Over 10 dagen naar Australie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Over 10 dagen naar Australie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 09:59

lekker onderweg naar Australie!!! Haha! Ik heb er echt superveel zin in Simon (Aussie) neemt me lekker mee naar Seaworld, Dreamworld, het regenwoud dat Brisbane rijk is, boottochtje en dan maar hopen dat ik veel dolfijntjes zien, lekker uit eten, wandelen langs de riverside markets... kortom, gewoon heel veel leuke dingen doen en lekker relaxen. Het is dan 's avonds rond de 19C en overdag rond de 27C dus een perfecte temperatuur om lekker veel te doen zonder dat we meteen smelten en ook lekker genoeg om in zomerkleertjes rond te hupsen en een kleurtje op te doen... wat oh wat zou ik nog meer kunnen doen ebhalve wat ik al genoemd heb...hmmm... zijn er ook Australie (en dan wel Brisbane) gangers met tips misschien...

[edit:BartVB]titel[/edit]



orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:00

Shoppen Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:02

Gewoon heeeeeeeeel veel genieten, van elke minuut!!! Jasja, als ik je niet meer spreek voor die tijd: ik wens je een fantastische tijd toe, en als je terug bent wil ik wel alle foto's zien hoor!!! Enjoy!!!!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:13

hiero een Australië-ganger Ik ben alleen in de buurt van Sydney geweest, dus kan je jammer genoeg geen tips geven wat je allemaal in Brisbane kunt doen. Kan alleen melden dat Australië errug Cool is!!! Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:34

Jaaaaaaa, Australie is te gek. Ik heb daar een half jaar rond gereisd.

Blijf je alleen in de buurt van Brisbane? En hoelang ga je precies?
Op ongeveer 2 uur rijden van Brisbane weet ik een geweldig paardrijadres midden in de bergen. De eigenaresse is een echte paardenvrouw en de paarden lopen daar de meeste tijd "half wild" op een gigantisch stuk grond. Als er mensen komen om te rijden, moeten er eerst een aantal paarden bijelkaar gedreven worden en naar stal gebracht worden. Echt geweldig rijden daar. PB me maar voor een adres.

Hou je van zeilen? Elke woensdag is erbij de lokale zeil vereniging een soort vriendschappelijke wedstrijd (zeezeilen) ze hebben dan extra mensen nodig voor het gewicht zeg maar. Je hoeft niet te kunnen zeilen, jhet enige wat je hoeft te doen is op de linkerkant of de rechter kan van de boot te gaan zitten. Erg gezellig en het kost je niets. (ja dat zijn de echte backpackers tips)
Ik weet niet of je verder nog wat gaat rondreizen, want ik kan er uuuuren over vertellen, maar dat zou ik de andere bokkers niet aan doen.

By the way, hoe vlieg je er naar toe? Toevallig via Maleisie? Ik vlieg namelijk zelf volgende week naar Maleisie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:30

Mijn vriend is er een jaar of 5 geleden geweest, wat hij heel erg leuk vond waren de steden Sydney en Melbourne. En hij heeft ook nog een aantal dagen Tasmanië gedaan. Zijn broertje (mijn zwager dus) zat 10 maanden in Australië en mijn vriend heeft hem daar bezocht tijdens de kerstvakantie.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:04

Lijkt me echt geweldig om daar een paar weekjes vakantie te kunnen vieren!
Aleen is het wel 24 uur vliegen toch?? dat lijkt me iets minder..
Maar verder lijkt me heerlijk..lekker warm en mooie omgeving!
Geniet er maar lekker van en maak veel foto's!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 14:28

De heenweg is de totale vliegduur 20 uur (12.5 naar Singapore en dan 7.5 naar Brisbane) met een tussenlanding van ruim 4 uur... en de terugweg is de totale vliegduur 22.5 uur... pfffff... maar ach, je moet er wat voor over hebben he Lachen . Ik ga in mijn up... nou ja... er zitten een hoop andere mensen in het vliegtuig natuurlijk maar die ken ik niet Haha! , de reis zal dus best saai zijn, maar dat wordt wel weer goed gemaakt als ik in Brissie ben Party!! Ik vraag me trouwens wel af of alles zichzelf een beetje wijst als je moet overstappen... dus als iemand daar ervaring mee heeft...???

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:35

Nou... ik denk dat je je er op in moet stellen dat de reis errug top is als je een goede maatschappij hebt Haha! Zo weet ik dat mijn broer en ouders met British airways vlogen toen ze naar Australië vlogen en dat vliegtuig was van alle gemakken voorzien: lopend buffet, grote selectie aan bioscoopfilms (zelf uit te kiezen) en natuurlijk free drinks! Haha! Ok... het is natuurlijk wel een lange zit, maar op zich geen probleem... ik zou het zo weer doen (ben twee keer naar Nieuw Zeeland geweest Haha! ).

Voor wat betreft het overstappen: daar hoef je je ook niet druk om te maken. Je weet als het goed is je vluchtnummer voor je aansluitende vlucht. Meestal staan er overal monitoren met aansluitende vluchten, hun vluchtnummers en de terminal vanwaar je vertrekt. Desnoods klamp je een medepassagier aan waarvan je weet dat hij/zij ook een aansluitende vlucht moet hebben naar Brisbane. Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 14:38

Medepassagier aanklampen die naar brisbane gaat is een goed idee... En wat de luchtvaartmaatschappij betreft zit het ook wel goed, ik vlieg met Singapore airlines Party!! Die staan geloof ik juist bekend om hun uitmuntende service... ik heb even gespiekt en ik heb mij eigen tv'tje en kan Lord of the Rings deel 1 en 2 zien, 2 weeks notice, Bridget Jones' diary, een film met Jennifer Lopez en nog talloze anderen... Dus ik geloof dat ik me niet hoef te vervelen...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:45

Yep.... die maatschappij is echt top! Haha! Party!!

Oh ja... nog 1 ding: je zult waarschijnlijk een formulier in moeten vullen voordat je in Australië landt waarop je aan moet geven of je de afgelopen maanden nog op een boerderij oid bent geweest... het mag wel niet, maar je moet overal zodanig op antwoorden dat men je geen lastige vragen gaat stellen of dat je bagage ontsmet moet worden. Dus als ze vragen "ben je de laatste maanden op een boerderij geweest?" wat antwoord je dan? Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 14:49

Dan antwoord ik net als toen ik naar texas ging ja... ik ben nl. 's werelds slechtste leugenaar, als ik nee zou zeggen dan weet ik dat ik de meeste verdachte uitdrukking op mijn gezicht krijg... dan zullen ze me waarschijnlijk wel meer willen vragen en mijn bagage uitgebreider willen controleren (net als in TX afgelopen september) maar ja... ik kan nou eenmaal niet liegen... Frusty Maar ik zorg dat ik schoon gespoten schoentjes aan heb, schoen kleertjes etc. etc. etc. ... mijn ervaring met de US is iif dat ze eerlijkheid meer op prijs stellen dan wanneer ze achter ook maar 1 piepklein leugentje komen...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:48

IK KOM MEE!!!!!!!!!!!!!!!! Tong uitsteken maaruh, als je terug bent willen we een heleboel fotos he Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 15:59

Uhm... foto's van mijn lief Lovers ... of verwachten jullie dat ik ook nog foto's van het land ga maken... Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:18

oh, ik wil ook graag weer eens vliegen, Gaaf joh naar Australie.
Nou geniet er maar van, het zal er een stuk warmer zijn dan hier Heerlijk, zou zo met je mee gaan Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:18

Ik ben in 2000 een maand in Sydney geweest. Mijn broer en schoonzus (en inmiddels ook nichtje) wonen daar.
Het is echt zo gaaf, ik zou zo weer terug willen. Met Brisbane heb ik geen ervaring, alleen met Sydney en het Great Barrier Reef
Veel plezier, maar dat zal wel lukken denk ik Lachen

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _kimm, Arlette1991, Cerosa, corinec, gerlienke, Ginny135, Lalladidoo, ManonGrr, Marcella, Ponylover_11, Summerfly, Thrive, Ufurio4e, xEliesx en 127 bezoekers