hooi en stro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 14:22

ik heb voor de winter c.a 200 pakken hooi en 200 pakken stro nodig. nu wil ik met een boer hier in de buurt een afspraak maken dat ik die in 1 keer afneem alleen wil ik ze bij hem opslaan. natuurlijk wil ik niet te veel betalen. ik kan zelf niks of ijna niks opslaan. ik dacht door elkaar rond de 5,50 uit te geven voor hooi en stro. ik vraag me af of die reeel is??als ik ze hier los moet kopen betaal ik nu 7,00 stro en 7,50 hooi. daarom probeer ik nu gemideld voor 5,50 rond te komen. ik denk op zich dat dit netjes is als ik van elk dus al 200 balen afneem kom ik dan op 2200,- uit voor 400 pakken.
wat vinden jullie??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 14:32

Ik wet niet hoe de prijzen voor stro bij jullie liggen maar het hooi vind ik best aan de dure kant. Hier betaal 4 tot 5 gulden voor 1 baal goed hooi, ook als je die per stuk afneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 14:42

Ik denk dat dat moet lukken hoor, voor 5.50 per pak. Ik vind dat je erg veel betaalt voor je losse pakken. Bel gewoon verschillende leveranciers, effe wat tijd investeren, kan je veel geld besparen. Komt toch wel op, hihi *LOL* !

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 15:01

Het gaat toch om grote pakken hé?
Voor kleine balen betaal je in België (omgerekend) 3,50 (hooi) en 1,50 (stro)

Als je veel koopt kan je natuurlijk de prijs drukken. Laat je vooral niet te gauw ompraten door boeren, want daar zijn ze maar al te goed in! Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:02

Citaat:
Op 2001-07-26 16:01, schreef visje:
. Laat je vooral niet te gauw ompraten door boeren, want daar zijn ze maar al te goed in! Haha!


Waar slaat dit nou weer op? Hier kan ik wel zo boos om worden! Het is altijd die stomme boer dit en die stomme boer dat. Het slaat echt nergens op wat je zegt! Als jij de boeren niet 'vertrouwd' dat haal je je hooi en stro toch ergens anders?!?! Sorry hoor, maar dit moest er even uit!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 06:53

Ik zeg niet dat alle boeren zo zijn, maar bij ons in de streek zijn we al vaak genoeg gefopt. Clown
Waar haal ik mijn stro anders???

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 07:33

bij de voerwinkel *LOL*
Daar haal ik me hooi/stro zou dat nodig zijn.
Hier hebben de boeren het namelijk bijna allemaal zelf nodig dus kan je niet veel halen.

Lonneke moet je ook opslagkosten bij die boer betalen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 07:55

MMmm... bij ons wordt dat niet in voerwinkels verkocht...

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 08:00

Bij ons haal je het ook gewoon bij een boer.
Mijn hooi komt bij http://www.hooienstro.nl vandaan. Die mesten ook bij ons uit en ze zetten gewoon elke week een baal hooi voor mijn stal klaar.
Op hun site staan ook prijzen trouwens.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Wil je een gesprek onder vier ogen voeren, dan is een Korte Wandeling verstandiger dan met zijn allen te gaan Hossen"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-27 09:03 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 10:00

Bij de fouragehandel kun je hooi en stro kopen. Bij de dierenwinkel trouwens ook, van die baaltjes voor de konijnen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:55

wij haalde het ook altijd bij een boer, en namen dan zo'n 10 a 15 pakken in 1x mee. Betaalden 3 a 4 gulden per baal. Kwalitatief goed, alleen sommige balen storten half in elkaar, maarja.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 15:38

Ja, die konijnenbaaltjes heb ik ook al in de supermerkt gezien Knipoog Dan heb ik er wel vééééééééél nodig en ze zijn stikduur. Als iemand een konijn heeft en nood heeft aan een beetje hooi of stro, mag ie het altijd komen halen *LOL* (wel in Begië Scheve mond\ )
Femke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers