Eindelijk F13 tot en met F20

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fiesta14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 00:39

Beter! Bij ons op stal is er ook al groepje klaar met de F12. Ik vind de F proefen ook veel leuker (en moeilijker) dan B proefen. De onderdelen volgen elkaar veel sneller op.

Bij ons op de manege heben we trouwens elke maand voor de kinderen en elke 6 weken voor de volwassenen wedstrijden, dat is wel goed geregeld.

Linnie

Re: Eindelijk F13 tot en met F20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:36

is het dan verplicht om door te gaan met de f13 en verder? of mag je na de f12 L1 starten? (zoals eerst de bedoeling was)

ben nu 9b dus ben wel benieuwd...

op mn nichtjes manege (zilverster) deden ze trouwens al aan die f13 en verder proefjes....

ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen met dat paspport idd...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:39

Wij als manege zijnde, hebben nog steeds de nieuwe proeven niet gezien , terwijl ik er al verschillende keren om heb gevraagd. Zullen de nieuwe menproeven voor de FNRS ook al klaar zijn?

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:43

Luf_Midnight schreef:
ik heb al byna een jaar me F12, en toen zeiden ze ook dat ik het L1 mocht gaan starten,, uit eindelijk bleek dat allemaal weer niet te mogen,, omdat ik eigen pony reed,, maar dat hadden ze niet ff bij de F4 kunnen vertellen...
misschien ga ik der wel eens 1 rijden om een nieuw paard op stal,, maar verder niet echt denk ik...

Met eigen paard geldt dit ook, ik geef een meisje les die F12 heeft gehaald en daarna KNHS-L1 mocht starte. Kwestie van goed overleggen met KNHS!!!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:14

Luf_Midnight schreef:
ik heb al byna een jaar me F12, en toen zeiden ze ook dat ik het L1 mocht gaan starten,, uit eindelijk bleek dat allemaal weer niet te mogen,, omdat ik eigen pony reed,, maar dat hadden ze niet ff bij de F4 kunnen vertellen...
misschien ga ik der wel eens 1 rijden om een nieuw paard op stal,, maar verder niet echt denk ik...

Het ligt eraan of jouw paard al L1 heeft gestart. Als dat paard zegmaar B is, en jij L1 gerechtigd, moet je toch in de hoogst gecombineerde klasse rijden. Als je paard al L1 is geweest, en jij dus ook L1 gerechtigd, is er geen probleem (volgens mij zat het zo)

Leuk man die proeven! Ik rij nu F12, hoef nog maar 1 puntje, dus ik hoop dat ze er snel aankomen! Weet iemand de precieze datum?

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:52

Voor mij ging het dus ook niet door. De proeven waren nog niet binnen. Ze hadden wel al binnen moeten zijn. Niet echt best van de FNRS. Alles was geregeld, alleen zonder proeven lukt het toch niet echt. Hopelijk in Juni!!??

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:03

Wel leuk dat er nieuwe komen ik rijd sins kort op een fnrs manege en bengin nu dus pas. Maar mag beginnen in de F6 dus.
Maar als je klaar bent met 12 dan is het zeker leuk.

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:08

Ik dacht dat je maximaal met de F5 mocht beginnen

Welshponygek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:16

Nee, hoor. Bij ons op de manege mag je ook tot en met F6 instromen. Maar ik ben maar veilig met F3 begonnen, aangezien mijn pony nog nooit op de manege was geweest en ze soms een beetje druk kan zijn.

Maar wel super die nieuwe proefjes. Ben ik in ieder geval nog een tijdje zoet!

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:57

wel beter als het echt zo is als je in de f20 zitm mag starten

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:47

Ja dat zou echt ubergaaf zijn
Ik zou wel kunnen doorstromen haha, rij op een M2 paard

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:51

Ik heb vanochtend nog even met de jury gepraat, zij had de nieuwe proeven nog niet gezien, het gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Wel leuk dat er weer proeven bijkomen, want ook bij ons op stal is een groep mensen klaar met de F12.

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:13

Flippertje schreef:
Ik heb vanochtend nog even met de jury gepraat, zij had de nieuwe proeven nog niet gezien, het gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Wel leuk dat er weer proeven bijkomen, want ook bij ons op stal is een groep mensen klaar met de F12.

Dat is raar, want ik heb zelfs de nieuwe proeven al ingezien.
Dit eerste jaar mogen de jury's de proeven vanaf F13 gewoon jureren. Daarna moeten ze zich daarvoor "kwalificeren". Weet het even niet anders te omschrijven

Maar er zijn al verschillende bijeenkomsten geweest ivm die nieuwe proeven. Dus misschien moet die jury goed haar brievenbus in de gaten houden

Maar wat mij betreft mag er wel een beetje meer vaart achter

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:08

AnnemiekvM schreef:
Maar wat mij betreft mag er wel een beetje meer vaart achter

Helemaal mee eens

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:38

Ik vnd dat een leuk vooruitzicht, hoewel ik daar nog lang niet ben. Ik ben zondag voor het eerste keer gestart in de F6.. en ik heb het gelijk verknald haha het paardje had last van enge dingen in de hoeken. Volgende keer beter maar het is erg leuk als ze het helemaaal tot de F20 doorvoeren

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:36

AnnemiekvM schreef:
Maar er zijn al verschillende bijeenkomsten geweest ivm die nieuwe proeven. Dus misschien moet die jury goed haar brievenbus in de gaten houden

Heel apart ja, dan zal ze idd wel wat gemist hebben

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:25

Ik heb er ook nog niets van gehoord. Ik rijd nu F11 met 1 pp, maar ga in juli stoppen met rijden i.v.m. studie. Ik zou dus sowieso de F12 niet af kunnen maken. Alleen als ik dan weer ging rijden kon ik wel snel de F12 doen en meteen naar het L1 zodat ik de B niet hoefde te doen. Maar dat kan ik nu dus vergeten?

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:41

joycie schreef:
Ik heb er ook nog niets van gehoord. Ik rijd nu F11 met 1 pp, maar ga in juli stoppen met rijden i.v.m. studie. Ik zou dus sowieso de F12 niet af kunnen maken. Alleen als ik dan weer ging rijden kon ik wel snel de F12 doen en meteen naar het L1 zodat ik de B niet hoefde te doen. Maar dat kan ik nu dus vergeten?

Dat blijft hoor, dat je bij de F12, L1 mag starten, volgens mij. Anders zou het een beetje te gek worden

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 06:54

Als je de F12 hebt uitgereden, kun je op een manegestartkaart in het L1 starten. Ookal is het je eigen pony, het mag wel.

Ik weet alleen niet hoe de overgang naar een hogere klasse gaat en of je een eigen startkaart mag aanvragen dan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:41

Misschien een beetje een rare vraag maar als ik met een manegepony L1 wil gaan starten na de F12 moet ik toch eerst toestemming aan de manege vragen? En dat kunnen ze toch gewoon weigeren? Beetje blonde vraag...ik weet het...

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:50

Natuurlijk moet je het aan de manege vragen, dat paard is hun eigendom Ja ze kunnen het ook weigeren.

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:19

Flippertje schreef:
AnnemiekvM schreef:

Heel apart ja, dan zal ze idd wel wat gemist hebben

Nee hoor, die dame heeft niets gemist. Over de nieuwe proeven is enkel op de terugkomdag gesproken en er is nog geen post over geweest. Ik heb zelf de terugkomdag moeten missen en wacht ook vol smart op post. Zeker gezien het feit dat ik bij ons het secretariaat doe en mijn ruiters ook de nieuwe proeven wil laten rijden!

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:47

Als het goed is krijgen we alles binnenkort PER POST
Ik ga de FNRS maandag weer even mailen, ik had namelijk van Floris gehoord dat alles eind april de deur uit ging...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:56

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:53

Shalimar schreef:
Misschien een beetje een rare vraag maar als ik met een manegepony L1 wil gaan starten na de F12 moet ik toch eerst toestemming aan de manege vragen? En dat kunnen ze toch gewoon weigeren? Beetje blonde vraag...ik weet het...

Ik rijd zelf met een manegepaard KNHS.
En dan moet de manege inderdaad toestemming geven om te mogen starten.
Zij kunnen dat dus ook weigeren.