(western)beenbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 15:20

Ik begrijp dat het ' paardenspul'forum verdwenen is of ik ben gewoon blind, toch wat gemist in de vakantie?
Dus dan maar hier.

Ik zie in allerlei folders (ook in Duitsland) steeds meer van die 3-in-1 beenbeschermers, ze waren er al heel lang van SMB (oid) en nu ook van Eskadron en Gera. Van die soort neopreen bandages.

Gebruiken ook dressuurruiters dit? En hoe bevalt het?
Belemmert de lengte van die dingen de beweging niet?
Biedt het genoeg bescherming? (ik bedoel - als peesbeschermers, die zijn immers veel harder)
Is het een alternatief voor bandages?

Ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 15:39

Als het bij westernpaarden goed bevalt en niet hindert in de beweging, waarom zou dat dan bij dressuurpaarden wel zo zijn? Dressuurpaarden hebben over het algemeen zelfs veel langere benen!
En genoeg bescherming bieden ze zeker; ze vangen bij "ons" zelfs de klappen op die de benen op kunnen (KUNNEN) lopen bij het spinnen. Ze zijn zeker bruikbaar bij dressuurrijden. Nadeel van deze beschermers vind ik alleen dat ze echt erg warm worden. Als ik een uur gereden heb, loopt het zweet bij Milena langs haar hoeven. Voor lange buitenritten gebruik ik ze dan ook niet, ben te bang dat het gaat irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 16:23

Ik gebruik ze bij Nescio in de wei, omdat ie dan ook zo vreselijk tekeer kan gaan.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 23:46

Tuurlijk heb je gelijk Sonja, over die beweging.....dom van me.

Maar ik betwijfel nog steeds of ze klappen op kunnen vangen zoals peesbeschermers dat doen.....?

Ga er toch eens naar kijken denk ik. Lijkt me in elk geval handiger dan bandages Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 08:29

Ja hoor, ze bieden voor de pezen voldoende bescherming.
jasmijn heeft ze heb ze na de peesblessure van jesper gekocht voor achter (had ze al voor voor) om de pees extra te ontlasten. ze heb wel die van prof. choice (die jij SMB noemt) Daarmee zijn haar ervaringen een stuk beter dan met die van Action of Weather Beta

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-27 14:31 ]</font>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 11:33

Nog iemand ervaring met die van Eskadron? Die zijn wel goedkoop in vergelijoing met de rest.
In Duitsland hadden ze van eskadron nu ook van die met een extra stuk van een soort kunstleer erover, kan het niet goed uitleggen. Zag er wel goed uit.