goed voor de aders.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:09

Jeetje dat is balen, maar was de maat van je benen dan zoveel veranderd? ze hebben ze toch nog gemeten. Het zou toch zonde zijn om ze op te laten rekken, met als resultaat dat ze straks te groot zijn.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:14

Ik ben er op een gegeven moment ingekomen toen ze ze al iets opgerekt hadden, maar ik kwam met de hakken niet aan de grond, ik blijf echt bij het dikste gedeelte van de kuit steken. Misschien dat ze ze bij Königs te nauw hebben gemaakt. Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ze te wijd worden, hij mag nl. wel wat groter. Als ik zomers met 20 graden (en hoger) aan het rijden ben en mijn benen gaan opzwellen, dan komt ik er niet eens meer uit, dan mag ik met die laarzen naar bed gaan.

Ik heb dit in ieder geval nog nooit meegemaakt, ik heb van die dunne onderbeentjes, normaal zijn ze veel te groot.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:19

Echt balen zeg, wellicht kan shoe stretcher je wat helpen, dat is spul te koop bij de meeste schoenmakers, in spray vorm daar spuit je dan je laarzen aan de binnenkant mee in net voor je ze aan doet, door de spray maakt je laarzen op de druk plek soepeler zodat ze wat makkelijker en minder knijperig aan je been gaan zitten, wellicht is dat strakts een oplossing voor je is.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:35

Als ik het niet zeker weet of ze goed zitten, dan neem ik ze niet. Dan kunnen ze andere gaan maken, die laarzen zijn te duur om aan te schaffen wanneer ze niet goed zitten. Mijn instructrice heeft ook Königslaarzen en die neemt ze altijd iets wijder aangezien je zomers anders problemen hebt, die laarzen blijven toch heel mooi in model door dat stijfsel.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:37

Je hebt inderdaad groot gelijk, het zou zonde zijn om veel geld uit te geven aan laarzen die ondanks het opmeten niet goed zitten. Hopelijk hoef je niet zo lang te wachten tot het probleem opgelost is....

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:41

Dat hoop ik ook. Ik wil ze nl. graag hebben voor de concoursen, mijn andere concourslaarzen zijn mij nl. veel te ruim en ik vind ze niet mooi. Ik heb nog wel andere laarzen, maar die zijn bruin en daar mag je niet mee op concours. Dus ik moet echt afwachten.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:48

Je zou je bruine laarzen kunnen laten verven naar zwart (voor de tussentijd), een kennis van mij heeft dit laten doen bij een schoenmaker en ik moet zeggen met een redelijk mooi resultaat. Hij besloot dit te doen omdat de laarzen zwart of donkerblauw moeten zijn en hij ze anders toch niet kon gebruiken op de wedstrijden en ze zitten zo lekker.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:49

Nee joh! Ik ben helemaal wild van bruine laarzen! Ik heb ze voor de training gekocht. Ik wacht nog maar gewoon even op mijn nieuwe laarzen. Voor hetzelfde geld zijn ze vrijdag/zaterdag voldoende opgerekt.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:52

sorry, ben een echte dressuurpik en dus zwarte laarzen en je hebt gelijk geduld is een schone zaak

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 11:55

Maakt niet uit, maar ik ben helemaal gek van bruin. Ik heb dus van die mooie bruine dressuurlaarzen en ik heb ook een nieuw bruin dressuurzadel (tweekleurig), hij is echt supergaaf! Hij past heel goed bij mijn paard, roodachtige vos, en ook bij de Gribaldie, donkerbruin/zwart. Ik heb altijd van bruin gehouden en die tik houd ik.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:27

Bruin is veel mooier
Ik heb bruine Petrie Excellent laarzen en ik ben er zo wijs mee!
Voor wedstrijden heb ik er noodgedwongen een paar zwarte bij, maar ik vind het echt niet mooi!

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 12:31

Zwart vind ik ook wel mooi, vooral die laarzen die ik nu krijg. Daar zit helemaal een lakfinish overheen, dus ze zijn supergaaf, maar die houd ik ook echt voor de concoursen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:46

Hebben er trouwens nog mensen interesse hoe je leren laarzen super kan laten glimmen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:47

kiwi-schoenpoets, warm maken, opsmeren, uitwrijven met een panty toch? Haha!

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 12:48

Vertel. Ik doe mijn laarzen altijd met Kiwi schoensmeer en poets hem na met een panty. Ze zeggen zelfs dat je de schoensmeer (die van Kiwi) in brand moet steken, waardoor het vloeibaar wordt, het op moet smeren, laten intrekken en dan met een panty erover heen moet gaan. Heb ik ook een keer gedaan, helpt wel, maar toch ligt het ook aan het soort leer van jouw laarzen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:24

nou, ik hoef niks meer te zeggen...
De kiwi schoensmeer steek ik inderdaad in de fik. De gesmolten smeer, haal ik met een nat wattenschijfje uit het blikje. Als je gewone kalfsleren laarzen hebt, werkt het goed. Het liefst moet je het er een keer of 3 opsmeren, zodat er een flinke laag ontstaat. dus smeren, poetsen, smeren poetsen, smeren, poetsen. Ben er zelf vaak wel 3 kwartier mee bezig!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:37

kiwi? Is dat een merk?
Helpt het ook om ze soepel te maken?

Schoonmaken, doen jullie dat ook met zadelzeep? Ik had mij laten vertellen dat dat dus niet goed is, maar ik hoor daar nu weer verschillende dingen over. Ik had toen van dat spul van Divoza, maar dat is op. (of, nou ja, een beetje kwijtgeraakt)

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 15:01

Kiwi is een merk schoenpoets (in een blikje). Het is volgens mij o.a. te koop bij de Albert Heijn. Je kan het niet overal kopen. Zadelzeep is inderdaad niet goed voor laarzen aangezien ze lak/verf van jouw laarzen afhalen, dus jouw laarzen gaan kleur verliezen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:26

Wat een tegenvaller zeg, dat ze niet pasten. Ik heb mij ooit eens laten vertellendat je laarzen na het poetsen met een panty enorm kan laten glimmen. Door de wrijving wordt de was helemaal zacht ofzo. Met schoenen werkt het geweldig, maar met laarzen heb ik het zelf nog nooit geprobeerd.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:54

ik maak mijn laarzen met water schoon. Van zadelzeep worden ze plakkerig en zacht en hecht de schoenpoets niet goed meer.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:01

aha, ben ik toch maar even blij dat ik dat nog niet had gedaan. Afgelopen weekend had ik het willen doen, maar ik had ineens haast. Ik zal eens bij de AH kijken!
Tyrza, ik neem aan dat je ze direct na het schoonmaken dan ook poetst, anders droogt het leer neem ik aan uit??

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:35

Ik maak ze niet al te nat. Gewoon met een vochtige doek neem ik ze af. Zorg er vantevoren wel voor dat je het zand eraf hebt geborsteld met een zachte borstel. Anders krijg je krassen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:15

Er is iets nieuws van kiwi he?! Wisten jullie dat?
In een handig potje met een sponsje er boven op.
het is die zelfde schoenpoets die je aanfikt, maar dan vloeibaar!
ik smeer het op mn laarzen, hoofdstel, schoenen, en mn zadel. uitwrijven met een panty, en het glimt bijna beter dan die NIET-vloeibare kiwi!!
In alle albertheijn's staan die dingen te koop.
(ik lijk net zo een reclame maakster)

KOOP NU DE NIEUWE KIWI!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:17

Je kan ook laarzen met lak kopen, maar dat vind ik te overdreven.
Dat zijn net spiegels.