Kuchen en hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-01 22:04

Xantippe hoest de laatste tijd best veel.
Het ging eerst slechter met snotneus en flink vieze klodders uit haar mond.
Maar dat is al een tijdje over. Maar nu begint ze weer te kuchen buiten.
En op stal een heel klein beetje.
Dus niet constant.
Wie kent dit en heeft advies?
Ik ga wel de dierenarts in lichten,maar toch advies is nodig!
groetjes en alvast bedankt!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 09:23

De mijne snotte ook en kuchte onder het rijden. Ze krijgt nu sinds twee maanden elke dag 1 schepje foenegriek en 1 schepje knoflooksnippers door haar eten en het is al over.
Foenegriek werkt zuiverend op de luchtwegen, en knoflook is bloedzuiverend en versterkt de werking van foenegriek. Je kunt natuurlijk ook foeneknof nemen, maar ik heb het liever apart omdat ik in de zomer alleen knoflook geef tegen de vliegen en muggen. Misschien heb je er wat aan? Groetjes, Sonja.

gabber
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 14:55

hallootjes,

het paard van mijn vriendin heeft het heel erg. bij haar lag het aan het stro; veelste stoffig en schimmelig. verder kun je bij de ruitersportzaak hele goede poeders en middelen halen om dit voorgoed te genezen.
succes!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 18:57

met hoesetn heeel voorzichtig zijn. dit is namelijk niet onschuldig en niet te vergelijken met mensen waarbij een kuchje vaak onschuldig is.

Dus meteen de dierenarts bellen. Die zal vragen wat voor soort hoest het is. Een droge , dieper van binnen met een rochel erachteraan? Maar dus heel voorzichtig zijn.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 14:16

De dierenarts zal wel aankomen met poeders van zo'n honderd gulden per emmertje. Dit hielpen bij ons helemaal niks. Wij zijn (helaas te laat) met ons hoestende paard naar het medisch centrum gegaan waar haar longen gescand zijn. Als we twee maandjes eerder waren geweest, was het waarschijnlijk een weilandpaardje geworden. Nu moest ze afgemaakt worden omdat ze het steeds zo benauwd had. Onderschat een klein hoestje dus alsjeblieft niet. Het is, zoals Heike al zei, niet te vergelijken met een mensenhoestje.

Let dus goed op en laat het niet uit de hand lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, GoogleAdsense en 117 bezoekers