Verslag Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Verslag Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 17:42

Hai,

Nou, dan hier toch maar een verslag (zoveel Bokkers die meededen, niemand die even een verslagje neergooit..) van Endurance Kootwijkerbroek, gisteren.

Pffff, wat was het vroeg Lachen 6 uur was ik al aangekleed, en om half 8 waren we bij Navy. Even gauw alle spullen de achterbak ingegooid, wat voer gepakt en Navy een zomerdekentje opgedaan (trailer=eng, eng=opfokken, opfokken=zweten). En tsja.. Toen begon de crime weer.. Navy moest de trailer in Scheve mond Dus wij liepen op de trailer af, een stapje, twee stapjes, drie stapjes.. NEE ENG! Binnen 2 sp¨rongen waren we 8 meter van de trailer verwijderd. Meteen zakte alle moed me in de schoenen.. Dit kon nog wel eens lang duren.. Dus rustig opnieuw aangelopen, toe maar Navy, het stelt niks voor.. En inderdaad! Ze liep er zo in! In 2 pogingen!! Het had voor mijn part de hele dag door kunnen sneeuwen, mijn humeur kon niet meer stuk.

Dus op weg. Heerlijk i de buurt,binnen 25 minuutjes waren we er al. Omdat we door alle meevallertjes zo vroeg waren hadden we lekker de tijd om te kletsen en wat te drinken, voor we naar de voorkeuring zouden gaan. Naast ons stonden Muriël (die ik ken van de mailinglist) en Hanifa met haar vriend, en uiteraard Maraak. Wat een gigantisch prachtbeest is dat! Hanifa zelf was geloof ik even weg, en ik waagde stiekem een kijkje in de trailer.. Geweldig! Ik was zo jaloers

Toen op weg naar de voorkeuring. Alles in orde, we mochten dus starten. Het was amper kwart voor 9, en de voorbespreking begon pas rond negenen, dus even het terrein over gelopen en natuurlijk weer veel gekletst Lachen Om 9 uur naar de voorbespreking, en daarna begon het wachten op de start.. Van die tijd even gebruik gemaakt om te ETEN, jawel, het is me gelukt! Verder gepoetst, en me vooral mentaal voorbereid, want zenuwachtig was ik he-le-maaaaaal niet hoor Schijnheilig Schijnheilig

Nou, zadel erop, hartslagmeter, hoofdstel, helm op.. en richting start Scheve mond Natuurlijk erg vroeg, dus mevrouw moest even geduld hebben, en jaaa, als je bijna je benen mag strekken is dat dus het laatste wat je hebt.. Navy was dus gigantisch onrustig, schrapen, lopen, achterwaarts, huppelen.. Eindelijk was het zover: "Nog 15 seconden!.. Nogt 10!" Dus nam ik mijn teugels aan, en drijf Navy rustig weg.. NIET DUS. Een hele serie steigeringen en sprongen wa shet resultaat. Om geen hele uren te verliezen ben ik er even naast gelopen, vlak voor de startstreep er weer opgeklommen, en uiteindelijk toch weg gegaan.

Het weer was super, en Navy nog meer. Heerlijk voorwaarts, maar toch goed te houden. In een pittige draf hebben we de eerste 15 km van de rit afgelegd. We wisten dat we door de nieuwe reglementen veel te snel zouden gaan (max. 13 km/u), maar goed, had ik haar te veel ingehouden was het op de P/A een en al gedribbel geweest.. Na een kleine 15 kwam de zandverstuiving. We waren gewaarschuwd dat die zo gigantisch mul was.. Inderdaad, erg pittig. Toch goed doorheen gekomen. Vlak na die zandverstuiving was een groompost, maar helaas hadden mijn grooms die niet gevonden Op 2 km voor de P/A zijn we gaan stappen. Hartslag zakte erg goed, ik was ervan overtuigd dat die netjes laag zou zijn. Tot we ongeveer 100 meter voor de P/A een gezin inclusief bolderkar (of hoe heet zo´n ding? Een karretje op wielen met een trekstok eraan Haha! ) die erg kraakte. Hoppaaa, daar ging de hartslaf van 64 (voor een stap is dat gigantisch laag! Over het algemeen komen ze niet onder de 75) naar 82. Gelukkig toch nog goed, een hartslag van 54, en we konden dus meteen door.

De laatste 17 km wat rustiger aan gedaan, om niet al te ver boven het tempo te zitten. Lekker gestapt, lekker gedraaft en wat gelopjes tussendoor. Het ging zo heerlijk, ze liep echt heerlijk soepel, en bleef enthousiast en vol energie. Weer gaan stappen op 2 km voor de finish, we hadden toen nog 24 minuten. Moest lukken, om niet te snel binnen te komen. Ze was kurkdroog gebleven vanaf de P/A, en d´r hartslag was ook nu weer erg laag. 1 minuut te vroeg finishte we, hartslag gemeten.. Nee, zo laag kon niet, nog een keer gemeten.. Het was toch echt zo! Een hartslag van 38!!!!! b/pm!!! Wat was ik trots, stond met mijn mond vol tanden..

Bij de nakeuring was ook alles 100% in orde, ze stond er nog lekker fris bij, en de D/A zei tijdens het voordraven ook dat ze makkelijk nog een 35er kon lopen
"even" opde prijsuitreiking gewacht (het was rond 2e,e prijsuitreiking begin om 6 uur Frusty ), wat erg gezelligwas. Veelgekletst met Geke en haar man, Muriël en al die andere gezellige mensen.

Karin kwam ikpas ij de prijsuitreiking tegen. Ook zij was te snel gegaan, maar had er net zo´n goed gevoel over gehad als ik. Fantastisch dus!
Uiteindelijk zijn we geëindigd als 3e.

Helaas geen foto´s, mijn vader had een nieuwe digitale videocamera die hij erg graag wou uitproberen (tot grote ergenis van mijn moeder en mij.. )..
Ik heb een gigantisch goed gevoel over Navy, een superstart van het seizoen! Nu nog even kijken wanneer we klasse 2 gaan starten, want die 13 km/u is voor een Draver gewoon erg moeilijk te doen.

Groetjes Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 17:47

Oeps, krijg net een PBtje dat er al wel 2 verslagen opstonden.. Ik kon niks nieuws vinden met de zoekfunctie, zal wel te moe zijn ofzo.. Sorry dus! Ga me nu even aan die 2 verslagen wagen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:52

Wowww 3e! Wat goed!
En die hartslag op de nakeuring...heeft Navy last van geheugenverlies ofzo? Dat ze niet meer wist dat ze net een klasse I rit had gelopen?? *LOL*
Ook voor jou een hartstikke lekkere start van het seizoen dus!
Geeft de burger moed he?
Dus de volgende keer niet zo zenuwachtig meer zijn Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 17:54

Dank je! Tsja.. Ik denk dat Navy inderdaad zooo moe was, dat ze niet eens meer kón denken Knipoog Knipoog

Ik snap even niks van Bokt.. Ik zie de verslagen van Karin en Westernfreak nergens staan, en met de zoekfunctie zie ik ook mijn eigen bericht niet.. Vreemd! Ligt het aan mijn computer?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:57

volgens mij kijk je er gewoon overheen want ze staan er wel

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:57

Goed joh! Misschien dat ik na jullie enthousiaste verhalen ook wel een beetje zin krijg om het een keer te proberen.
Wat houdt zo'n voorbespreking precies in? En de voorkeuring? Is dat net zoiets als bij de SGW...dus stappen, draven, hartslag?
En heb je in klasse 1 grooms nodig onderweg? Ik heb namelijk 1 keertje gekeken bij een endurance, maar dat was in West-Frankrijk aan de kust en die mensen reden dus echt iets van 160 km....logisch dat je dan hele groomteams hebt, maar is dat bij die korte (nou ja, korte ) ritten ook zo?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:59


hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:01

wauw ik was al heel nieuwsgierig hoe je het nou gedaan had en vond maar geen verslag van je (en karin wilde het niet vertellen)
Goed hoor echt geweldig en knappe navy zomaar in twee keer in de trailer lopen!
het lijkt er op dat het een leuk seizoen gaat worden voor de endurancebokkers!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 18:02

Dank je wel! Ik kon ze met geen mogelijkheid vinden!

Een voorbespreking is inderdaad het voorstappen, voordraven en opmeten van de hartslag. Daarnaast ook de ademhaling, algehele conditie, darmgeluiden, vochtgehalte, slijmvliezen etc.
Grooms.. Tsja, ik vind het fijn om te koelen, maar noodzakelijk zijn ze niet in klasse 1 (tot 40 km), met dit weer. Wordt het echt heet, dan wordt het wat anders.. Toch zou ik ze neit willen missen..
Meer vind je op www.deronline.nl

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:03

Wat goed joh!!!
Gefeliciteerd!
Ik kan niet wachten todat ik endurance kan gaan rijden...met m'n toekomstige paardje.
Want als ik die verhalen van jou lees en hoor is het een geweldige sport.
Alvast veel succes met je volgende wedstrijd en geef Neef een dikke knuffel!
Groetjes Simone

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:23

jeeeej Pling ik zei toch dat t goed zou gaan Haha! Knipoog
echt super joh Cool Pling

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:05

leuk verslag en super gedaan! *LOL* lijkt me echt leuk zo'n rit! *wil ik ook* maar weet iemand ook waar die ritten precies zijn en waar je je op kunt geven?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 19:55

Ik had je moeten geloven Bloos Wanneer ga jij nou eens mee doen met Albertje?? Haha! *hint* Knipoog

www.deronline.nl
Daarbij naar Wedstrijden, Nederland, dit seizoen, en daar vind je ze allemaal Haha! Daar vind je ook de adressen waar je het inschrijfformulier (die je ook op de site vind) naartoe moet sturen!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:57

NaVy! schreef:
Oeps, krijg net een PBtje dat er al wel 2 verslagen opstonden.. Ik kon niks nieuws vinden met de zoekfunctie, zal wel te moe zijn ofzo.. Sorry dus! Ga me nu even aan die 2 verslagen wagen..


En ik heb mijn verslagje stiekem onder het topic van Karin geplaatst Lachen
Al met al was het een geslaagde dag, ook voor mij. Zeker niet slecht voor de eerste keer!!! Party!!
En Mandy, nogmaals gefeliciteerd met je derde prijs!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:19

OW mensen houd op!! Ik wil ook weer!

MAndy geweldig!! TJeee...ik weet alt dat julie geweldig zijn,
Maar zo'n lage hartslag had ik niet verwacht!
*komt vast door de intensieve training toen jij op wintersport was *LOL**
Geweldig meis! GA zo door he!
Wie wet zie je mij ook binnenkort weer op een endurance verschijnen....maar dat vertelde ik ook aan de foon. Nog 'even' een andere stal en een bijrijder vinden en dan........Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 07:29

GEVONDEN Haha! Kom hierheen, dan wil ik echt Tiek wel voor je doen.. Alleen die 40 euro gaat niet lukken zonder baantje.. Hmm.. Slecht idee Lachen Wil jouw Tinkermans ook niet verpesten Lachen
Maar ik hoop dat je gauw weer eens meerijd!! *mist jullie heel erg*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:23

Mandy goed gedaan!
Enne een voorbespreking is dat er verteld wordt wat je allemaal tegen kan komen tijdens de routen. Wat lastige punten zijn etc.
Een voorkeuring is wat jij beschreef!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:45

Hardstikke goed Mandy. Enneh, die Navy van jou mag er ook zijn hoor. Prachtbeestje.

Ik heb inmiddels nieuwe uitslagen. Ik moet nog op toestemming wachten voor ik ze vrij mag geven. Maar ze staan snel op de site.

Groetjes van Hanifa

'Paint' it 'Black'

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:48

Eindelijk, ik zit al vanaf zondagavond te wachten, maar er staat steeds 'Aan deze optie wordt momenteel gewerkt!' *LOL*

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:15

Goed gedaan zeg.
Krijg ook al helemaal zin om een endurance wedstrijd te starten, maar ja moet nog ff een jaartje wachten.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:04

NaVy! schreef:
Grooms.. Tsja, ik vind het fijn om te koelen, maar noodzakelijk zijn ze niet in klasse 1 (tot 40 km), met dit weer. Wordt het echt heet, dan wordt het wat anders.. Toch zou ik ze neit willen missen..


Same here, ik had in principe zondag best zonder gekund, maar het is allemaal een stuk relaxter mèt. En een stuk gezelliger natuurlijk Lachen. En bij warm weer al helemaal, ik heb afgelopen zomer (ook in KWB) voor twee zussen gegroomd in klasse 1, die aanvankelijk zonder grooms wilden gaan rijden. Maar het werd uiteindelijk 30 graden en we waren toch alle drie wel heel blij dat ik er was met liters water... Maar ook bij koud weer zijn grooms erg fijn, bijvoorbeeld om je op te vangen met dekens en jassen bij P/A en finish (zoals afgelopen oktober in Katwijk, met een snijdend koude wind).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:05

Ik heb bij Ilonk dus wel degelijk een groom nodig, dat dier heeft gewoon altijd dorst (lijkt haar baas wel!)
En dat koelen scheelt ernom veel bij haar, je ziet de HF zakken, maar Ilonk is wel een koudbloed en dat scheelt toch veel...

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:17

Ik heb ook en groom nodig, maar misschien nog wel meer voor mezelf dan voor Salty Lachen Ik had namelijk wel bij bijna elke groompost dorst...

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:20

Ik heb zelf bijna nooit dorst te paard, dat komt altijd pas na het rijden. Bij een groompost neem ik zelf dan ook altijd maar twee flinke slokken uit zo'n flesje, de rest kieper ik over mijn paard. Haha!

Ik heb nu wel van die bidonhouders van de Perry (jaja Hanifa, ik heb ze eindelijk gevonden, in Zwolle!). Alleen heb ik nog geen manier gevonden om ze goed te bevestigen zonder dat ze gaan klapperen. Heb het al zowel voor als achter aan het zadel geprobeerd. Raar, want vorig jaar in Drenthe met die geleende dingen wilde het wel. Komend weekend maar weer even wat gaan klooien met haakjes en klittenbandjes. Toch best handig om onderweg wat water bij je te hebben voor als je grooms om wat voor reden dan ook niet op een post staan. En zo'n heuptasje zit mij alleen maar in de weg.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:30

Ik krijg ook altijd pas dorst aan het einde van de rit en helaas Don volgens mij ook. Die heeft tot nu toe op iedere wedstrijd alleen na de finish gedroken.
Maar nu in KWB wel voor het eerst met bit in! Haha!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker