ik moet het even kwijt 9lang verhaal )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

ik moet het even kwijt 9lang verhaal )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 22:19

ik was dus zoals iedere vrijdag avond naar de manege voor mijn rijles kom ik aan blijkt lesley het paard waar ik altijd op rijd kreupel Huilen Huilen te zijn hij had afgelopen week gewoon te veel gelopen ook ivm wat er vorige week vrijdag gebeurd is maar dat doet hier nu niet ter zake dus ik moest aan de manege eigenaar ..... gaan vragen op welke ik mocht dan hij zij ga jij op loyd dan mag ...... op queen (die is nieuw is eigenlijk een pensionpaard maar die loopt nu meej omdat er niet op gereden word waar dus vorige week vrijdag in de les na mij een volwassen man op zit het is een merrie klein paard maar niet schriel gebouwd ) ik zo mag daar dan op hij zo neej daar ben jij te groot voor met andere woorden te zwaar nou sorry hoor ik ben dan meschien wel dik maar een volwassen man van rond de 30 is ook niet echt verderlicht hoor . maar goed ik dus op loyd dat is gewoon een droppie hij is middel groot tot groot en wel best zwaar gebouwd heeft een beetje een hunter uiterlijk dus de les na mij moest er een man op nou sorry hoor dat vind ik echt zo zielig voor dat paard loyd zette zich met alle vier de benen schrap om maar niet omgetrokken te worden toen die man wou opstappen 1ste poging hing het zadel aan de zijkant (hij was al heel strak(normaal niet dat ie rimpels krijgt bij de singel ) aangesingeld ) dus ik de 2de keer aan de beugel gaan hangen met bijna mijn volle gewicht en nog zie ik dat zadel stukje voor stukje naar boven schuiven hij der uitijdendelijk op was zijn 6de les (zei die hij rijd normaal op lesley )
maar ik wil niet veel zeggen hoor maar om ongeveer een gewicht er op te plakken zal dat wel tussen de 130 en de 150 gelegen hebben
maar ik heb hier de hele naht van vrijdag op zaterdag bijna wakker van gelegen ik vond dit zo zielig ik hoop niet dat loyd er een rugletsel aan overgehouden heeft gelukkig voor hem is dit meschien 1 maalig maar lesley is niet zo gelukkig die zit er meej opgescheept .
ik kan hier nog lang over na praten maar dit vond ik echt extreem van iemand die op een paard gaat rijden
dit is een foto van les met mijn moeder die man was + - zo breed maar grotr mijn moeder is namelijk maar een klein dwergje ik ben ook niet zo groot
maar goed hier een foto van lesley de grote vriendelijke reus Huilen
Afbeelding
gr elene Huilen Huilen Huilen

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:26

Wat raar dat die manege eigenaar om jouw gewicht gaat zitten emmeren, terwijl dat paard later een tien-tonner op zijn rug krijgt... Verward
Ik heb soms ook van die discussies met de manege eigenaar,
ik heb tot nu toe nog nooit op een paard gezeten, ik heb altijd pony's gereden, en als ik dan vroeg of ik op een PAARD mocht, mocht dat niet, 'omdat ik hem neit aan zou kunnen' oké, denk ik, ik maar weer op die pony's ik op een van de sterkste pony's van de manege, zegt die manege eigenaar, we kwamen in een discussie over paarde, zegt ie: "waarom ben je eigenlijk nog nooir op een paard gaan rijden?" Ik kijk hem verbaasd aan zo van: "huh, wat klets jij nou, ik mocht er toch nooit op van jou?" hij mijw eer verbaasd aankijken, en hij maarz eggen dat hij slim is, affijn, ik mijn zin, ik mag vandaag op een paard... dat bok- en stijgerpaard van rijtechnische problemen, of op Deborah, een groninger- merrie, tenminste, dat vermoed ik...

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:50

soms hebben manege-eigenaren/instructrices rare kronkels in hun hoofd of gewoon rare manieren van vervelende (?) vragen ontwijken. ik heb ook een poos een instructrice gehad die toen er een nieuw paard aankwam een ander meisje verkoos om dat paard te rijden omdat zij langere benen had (ikzelf ben 1m60), maar de week daarna mocht ik wel tijdens een moeilijke storm naar buiten op een gigantisch groot paard dat bang is voor onweer. hier werd dan weer niet naar de beenlengte gekeken en ik had dan ook helemaal niets te vertellen over dat paard die rit. zo kan ik nog wel wat tegenstrijdigheden opnoemen...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:36

Tsja zitten rare figuren bij.
Heb op een manege gereden en die wilden dat ik het liefst op een klein zwart dingetje bleef rijden, een schatje, een poepie mijn lieverd...maar na een jaar groeide ik eruit.

Maar mijn schatje en poepie vondt de rest van de manege niet schattig en poepig Knipoog
Met als resultaat dat niemand op hem wou rijden en neimand wou hem verzorgen.
Op dat moment hadden ze tegen mij al gezegt ga maar op een paard....en de week erop werd ik weer lekker rustig neergeplant bij mijn zwarte dingetje...en ik was helemaal verkikkert op dat beest....maar denk niet dat die toe was aan een hernia.

Vondt dat toendertijd al raar...ene moment mag je overstappen naar de paarden omdat je te zwaar/groot werd en het andere moment moest ik weer op mijn zwarte uk omdat er niemand anders op wou....zucht