Ik heb een keuze gemaakt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Ik heb een keuze gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 11:55

Ik ben er eindelijk uit wat betreft de hengstenkeuze voor dit jaar. Ik heb een Belisar merrie.
Ik heb enkele gezien die ik wel interessant vond maar ben afgelopen weekend toch gezwicht voor Jet Set D.
Heb enkele fantastische nakomelingen gezien en ben best wel verkocht aan deze hengst. Andere hele interessante waren: Show Time (Ferro) en LondonTimes (Goodtimes X Le Mexico), deze kon heel lekker bewegen en springen.
Jet Set heeft de doorslag gegeven wat betreft het gangenwerk en de werkbaarheid van de paarden (in ieder geval die ik gezien heb). Ze kunnen trouwens stuk voor stuk fantastisch galloperen!!!
En mijn merrie heeft een hengst nodig met een goede gallopade aangezien ze zelf wat platjes gallopeert.
Volgende maand gaat het gebeuren. Ze is net weer hengstig af en zal eind volgende maand naar de hengst mogen.
Ben zoooo zenuwachtig of het allemaal wel zal lukken... .
Iemand ervaring met Jet Set nakomelingen??? Het enige waar ik een beetje bang voor ben met deze combi is dat mijn merrie niet de liefste is en Jet Set is nou ook niet meteen de makkelijkste heb ik gezien...


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:02

Heb zelf een 2 en 3 jarige hengst van Jet-Set (3 jarige is reeds verkocht).
Het zijn grote paarden, met 3 ruime gangen. De oudste is D bruin de andere L bruin (deze is trouwens heel speels= bijt en stijgert nog wel eens aan de hand, maar dat is geen kwaadheid).
Ze hebben altijd de oren naar voren en aandacht vinden ze toppie!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:07

Is Jet Set D niet een nazaat van Zirkoon? Is niet veel mis mee hoor!

De hond is de betere mens

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:15

Hoort dit niet op Fokkerij??

Overigens heb ik dit weekend ook een fantastische Jetset gezien, ik ben niet snel stuk van een paard, maar deze was wel heel bijzonder!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:19

Mijn instr. heeft ook een Jetset, On Top heet hij. Staan regelmatig foto's van in de Paardenkrant.
Is wel een heel goede, maar inderdaad niet de makkelijkste.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:25

Yep. Jet set is Zirkoon. Kan dus ook nog een aardig balkje springen.
Overigens pikant detail: Jet Set heeft destijds een gebroken kaak bij Imke Bartels (oeps, sorry, moet Schellekens zijn!) geslagen...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:27

Sjuimpje schreef:
Mijn instr. heeft ook een Jetset, On Top heet hij. Staan regelmatig foto's van in de Paardenkrant.
Is wel een heel goede, maar inderdaad niet de makkelijkste.


Toevallig in die van 21 maart jl. ??? Judith Scholte?

"Het apartste paard van dit indoorkampioenschap is On Top (Jetset D x Pericles xx), waarmee Judith Scholte reserve-kampioen werd. De grote bruine is een crack in de dop. Hij kan extra bewegen, maar is een sensibel bloedpaard en vraagt een gevoelig inwerkende ruiter. On Top heeft een goed achterbeen en liet bij de prijsuitreiking zien dat hij ook met de piaffe en passage geen enkel probleem heeft."

Bron: De Paardenkrant no. 23, vrijdag 21 maart 2003.

Ik ken de hengst Jetset D zelf niet, maar die On Top ziet er goed uit!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:28

ken je houston? is een belisar x pion. dit is eigenlijk off-topic. het karakter zal je moeten afwachten. je kan echt een gemeen veulen krijgen dat 'niet goed tussen de oren is', maar ook een hele lieve en meewerkend karakter.

hopelijk gaat alles goed! veel succes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:30

On Top stond er afgelopen half jaar elke wel maand in Haha! (als het niet vaker is).
On Top doet zijn naam eer aan, ik hoop dat ze hem nog een tijdje kan aanhouden.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 12:57

Desiree schreef:
Is Jet Set D niet een nazaat van Zirkoon? Is niet veel mis mee hoor!


Ja, Jet Set is een Zirkoon X Le Mexico. Wel interessant bloed!
We zullen eens zien wat dat brengt in combinatie met een Belisar merrie.
Volgens Nol Gerritsen van de Dalhoeve moet daar toch wel een zeer goed bewegend dier uit kunnen komen met zulke ouders!
Maar goed, we laten de natuur maar even zijn gang gaan en dan zien we volgend jaar wel of het een leukerd is Knipoog Dromen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:45

Ik nodig je van harte uit om eens te komen kijken bij de Jetset die wij hebben. Nu ook inmiddels een veulentje weer van Jetset D, en nog twee die dit jaar geboren worden.

We hebben er 6 gehad en die zijn verkocht, allemaal zeer fijne bewerkbare paarden. Degene die we nu hebben is extra apart lopend. Vond ze trouwens ook allemaal heel fijn in het karakter.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:56

Ik rijd een Jetset D x Heidelberg. Is echt een hele mooie sjieke merrie, ook goed gescoord op de keuring vorig jaar. Ben net bezig met inrijden, nu ongeveer 5 maanden onder het zadel, absoluut heel werkwillig, het is een heel eerlijk paard.
Ook heb ik 1,5 jaar een Jetset D x Troubadour gereden, dat was een heel wat moeilijker paard, wat propperig en zeer lastig te rijden. Had wel een mooie bewegig, vooral een goede draf en een leuk exterieur.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:03

Zwelgje schreef:
Andere hele interessante waren: Show Time (Ferro) ...


Is show time niet Gribaldi X Democraat of haal ik zou wat door elkaar?

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:03

Een vriendin van mij heeft ook een super Jetset!!


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:04

Hey,

Wij hebben een Cocktail merrie drachtig van Jet Set, ze moet 10 april veulenen. Ik ben erg benieuwd wat ze ervan maakt, hihi.

Groetjes Jolanda

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 08:59

Samsam"]
[quote="Zwelgje schreef:
Andere hele interessante waren: Show Time (Ferro) ...


Is show time niet Gribaldi X Democraat of haal ik zou wat door elkaar?
[/quote]

Oh, ik vergis me weer. Ik heb er ook zoveel gezien. Ik bedoelde eigenlijk Rhodium (van Ferro X Ramiro) en Show Time is een Contango X Democraat. Maar ik vond ze beide heel gaaf.
En pipo, ik zou graag eens naar je nakomelingen willen komen kijken. Ik stuur je wel een PB-tje.
Gelukkig krijg ik wel een algemeen beeld dat de Jet Setjes fijne paarden zijn al kan je dat natuurlijk niet altijd voorspellen.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:15

Ik ben naar een hengsten-show geweest waar ik Jet Set heb zien lopen (zowel onder het zadel als aan de hand).......Hele mooie gangen! Ik heb dus ook een paar nakomelingen zien lopen en dat waren prachtige beestjes!

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers