Op wedstrijd, wie gaat er met je mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Op wedstrijd, wie gaat er met je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 19:34

Ik ga iedere maand wel een keer op wedstrijd, soms twee keer per maand.
Meestal gaat Michel dan ook wel mee, maar alleen als het bij één keer per maand blijft. Prima, ik ben al lang blij dat hij de andere keren wel meegaat. Knipoog
Alleen wil ik altijd wel een bekende hebben die voorleest, aangezien ik soms een stresskip kan zijn als ik niet weet wie me voorleest
Meestal kan ik wel een beroep doen op een verschillend aantal mensen van stal, maar ja dat gaat alleen als zij zelf geen wedstrijd hebben of niet bij mij in de ring rijden.
En eigenlijk zou ik het wel fijn vinden als ik iemand had die iedere keer mee wil om voor te lezen en dat ook nog leuk vind. (Michel is geen optie want die wil niet voorlezen en zegt het ook niet te kunnen )
Hoe lossen jullie dat op?
Wie heeft er een "groom" die trouw meegaat? En hoe ben je daar aan gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:44

Marco, mijn vriend gaat mee.

Ik ga dus ook niet elke week, maar in de zomer hooguit 2x per maand.
In de winter hebben we dit jaar een winterstopje gehad en dat beviel zo goed, dat we dat erin houden Lachen
Maar voorheen ging ik in de winter maar hooguit 1x per maand.

Marco zei eerst ook dat hij niet kon lezen.
maar ik heb hem overgehaald om een keer thuis te lezen zodat ik de proef kon oefenen.
En dat lezen ging harstikke goed.
Hij durfde dat nu ook wel op concours aan.

Maar hij zei de hele tijd als je Z rij dan lees ik niet meer, al die letters erbij.
Maar nu het zover is en dat thuis ook geoefend te hebben, doet hij het ook.

lief he Lovers

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:49

Ik rijd tegenwoordig alleen nog maar uit mijn hoofd, dus daar hofe ik niemand voor mee te nemen. En aangezien Duvel niet van mij is en ik ook geen rijbweijs voor trailer heb, gaat meestal Atie, de eigenaar met mij mee en als ik zondag 's morgens moet starten gaat haar man mee, omdat zij dan zelf achter de bar staat bij ons op de manege.
En in de zomer ga ik meestal zonder trailer, gewoon rijdend naar de verenigingen in de buurt. Dan komt mijn vader vaak mijn spullen (jasje, papieren, etc) brengen en kan hij mooi Duvel bezighouden, als ik naar binnen moet om te betalen en na afloop voor de prijsuitreiking.
Ook als ik wel met de trailer ga, dan komt mijn vader meestal wel kijken. Hij is erg goed in het 'uitlaten' van Duvel, na het rijden, als hij is afgezadeld en lekker langs de berm, of waar er dan ook een beetje gras staat, mag grazen. Hij wil nl na het rijden niet rustig op de trailer staan, hij breekt de boel dan af. Na de prijsuitreiking laden we hem dan in en vertrekken meteen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:57

Ik ga eigenlijk altijd met mijn zusje. Vorig jaar toen zij de EK-selecties deed ging ik overal met haar naar toe (met de trailer) en nu gaat zij steeds met mij mee (met de vrachtwagen Tong uitsteken ) Ik rij vrachtwagen en paard en zij groomt en leest. Zelf heeft ze ook Z2 gereden, dus ik hoef nooit bang te zijn dat ze een fout maakt, dat is wel heel fijn Lovers

Mijn vriendje gaat eigenlijk nooit mee. Ik denk dat hij er ook niet zoveel aan vindt (oke, ik geef toe dressuur is ook niet mega spannend, misschien straks de cross dattie wel eens meewil) en hij heeft ook niet zoveel tijd. Op zich zou ik het wel leuk vinden als hij een keer meegaat, maar het is al heel wat dat hij mijn 5 jarige, ondeugende, bakbeest buiten zet! Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:27

Mijn oudste zus ging altijd mee om voor te lezen en te groomen.
Ze heeft vroeger ook gereden, dus da's wel handig.

Het is vast niet zo gemakkelijk om een vaste groom te vinden.
De meeste ruiters gaan toch ook zelf op pad en zijn zodoende al druk genoeg met zichzelf.
Van Michel kan ik het me ook wel voorstellen dat hij niet altijd zin heeft om mee te gaan.
Zeker als je zelf niet zo in de paarden zit is het toch wel een opoffering, je bent vaak toch weer een volle dag op pad.

Voor Waspik heb je gelukkig al een groom gevonden Knipoog , en voor de andere wedstrijden geldt hetzelfde aanbod: ik ga met je mee en zal me als een betrouwbare groom gedragen !
Maak je vooral niet druk, als je alleen dreigt te moeten gaan, dan ga ik met je mee !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:35

Ik heb geen vaste groom, maar de laatste paar keren waren er eigenlijk iedere keer wel Bokkers die meewilden en dat is hardstikke gezellig!
Wat betreft het opzadelen en voorlezen is het ook wel handig maar niet onmisbaar, de 4 jaar hiervoor ben ik ook altijd alleen gegaan.
Hoewel ik wel merk dat ik weinig geconcentreerd ben als er mensen bij zijn, dan zit ik alleen maar te lachen en te kletsen ipv dat ik serieus losrijd...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 21:40

Oscar schreef:
Voor Waspik heb je gelukkig al een groom gevonden Knipoog , en voor de andere wedstrijden geldt hetzelfde aanbod: ik ga met je mee en zal me als een betrouwbare groom gedragen !
Maak je vooral niet druk, als je alleen dreigt te moeten gaan, dan ga ik met je mee !


Thanks, je bent een schat Cool
Toch fijn als je iemand hebt om op terug te vallen

Mijn zusje is in mijn geval geen optie, omdat die vooral ook beroepsmatig zelf veel wedstrijden rijd. (Maar vaak op andere lokaties Knipoog ) En meestal ook net als ik ergens wedstrijd heb.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:53

Ik ga meestal alleen op wedstrijd en probeer ter plekke een lezer te vinden. Dat geeft wel een hoop stress moet ik je zeggen en iedere keer als dat weer eens gebeurt neem ik me voor om niet meer te starten tenzij ik iemand heb die me voor kan lezen.
Proeven uit het hoofd leren is een andere optie, zeker nu ik ook kur op muziek heb gereden moet het mogelijk zijn het uit je hoofd te leren maar ik vertrouw maar niet al te veel op mezelf.
En nu zal ik het al helemaal niet meer doen: per 1 april volgt bij de 3e keer fout rijden al uitsluiting!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:05

Ik heb meestal mijn vriendin wel als vaste voorleester. Ik start vaak alleen bij ons op de vereniging en dan kan ik zo alleen gaan, als ik maar een voorlezer heb gecharterd van tevoren, anders is het irritant en ga ik stressen. Ik vidn het fijn als er mensen meegaan, hoe meer hoe beter, maar vaak zijn er niet echt mensen mee.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:05

Mijn arme ouders!! En soms mijn zus, als ze geen andere plannen heeft en het niet te vroeg is Gaaaap

Mijn vader gaat alleen bij 'uit' wedstrijden mee, want is hij de enige die met trailer mag rijden, ik het nog helemaal geen rijbewijs Bloos

En mijn moeder is al 10 jaar mijn vaste voorlezer. En dus ook groom met soms zus erbij.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:55

Mijn moeder!!! Die gaat ALTIJD mee, enne soms nog een vriendin die ook rijdt, maar dan bijvoorbeeld geen concours heeft ofzo, of mijn beste vriendin (rijdt ook een pony)...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:08

Tja ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, gelukkig is de afgelopen keren Spokey mee geweest. Was ook erg goed voor mijn gemoedstoestand aangezien zij meer zenuwen had dan ik Haha!
Maar zij gaat binnenkort ook starten met haar paard dus dan sta ik er
weer alleen voor. Heb er al over nagedacht om een advertentie op te
hangen ofzo, maar meestal krijg je dan reacties van meisjes van 12
en die vind ik nog veel te jong. Ik heb namelijk ook hulp nodig bij het
laden op de trailer aangezien Jaike geen makkelijke is daarin.

Tja en voorleesters idem dito, spokey durft niet voor te lezen. Gelukkig hebben Nuv en Gomir me afgelopen keren uit de brand geholpen.
Ik leer de proef ook altijd uit mijn hoofd en dat kan nooit geen kwaad,
maar ik denk dat ik gek word als ik ergens een voorleester moet gaan
zoeken.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:14

Vanuit een hele andere invalshoek: wanneer Rain in een draverij moet lopen, gaat Stuart uiteraard mee, aangezien hij hem rijdt Haha!. Ik mag als eigenaar ook niet ontbreken; ik geef mijn paard bij de wedstrijdleiding aan, ik help met optuigen/inspannen (ik ben vooral de "paard-vast-houder"), en mijn vriendin Marion ontbreekt eigenlijk ook nooit, zij is echt de "groom": ze haalt warm water, geeft spullen aan, helpt de sulky aan het tuig te klikken, en ruimt de spullen ook weer op. Toen ik met Danny nog dressuurwedstrijden reed, hielp Marion me ook altijd, ze las ook altijd voor, ze weet precies hoe ik dat het fijnste vind (geen geschreeuw, alles maar 1 keer zeggen, ik kende die proeven toch wel uit mijn hoofd, zij las alleen voor het geval ik me toch zou vergissen). Goud waard, iemand die je zo kan vertrouwen!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 23:17

Een proef uit mijn hoofd leren lukt misschien wel als ik één proef zou rijden, maar ik rijd er altijd twee. En dan ken ik mezelf als ik dan in de stress schiet, gooi ik alles door elkaar. En dat is helaas niet wat ze willen zien Knipoog.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:19

Nee, dan is iemand die het toch even voorleest erg handig! Maar ik reed er ook altijd twee, en ik zat eigenlijk nooit verkeerd. Het is echt te doen!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:20

Mickey schreef:
Een proef uit mijn hoofd leren lukt misschien wel als ik één proef zou rijden, maar ik rijd er altijd twee. En dan ken ik mezelf als ik dan in de stress schiet, gooi ik alles door elkaar. En dat is helaas niet wat ze willen zien Knipoog.


Dat is dus ook mijn probleem. 1 proef gaat wel maar 2????? En dan ook nogiemand die ff in de gaten houdt wanneer jemoet rijden en helpt met opzadelen is wel zo handig en met laden. Mijn paard is opzich wel makkelijk en braaf maar he tis toch wel ff handig als er iemand is die je helpt.
En alleen is zo ongezellig...........

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:42

In het B en L had ik nooit geen moeite om een voorlezer te vinden,
maar in het M werd het al wat moeilijker en in het Z is het echt lastig.
De mensen die al voorlezen willen zelden ook voor een ander lezen en de mensen langs de kant durven nooit.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:44

Mijn ouders. Ik mag zelf nog niet met de trailer rijden en met sjaak heb ik wel hulp nodig met laden en dan ook iemand die mij een beetje snapt.
Mijn moeder leest voor, mijn vader zorgt voor de bandages, dekentjes en andere tutteldingen. (vindtie stiekem wel leuk)

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:12

Ook bij mij is het mijn moeder die ik meesleep. eerst ging mijn zusje altijd mee, maar die heeft nu geen tijd meer. Als mijn moder niet kan dan kan ik meestal wel iemand van de rijvereniging of mijn instructrice strikken.
Dan is het erg makkelijk dat ik e achter b heb, want het rijden kan ik dan gewoon zelf doen. Alleen bij het voorlezen e.d. heb ik dan hulp nodig.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:43

Ik vond twee proeven uit mijn hoofd rijden in het begin ook wel lastig. Ik ben ook begonnen met de eerste wel, de tweede niet. Maar nu leer ik ze meestal een week van te voren alvast uit mijn hoofd en dan herhaal ik ze voor mezelf een paar keer gedurende de week. Soms met boekje erbij, als ik even een stukje kwijt ben, maar ik ben tot nog toe nog nooit fout gereden *he, ik zie geen afklopsmilie*.
Wel heb ik een keer gehad dat de jury riep dat ik verkeerd ging, maar toen zat hij zelf verkeerd op het blaadje te kijken Extreme duivel Gelukkig corrigeerde zijn schrijver hem practisch meteen en kon ik nog verder rijden (ik was gelukkig bijna klaar), maar toen kwam er wel een hoop spanning vrij, toen ik de bak uit was. Hij heeft er trouwens wel zijn excuses voor aangeboden. Echt lief, heel veel mensen boden aan om mijn tweede proef dan maar voor te lezen, maar ik was koppig en zei: "Nee, die man die moet maar opletten, ik rijd niet verkeerd en ik zal hem eens laten zien wat ik kan!" En ik was eigenlijk best kwaad en daarom reed ik eigenlijk zo extra gemotiveerd en daardoor had ik echt een superproef gereden daarna.
Ik ben ermee begonnen, toen ik merkte dat ik meer op zat te letten of de lezer goed las, dan dat ik me op de oefeningen concentreerde en daardoor fouten ging maken. Nu is het helemaal stil, kan ik me goed concentreren en op het moment dat ik de volgende oefening nader, hoor ik in mijzelf mijn instructrice tips geven over die oefening, zoals ze die in mijn les tegen me gezegd heeft, en dat geeft dus voor mij betere resultaten.
Ik ga trouwens zelf wel vaak mee met oa mijn instructrice als groom en lezer, dat vind ik heel leuk om te doen, kan ik nog wat van leren.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:58

Mijn moeder en sponsor (als eigenaar van de paarden Haha!) (Merlijn hier). Vaak starten we alletwee en dan groomen we voor elkaar. Ideaal, we doen dit al 20 jaar zo en zijn dan ook perfect ingespeeld.

Mijn vriendje komt meestal wel kijken maar is er dan alleen bij het losrijden en tijdens de proef/ het parcours.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:11

Ik ga niet elke week, maar ong. 1 of 2 x per maand. Helaas is mijn vriend geen paardenman en heb ik zelf mijn E-rijbewijs, dus ik ga altijd alleen.
Op het terrein ga ik proberen iemand te charteren die voor mij moet rijden, en meestal willen die mij dan wel voorlezen. Lukt dat niet, dan zeg je dat gewoon tegen de jury en vaak zeggen die gewoon tegen een toeschouwer dat ze even voor moeten lezen. Wel vervelend, maar ook effectief.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:20

Frank (mijn (v)echtgenoot Haha! ) is tot nu toe altijd mee geweest omdat ik niet zelf met de trailer mocht rijden. Maar ja, sinds wij een andere trailer en nieuwe auto hebben mag ik zelf er mee rijden (en doe dat ook veelvuldig.... het bos trekt soms erg... *LOL* ). Hij leest ook altijd voor, ondanks dat hij niks met paarden heeft (tja, daarom hebben we er ook maar 3 Haha! ). Ik ben alleen benieuwd wat hij nu deze zomer doet want ik heb me zelf nu flink opgegeven voor concours (tja, moet nu 10 wp he, ipv 5 Boos! ) omdat ik nu zelf kan rijden. Maar als hij eens niet mee wil kan ik altijd nog terugvallen op mijn buurvrouw, die rijd zelf ook mee en dan helpen we elkaar. En Rick (mijn oudste zoon) wil ook wel groomen omdat ik dat omgekeerd ook bij hem doe.
Uit het hoofd rijden deed ik vroeger ook wel, maar ik merk echt dat ik oud word Haha! , ik kan het gewoon veel minder onthouden. Bovendien moet ik zo vaak een andere proef dat ik alles door elkaar ga halen dan.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:24

Toen ik nog thuis woonde ging ik altijd met mijn vader (moeder was geen optie had toen namelijk geen rijbewijs en moest mijn kleine zusje thuis vermaken).
Toen ik ging samen wonen kwam mijn vader eigenlijk nog steeds elke keer kijken en helpen, totdat hij te ziek werd om dit te doen.
Nu leest mijn vriend eigenlijk altijd, hij moest ook wel mee want ik heb geen E. Goh dat was in het begin echt , , want mijn vader en ik waren echt een team . Maar vriendje leest al steeds beter
Maar nu hebben we sinds vorige week een vrachtwagentje gekocht dus zou ik evnetueel alleen kunnen. Maar ik vindt dat geregel vlak voor zo'n proef echt waardeloos dus mag vriend lief toch lekker mee Haha! .

michèle

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:54

Mijn ouders gaan mee als ze kunnen, maar als zij niet kunnen ga ik helemaal alleen. Ik zoek daar dan wel ff een voorlezer ofzo. dat gaat wel goed. Maar outdoor is het wel wat lastiger. Moet je met een rugzakkie losrijden en als je de ring in moet, moet je die ergens droppen.