Is dit het effect van de vitamine E en selenium?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Is dit het effect van de vitamine E en selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:16

Vandaag heb ik met Andrew weer een buitenritje gemaakt.
Zaterdag was een hele lange rit, zondag heb ik hem vrij gegeven en maandag heeft zijn verzorgster een uur met hem gewandeld...

Op de heenweg was hij wat traag, maar heel relaxed. Lekker rusitg gestapt en om ons heen gekeken Gaaaap

Op de terugweg, zodra we de brug over waren werd hij wakker!
Oortjes naar voren, hoofd omhoog, en voor we goed en wel het dijkje weer op waren wilde hij zo wegracen! Dat was ik niet meer van hem gewend! De laatste 2 maanden was hij amper vooruit te branden, zeker buiten niet als ik alleen was. Een drafje? kreun... Een galopje? "moet dat?, nou vooruit... een paar passen" De bak was erg zwaar, dus daar deden we ook bijna niets meer...

En nu plotseling, dribbelen, klieren omdat meneer haast heeft!!!
We hebben de terug weg dus lekker gegaloppeerd en gedraafd, maar wel op mijn commando Schijnheilig Haha! En lekker lang uitgestapt en wat gegraasd.
Het was voor het eerst weer een rit waarbij Andrew zelf enthousiast was, ik was er erg blij mee!

Tja, ik ben nu een week bezig met dat supplement, maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij minder hard hoeft te werken, of een combinatie van beiden, ben benieuwd wat jullie hier van denken!

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:22

Ik heb het wel vaker gehoord dat paarden frisser worden van vit. E en selenium.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:24

Hihi, hij was zelfs zo ongeduldig dat wij niet eens normaal met elkaar konden praten! Haha!
Echt fijn dat hij weer wat meer energie heeft
En wat dat laatste betreft, als hij nooit eerder zo weinig energie heeft gehad, en je verder altijd volgens hetzelfde "schema" hebt gereden, denk ik niet dat het komt doordat hij minder hard hoeft te werken. Volgens mij komt het door dat supplement, maarja, dat is mij mening Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 21:54

Ik reed voorheen wel regelmatig, maar niet echt elke dag. Toch kon ik toen langere ritten maken dan de laatste maanden. Hij was gewoon zo rustig en sloom dat ik het er benauwd van kreeg (hij heeft ook nog luchtwegproblemen, dus misschien had hij het wel benauwd Knipoog )

Ik had wel een periode fanatieker gereden, maar meer conditie en energie kreeg hij niet, eerder minder zin, ondanks dat hij flink sportbrok bijgevoerd kreeg...
Ik moet maar kijken of deze positieve ontwikkeling doorzet!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:08

ik hoor eigenlijk ALTIJD dat paarden erg fit worden zeg maar van vitamine E + selenium..........