ZO ZIELIG!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
max_gekje

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: z'dam

ZO ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 12:53

OIOI
Ik ken een meisje, ze heeft sinds kort een eigen paard, maar ze heeft ereen gekocht die schimmel heeft en dat heeft ze niet eens gezien toen ze hem kocht, ook zucht hij lucht en ik vraag me af of ze wel weet wat dit inhoudt.
Ze heeft bij mij in de les gereden al een jaar geleden ze reed toen op een beginnend B-niveau en heeft een jaar niet gereden, tja.................en nu heeft ze een eigen paard. Ook heeft ze geen verstand van de verzorging, ze dacht dat haar paard mishandeld was, omdat hij na het afspuiten strepen op zijn benen had, wat na de omschrijving toch gewoon maar de aders van het paard waren. Ik vind het gewoon belachelijk dat iemand die voor geen meter kan rijden en bijne geen moer van de verzorging weet een eigen paard krijgt! ik durf te wedden dat ze hem over een half jaar al heeft verkocht, omdat ie moeilijk werd, ofzo! Het is zo zonde van dat paard en het kan voor haar ook nog nare gevolgen hebben!
nou dat was het weer. En dan te bedenken dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:01

Leuk voor haar dat ze al die dingen over paarden met een eigen paardje kan ondervinden! Met een beetje begeleiding komt ze er echt wel uit!

Beetje jaloers soms, Max_gekje?????

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:42

volgens mij ben je idd een beetje jaloers, geeft niet ben ik ook wel eens. Maar het lijkt nu alsof je hoopt dat het misgaat.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:55

max_gekje schreef:
ze dacht dat haar paard mishandeld was, omdat hij na het afspuiten strepen op zijn benen had, wat na de omschrijving toch gewoon maar de aders van het paard waren. Ik vind het gewoon belachelijk dat iemand die voor geen meter kan rijden en bijne geen moer van de verzorging weet een eigen paard krijgt!

Ik vind dat je groot gelijk hebt!! Waarom is ze een tijdje gestopt met rijden?? En ik vind ook dat ze mss eerst een verzorgpony had kunne zoeken ofzo zodat ze al een beetje verstand van paarden had of gewoon veel helpen op de manege. Ik vind dat ze hulp moet krijgen van iemand die veel verstand van paarden heeft zodat die haar alles kan leren. Ik hoop dat het paardje geen last van haar gaat ondervinden

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:58

mensen kopen idd vaak een paard veels te snel zonder er goed over na te denken. ik hoop dat er iemand is die er verstand van heeft om haar te helpen en dat het paard er niet onder lijd.

max_gekje

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: z'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 12:41

Ik hoop het ook voor haar, maar nog het meest voor haar paard!
En nee ik ben niet jaloers, ik zou nog geen paard willen, ik bedoel ik heb er de tijd niet voor en ik wil die verantwoording nog niet op me dragen.
Voorlopig zijn de manege paardjes nog genoeg voor mij.
nou doei!

Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:18

leuk voor haar misschien dat ze die dingen kan ondervinden met haar paardje , maar heb jij weleens aan het paard misschien gedacht? ik ken het paard en dat meisje ook en dat paard is nog 3 jaar en is net onder het zadel en nu gaat iemand die dus niet kan rijden hem verder inrijden wat voor gevolgen zal dit hebben denk je?? ze weet niet eens hoe je moet longeren en wat koliek inhoudt.Zielig toch?? dat paard zal er cker onder lijden.Alleen omdat zij zo nodig een paard moest waarvan ze weet dat ze de tijd en de ervaring er niet voor heeft.En dat ie luchtzuigt had ze waarschijnlijk niet eens begrepen ze snapt niet eens wat het inhoud!! nou ik ben het dus niet eens met JALOEZIE want dat heeft er nu nix mee te maken denk es aan de belangen van dat paard!!

max_gekje

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: z'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 22:27

Heej Herby, ken ik jou........?
hahah, we zijn het helemaal met elkaar eens, maar das wel vaker zo!
Tot morgen op de manege!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:51

ik sluit me bij herby aan...ik vind het leuk voor die meid maar die arme pony ...:S

max_gekje

Berichten: 52
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: z'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 15:12

Ik ben afgelopen zondag met haar mee geweest naar het paard en ik heb haar na een jaar weer zien rijden, nou vind ik het nog zieliger voor haar paard. Echt niet normaal het lijkt wel of ze aan de manen van haar paard ruikt zo erg zit ze naar voren. Herby was ook mee en toen zij op het paard sprong en hem voorzichtig naar beneden vraagde, wat het meisje zelf niet doet want als zij hem naar beneden wil rijden doet ze even haar handen naar beneden en trekt ze hem op die manier naar beneden, werd het hem te moeilijk en begon hij te lopen dribbelen en te bokken en wat denk je dat het meisje zegt ja hij schrok even, terwijl het overduidelijk was dat het hem veel moeite koste! echt ik kan er nu echt niet meer tegen dat dat kind een eigen paard heeft.
P.s weet je wat ook zo erg is? ze vraagt aan andere kinderen of die de deken op willen doen met het smoesje; anders gaat hij met zijn deken om rollen! nou doei ik ga weer!