Deken met of zonder nek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welk model winterdeken?

met volledige nek?
1 (5%)
met verhoogde schoft?
7 (35%)
standaardmodel?
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 20


Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Deken met of zonder nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 15:50

Nu de winterdekens in de aanbieding komen, denk ik erover om te investeren in een Rambodeken. Ik heb er alleen maar goeie dingen over gehoord en ik koop liever 1 goed duur deken dat verschillende jaren meegaat dan elk jaar een minder duur.
Maar zou ik kiezen voor een deken met volledige nek, hoge schoft, of standaard model?
Ik heb geen zin om mijn paardje te scheren want ze staat heel veel buiten ook in de winter, maar ik wil haar niet te dik in de vacht laten komen, is het dan van belang dat de nek mee beschermd is of niet?

volledige nek (niet verwijderbaar)
Afbeelding

met verhoogde schoft
Afbeelding

standaarmodel
Afbeelding

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:02

Mijn keuze was Standaardmodel. Zelf heb ik alleen standaardmodellen, maar dan wel met een losse hals. Die kun je dus met gespen bevestigen aan de deken. Zo heb je eigenlijk 2 voor de prijs van 1. Met een vaste hals zou ik niet snel doen, omdat je erg afhankelijk bent van de halslengte. Imker heeft maat 195 van deken en een M-maat hals. Dus een normale zou L zijn geweest, maar dat is veel te lang voor hem. Zo kun je combineren.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:46

Ik zou ook kiezen voor een standaardmodel. Met hals ben je idd heel erg afhankelijk van de maat, en er zijn ook paarden die hun manen kapotschuren onder hun deken.
Ik heb wel een zweetdeken met hals, juist omdat mijn andere deken geen hals heeft, en ze daar dan toch wat meer bezweet raken.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:47

Wij hebben Bucas-dekens, ze zijn wel wat duurder, maar ook waterdicht en wij hebben er nu 2 al 4 jaar (volgens mij) en ze zijn nog steeds in perfecte staat...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:54

De verhoogde schoft. Ik vind het ideaal Lachen Mijn paardje is wel geschoren, maar heeft het nooit koud. Een hele hals is altijd te lang/kort en is als ze ermee buitenlopen ook zo stuk Verdrietig
(met een verhoogde schoft moet je wel een goed merk hebben...Die van bucas/rambo is super, maar de pagony zakt steeds de deken in Boos! )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:49

Standaardmodel. Ik heb wel een kopstuk. Das een stuk die zowel het hoofd (zo'n ding met gaten voor de ogen erin enzo) als de hals bedekt.
Zweetdekens kies ik wel voor een hals eraan. Die moet ik verdorie nog steeds hebben! Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:26

Standaard,
ik heb al mijn Rambo's in standaard waarvan 3 turnouts.
Voor mijn wedstrijdpaarden heb ik wel een losse gevoerde kap, die doe ik alleen op wanneer het echt vriest.
Ze verliezen er namelijk best wel wat manen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:41

Standaard!
En een Rambo deken is écht geen verkeerde investering!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:45

Ik zelf zou de standaard nemen. Vooral vanwege de manen, die ik er liever aan houd. En die onderste vind ik gewoon een super gave deken, nu alleen nog sparen.