Dilemma!! Zo'n leuke andere pony! help me!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Dilemma!! Zo'n leuke andere pony! help me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 20:40

Ik heb een 5 jr. oude new-forest van 1.45. Heel leuk beestje om te zien. Op het moment gaat het lekker, maar soms zijn er van die dagen...grrr. Het probleem is alleen dat hij een beetje aan de kleine kant is voor mij. Ben zelf rond de 1.70 en krijg vaak te horen dat ik wel een beetje groot voor hem wordt.

Nou is er iemand bij ons op de manege die een D-pony zoekt en waar ik ook wel mee omga op de manege. Ze hadden een pony gekocht maar die is vandaag afgekeurd, dus die moet weer weg. Dus moeten ze op zoek naar een nieuwe. Toen ze die pony ophaalden vertelden ze me dat ze mijne ook leuk vonden, maar dat ze niet hadden durven vragen of ik hem wou verkopen.

Nou is er gister een ongeloofelijke gave pony nieuw binnengekomen. Een E-pony van 1.55. Z2 dressuur en M-springen. Een ruin van 12 jaar oud. Kan super lopen. En die is echt wel leuk!

Wat moet ik doen???

Van de ene kant is het voor mij natuurlijk het beste dat als mn pony verkocht wordt, dat hij op de manege blijft en dit is wel mijn kans....Maar ik kan toch niet zomaar beslissen....Het gaat me ook wel weer aan t hart. En er zijn al meer geinteresseerden in die pony. Wat moet ik doen!!!!!! Ik zit echt in een dilemma....


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:52

Persoonlijk zou ik m'n pony eerder verkopen aan iemand die ik ken.Kan ik vragen of ik er af en toe ook nog eens op mag.En zo weet je tenminste zeker dat er geen nare dingen met je pony gaan gebeuren.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:56

Staar jezelf niet blind op die ene pony. Als jouw pony verkocht zou worden is het hell niet zeker dat die E pony nog steeds te koop is. Misschien is hij dan al weg.
Maar er zijn genoeg andere leuke pony's op de wereld.
Het zou wel ideaal zijn als je je pony aan een bekende zou kunnen verkopen. Op die manier weet je hoe het met hem gaat en verlies je hem niet uit het oog.
Bedenk goed bij jezelf hoe jij over het verkopen denkt. Laat je niets aanpraten door anderen die zeggen dat je te groot wordt. Ga op je eigen gevoel af.

* To Belg, or not to Belg *

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:01

Degene waar die E-pony van is, wil hem ook wel ruilen tegen de mijne. Maar dat wil ik liever niet. Dus als we hem kopen, dan gaat hij naar dat meisje van de manege. Ik verkoop hem niet, voordat ik er geschikte vervanging voor heb! Daar is hij me iets te dierbaar voor!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:46

yvetje schreef:
Ik verkoop hem niet, voordat ik er geschikte vervanging voor heb! Daar is hij me iets te dierbaar voor!!


Ik denk niet dat dat helemaal eerlijk is. Je kunt nu een goede eigenaresse voor je pony krijgen, misschien tegen de tijd dat je zelf een "vervanger" hebt gevonden niet meer. Én iedere pony is natuurlijk onvervangbaar!

Verder moet je 2 dingen uit elkaar houden. De eerste vraag die je jezelf moet stellen, is of je je pony uberhaupt wel wilt verkopen. Daarna kun je pas gaan kijken aan wie en wat voor pony je dan zelf zou willen.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:52

Dat is wel waar...Maar straks vind ik geen leuke pony...en dan ben ik een hele tijd ponyloos...Boos! tis wel moeilijk hoor!) Vinden jullie iemand van 1.70 ook te groot voor een pony van 1.44/1.45???


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:56

Tessebes schreef:
De eerste vraag die je jezelf moet stellen, is of je je pony uberhaupt wel wilt verkopen.


Ik wou hem eerder wel wegdoen, omdat hij nogal sterk was en het ging gewoon bagger. De ene week loopt ie super en dan wil ie weer 2 weken gewoon nix. Hij is echt heel wisselvallig...Werd er echt helemaal knetter van. Hij liep gewoon dwars door mn hulpen heen. Deze week ging het wel weer super en dan heb je weer zoiets....Wat is keuzes maken toch moeilijk....*zucht* Boos!:(:(:(:(:(:(

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:58

Tja wat heet! Ik ben 1.74 en mijn pony is 1.47.
Maarja, mij maakt het niet zoveel uit, hij kan me prima houden, en ik vind het persoonlijk niet misstaan.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:11

yvetje schreef:
Vinden jullie iemand van 1.70 ook te groot voor een pony van 1.44/1.45???


Ik ben 172 en mijn pony is 139....... (Is dan een haflinger en dat toont wat anders dan een een sjieke NF, maar toch... Haha! )

Persoonlijk zou ik er niet (meer) voor kiezen om een pony te verkopen aan bekenden. Ooit eens gedaan en die pony heb ik dus uit nijd weer teruggekocht terwijl ik er eigenlijk geen geld en plek voor had. Dat meisje wilde zo graag mijn pony kopen, toen ze haar eenmaal had stond dat arme beessie 24 uur per dag op stal, als ze 1x per week kwam was het veel! Lips are sealed

En waarom niet een tijdje ponyloos zijn?
Als je NU een goed adres kan vinden voor je huidige pony, en je vind zelf niks anders leuks, kan je toch evt. gaan bijrijden??

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:17

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik weet zeker dat hij het bij hun wel goed heeft. Ik zie ze dagelijks en het zijn twee zusjes, dus ze hebben altijd wel tijd! Hij wordt dan trouwens maar 1 stal opzij geschoven en ik reed ook altijd op hun vorige pony als ze op vakantie gingen ofzo, dus ik doe hem dan niet echt 'weg', hij blijft nog wel een beetje van mij..! Ik denk dat ik vannacht niet ga slapen....hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:21

waarom zoek je niet naar een paard?
je groeit misschien nog wel en dan ben je dadelijk ook te groot voor de E
en "moet" je die ook weer verkopen.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:21

Hey,

Ik zou toch proberen m'n pony aan die mensen te verkopen. Het kan toch niet mooier? Je kan goed zien hoe het met hem gaat, dat is toch super?!

Veel succes ermee,

groetjes Jolanda

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:23

Ik ben het er wel mee eens dat je het best een pony uit het zicht kunt verkopen. Volgens mij krijg je er alleen maar ellende van als je iedere dag een ander met je vroegere pony om ziet gaan.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:31

Ik zelf zal nooit mijn paard/pony aan een bekende verkopen. Dit omdat je toch altijd vind dat degene het niet goed doet en dat je pony het bij jou beter had. Je ziet hem weer regelmatig en steeds komt de pijn weer terug.

Mijn vorige pony is verkocht in de buurt, die zag ik nog op wedstrijd enzo, en ik kon niet zeggen dat ik daar blij mee was.

Dus verkopen uit het zicht dat lijkt me altijd beter......hoewel het in eerste instantie niet de leukste/beste optie lijkt.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 08:33

Als ik em uit het zicht verkoop weet ik helemaal niet of hij goed terecht komt, nu wel! En ik mag hem zeker ook blijven verzorgen en hun helpen met het rijden. Maar vind het sowieso heel moeilijk om iets weer weg te doen...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:17

Tessebes schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat je het best een pony uit het zicht kunt verkopen. Volgens mij krijg je er alleen maar ellende van als je iedere dag een ander met je vroegere pony om ziet gaan.


dat was ook het eerste wat ik dacht.
ik ben nogal zo'n control freak en vind het moeilijk te accepteren dat andere mensen de dingen anders doen dan ik en als ik hem nog elke dag zou zien, zijn er vast veel punten waarvan ik zou denken..........." Frusty "
Maar als je daar geen moeite mee hebt dan is het misschien juist wel leuk.

succes met je keuze!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:37

yvetje schreef:
Als ik em uit het zicht verkoop weet ik helemaal niet of hij goed terecht komt, nu wel! En ik mag hem zeker ook blijven verzorgen en hun helpen met het rijden. Maar vind het sowieso heel moeilijk om iets weer weg te doen...

Je moet eerst voor je zelf beslissen of je je huidige pony wel wilt verkopen of niet. Je hebt in ieder geval al mensen gevonden die hem graag willen hebben, en het klinkt alsof je er dan zelf ook nog wel het een en ander mee kan blijven doen.

Pas als je dat besloten hebt zou ik gaan kijken naar een andere pony. Die pony die je beschrijft, klinkt als een goede pony.....maar daar zijn er veel meer van in Nederland. Dus laat je keuze niet bepalen doordat deze pony nu te koop staat en dat er al meer gegadigden zijn. Daardoor is de kans groot dat je een overhaaste beslissing maakt, waar je misschien wel spijt van krijgt.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:40

Ey veddo!
Tis wel moeilijk he? Maaruh, persoonlijk denk ik dat je hem toch maar aan anouk moet verkopen. Je bent al een hele tijd aan het twijfelen over Baloe! En staat hij nog op de manege dan zal je in het begin heus wel voelen dattie niet meer van jou is, maar je kan hem nog wel zo vaak zien als je wilt! En als je dan een leuke pony/paard weer hebt, dan zal je Baloe ook wel minder gaan missen denk ik. Nou, ik ga binnenkort nog wel n x met je mee, ff foto's make enzo! kan ik die andere ook ff zien! Tot strax!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

tamary

Berichten: 29148
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:55

kan je je pony misschien aan die mensen leasen? Dan kan je later alsnog het besluit nemen terug halen of echt verkopen. En je kan voor jezelf opzoek naar een grotere/andere pony.
Een paard heeft denk ik alleen zin als je echt wedstrijden wilt rijden of een groot paard leuker vindt. (Ik moet zeggen dat ik zelf 1.45 a 1.50 groot zat vindt, maar dat is mijn mening )

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:26

kan je dat andere paard er niet voor een maand bij huren dan weet je hoe hij is en of het wel wat voor jou is...
dan zou je jou pony ook weer voor een maand kunnen verhuren dan weet je ook hoe dat gaat

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:04

idd thirza das een hele goede oplossing, je kan je pony ook zoiezo laten leasen, dan is ie toch nog een beetje van jou en heb je er geen onkosten aan!
Verder rijd ik zelf ook op een pony van 1.45 en ben zelf ook rond de 1.70!
su6 ermee!!!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 22:00

Ik weet dat het wel goed gaat, want ze heeft er eerder 1,5 week op gereden omdat ik toen ziek was. Maar er is nu ook een andere pony die ze leuk vinden...De eigenaar van de manege handelt namelijk ook in pony´s. En die wil eventueel ook wel ruilen. Maar ik het is sowieso moeilijk om een pony weg te doen, dus ik ga er eerst maar eens heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed over nadenken! De pony liep vandaag mee in de springles van ponyclub, dus ik ben even wezen kijken. Dat beestje springt met gemak de staander uit!! echt super braaf. Deze week mag ik hem rijden Haha! dus ik houd jullie op de hoogte!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:06

Verstandig is om naar een paard te zoeken, idd omdat je waarschijnlijk nog groeit. Ik ben 1.66 en rij nu op een pony van 1.43, ook te groot dus maar het gaat nog wel hoor Knipoog , vandaar dat ik ook over een paar maanden overstap op paarden. Ik heb dan wel geen eigen pony (meer) maar ik zou hem te koop zetten en dan toch nog rond gaan kijken voor een paard. Waarom zou je gaan haasten om zo'n beslissing te nemen Verward Kijk het nog eens aan en beslis dan. Neem vooral geen overhaaste beslissingen Knipoog Veel succes!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:41

tamary schreef:
Een paard heeft denk ik alleen zin als je echt wedstrijden wilt rijden of een groot paard leuker vindt. (Ik moet zeggen dat ik zelf 1.45 a 1.50 groot zat vindt, maar dat is mijn mening )

Met een pony mag je ook wedstrijden blijven rijden. Dus als je hart meer ligt bij de pony's.......waarom zou je dan een paard kopen Verward

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:28

yvetje schreef:
Dat is wel waar...Maar straks vind ik geen leuke pony...en dan ben ik een hele tijd ponyloos...Boos! tis wel moeilijk hoor!) Vinden jullie iemand van 1.70 ook te groot voor een pony van 1.44/1.45???


Ik weet niet hoe oud je bent...
Of je nog groeit?

Ik heb voor mijn paard een verzorgster van 1.70 m. Haar moeder is boven de 1.80 m en daar lijkt ze op.
Als zij bijv. nu een pony of paard zou kopen, zou ik haar zeker aanraden om een paard te kopen van boven de 1.65 m.
Niet alleen om de lengte!

Tussen je 15e en je 25ste kom je ook nog eens in gewicht aan.
Als mijn verzorgster NU op een d-pony op de manege rijdt.... geen probleem.
Maar jah... over een paar jaar... Zeker weten dat je zwaarder wordt (althans dat zit nogal in de familie bij mij en ik had dat vroeger dus wel!)
Ik kon sporten en diëten wat ik wilde maar woog op 't laatst toch bijna 70 kilo terwijl ik 1.67 m was en nog ben.
Nu weeg ik dankzij ( Haha! ) de chemokuren 7 kilo minder en vreet me te barsten om aan te komen. Vingers aflikken
Lekker hoor, chocoladepasta, moest ik vroeger laten staan... Bloos

Als ik jou was zou ik eerst kijken naar je leeftijd.
Wil je met een e-pony later ook bij de paarden wedstrijden gaan rijden?
Zo niet, en je bent bijv. 16 jaar, dan zou ik meteen een paard kopen.
Waarom:
Over 2 jaar ben je 18 en mag je niet meer bij de pony's, en moet je dus OPNIEUW of de e-pony verkopen of met de e-pony bij de paarden rijden.

Verder zijn daar nog je ouders.
Als je van je ouders deze 'nieuwe' pony mag, en je bent er helemaal weg van, dan zou ik zeker er eens op rijden en kijken of het bevalt.

Nog iets:
een tijd ponyloos zijn? Is dat erg?
Sorry hoor maar ik zou het belangrijker vinden dat mijn oude pony goed terecht kwam, dan dat ik een tijdje 'zonder' zou zitten.
Verder heeft je pony als voordeel in deze situatie dat hij niet hoeft te verhuizen (denk ik?) en dus niet weer opnieuw in een nieuwe omgeving hoeft te wennen (waar het misschien minder leuk is, minder goede verzorging). Haha!

Heel veel sterkte en overleg gewoon eens met je ouders en vraag wat zij denken?
Ik duim voor je dat alles goed gaat!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 93 bezoekers