Wat een dag!! Echt bizar..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Wat een dag!! Echt bizar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 23:02

Ik heb me toch een dagje gehad, ik zal bij het begin beginnen, en dat is eigenlijk gisteren..

Gisteren las ik op bokt het topic van Max over de shetlanders die ze had gekocht met die bijzondere kleur. Ik was gelijk helemaal verliefd op ze. Ik zei het gelijk tegen Leon en die bleek ze ook al gezien te hebben. Leon (Snowdon op bokt trouwens) is al een tijdje op zoek naar een shetlandhengstje, hij had zelf eigenlijk geen plek. Maar ik zei meteen dat ik wel wat kon regelen met de buurman. Dus wij gelijk Max ge-pbt en gevraagd of ik morgen(vandaag dus) mee kon naar de shetlanders (zij ging de hare ophalen) en dan wilde ik er zelf ook gelijk 3 meenemen. 1 hengstje voor Leon, en een hengstje en een merrie voor mijzelf. Dan kon dat hengstje van mij leuk bij die van Leon in het land.

Nou ik kon wel mee met Max dus wij een afspraak gemaakt. Daarna gelijk de buurman gebeld en ik mocht 2 hectare land gebruiken voor onze hengstjes, gratis!! Dus ik was superblij. 's Avonds ging ik op bezoek bij Kiara (Paula) om te vertellen over de shetlanders die we gingen kopen. Henk een kennis van ons zat er ook bij en die vroeg of ik nóg een shetlandhengstje wilde hebben. Hij had namelijk nog een hengstje van 8 maanden die hij kwijt moest want hij stond tussen de merries. Ik zei meteen dat het goed was, 2 of 3 hengstjes bij elkaar maakt dan ook niet meer uit! Ik kreeg Prince gratis van hem! Hij zou 'm morgen komen brengen, en hij had ook interesse in het zadel wat ik te koop had!

Vanochtend ging ik eerst op bezoek bij Henk. Hij wilde namelijk mijn zadel wel kopen en ging het passen op zijn fjord. Het zadel lag perfect dus de koop was gesloten. Ik stond op het punt om weer weg te gaan omdat ik opgehaald werd door Max en vertelde over de shetlanders. Ik vertelde ook dat ik twijfelde over de merrie die ik eerst wilde kopen, omdat ik daar toch eigenlijk niet genoeg plek voor heb. Hij zei meteen dat ik haar voor hem kon meenemen, hij heeft een grote kudde shetlandmerries en wilde er graag eentje bij. Nou prima, hij mij geld gegeven en ik wachten op Max.

Maar die kwam maar niet.. Ik had al zo'n gevoel dat er iets was mis gegaan.. Ik Leon gebeld (die was er trouwens niet bij want die moest leren voor tentamens) en gevraagd of hij even onder mijn naam op bokt kon inloggen. Hij dat gedaan en ik had inderdaad een PB van Max. Ze was mijn routebeschrijving en tel.nr kwijt! Ondertussen was ze al niet meer online dus ik helemaal in de stress. Aan iedereen die ik kon verzinnen gevraagd of ze het tel.nr van Max misschien hadden.

Ik had de hoop al opgegeven toen er toch opeens een trailer het erf opreed, met daarin Max en Dennis. Ik was blij!!! Ze had mijn adres nog wel en had het toch gevonden!

Wij dus op weg naar de shetlanders. Daar aangekomen had de eigenaar ze al gevangen en vastgezet. De shetlanders zijn nog geen halster gewend, ze zijn nog wild zo kan je het gerust zeggen. Wij dus met man en macht die shetlanders eén voor eén die trailer in gejaagd/gesleurt/geduwt.
Ik was vervelend want ik wilde een hengstje hebben wat nog niet gevangen was. Wij dus daarna alsnog anderhalf uur (!) achter dat hengstje aan. Zonder succes... De eigenaar zou hem later voor me vangen en hem dan brengen, super aardig!

Wij dus weer op weg naar huis. Allereerst de merrie af gezet bij Henk. Die liep redelijk braaf mee tegen alle verwachtingen in en werd lekker op stal gezet. Gelijk een wormenkuur erin en deze week komen de D.A en de hoefsmid.

Toen bij mij thuis maar het hengstje van Leon neer gezet op stal. De andere hengstjes moesten nog komen dus ik kon hem nog niet gelijk op het land van de buurman neerzetten. Dan ligt ie gelijk in de sloot ben ik bang. Toen wachten op mijn hengstje.

Ondertussen had ik mijn shetlander Arance bij King gezet (zo is het hengstje van Leon gedoopt, de naam is nog veel langer maar dat verteld Leon nog wel) Die werden dus meteen verliefd.

Ik naar binnen en mijn vader vertelde mij dat hij chinees had besteld. Mijn vader word woest als ik er niet ben met eten, dus ik sprong al een beetje in de stress.. Toen werd ik dus gebeld door de eigenaar van de shetlanders, hij was al onderweg met mijn hengst. Ik mijn shetlander weer uit de stal gehaald en later het nieuwe hengstje er weer bij (we hadden 3 man nodig om hem van de trailer de stal in te krijgen)

Ik weer naar binnen, eten was er nog niet gelukkig. Gaat mijn telefoon, Henk kwam zijn hengstje brengen! Ik weer naar buiten en wij Prince bij de andere 2 hengstjes gezet. Ik daarna mijn merrie er weer bij.
Nu stonden er dus 3 hengstjes en 1 shetlandmerrie in een stal van 3 bij 3 meter. Het ging! (de hengstjes zijn allemaal bijna 1 jaar)

Ik naar binnen, net op tijd voor het eten Haha!

Na het eten weer naar buiten, het ging toch minder goed dan ik hoopte. Die mocht die weer niet, en die weer die andere niet, en ...AAAHHH!!

Ondertussen kon het zootje de wei niet meer op want dan moet je langs en weg en door 2 andere weilanden en het was al donker. Het hele zootje moest dus op stal blijven. Na veel wikken en wegen heb ik mijn tinker en shetlander allebei op de wei gezet en de 2 wilde hengstjes bij elkaar in 1 stal, en het andere hengstje alleen. Zo weet ik iig geval dat er vannacht geen enge dingen gebeuren (afkloppen)

Het mooiste van dit verhaal is dat mijn vader dus niet weet dat 2 van de 3 hengstjes van mij zijn! (dat vertel ik ook nog maar even niet)

Hopelijk kunnen we ze morgen de wei opkrijgen, dat gaat me zeker weten niet alleen lukken, en ik moet ook nog eens de hele dag werken morgen. Mocht het morgen niet lukken dan komt Leon (Snowdon) me dinsdag helpen.

Zucht... wat een dag zeg, snappen jullie het allemaal nog?
Nou hopelijk hebben we deze week foto's van alle nieuwe aanwinsten!!


Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:21

inderdaad bizar, maar wel heel erg gaaf! Ik heb de foto`s gezien van die andere shets, ze zijn echt heel mooi. Ik zat ook al direct te denken; zal ik.......? Nee, toch maar niet. Ze zien me aankomen thuis!!! Schijnheilig
Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, en snowdon ook. Laten jullie ze hengst?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 23:24

In principe laten we ze hengst. Voorlopig komen ze met z'n 3-en op 2 hectare land en kunnen ze nog lekker hengst blijven. Leon wil zijn hengstje geloof ik iig hengst laten. Ik moet nog even kijken hoe het verder allemaal loopt, ruinen kan ik ook thuis neerzetten namelijk, maar door de bijzondere kleur zullen het leuke dekhengsten zijn. Het liefste laat ik ze gewoon hengst, alleen het hengstje wat ik erbij heb gehad laat ik denk ik toch ruinen. Hij is niet bijzonder van kleur ofzo, maar wel heel erg lief. Meer een kinderpony dan dekhengst denk ik. Maar voorlopig mogen ze lekker rondhuppelen mét balletjes en al Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:57

Ik zie het al helemaal voor me Haha!
Ik dacht eigenlijk dat je op jezelf woonde, ach je vader went er snel genoeg aan.
Als je bedenkt wat ik vroeger allemaal mee naar huis sleepte (o.a een uilskuiken, jonge buizerd en een verzwakt, afgestoten wild zwijnen biggetje) dan vallen 2 shetten best mee Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:37

nou ik ben ook weer online en ik ben helemaal hyper Lachen Eindelijk een shethengst Lachen na lang zoeken een leuke en goedkope! A dream comes true! Ik laat hem idd hengst zolang t kan, ik ga op zoek naar een plekje in de buurt van Dronten, als het gratis is kunnen er eventueel nog wel 1 of 2 van esme mee! We hebben afgesproken dat we t dan wel zullen zien. Eerst maar eens die shetjes de wei op zien te krijgen Lachen

De naam van mijn shet is dus King Arthur of Camelot Haha! En hij heeft dus zo'n "przewalski-kleur" net als de merries!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:03

Ja wat een dag he ! Ik heb de brandplekken op mijn handen staan van de touwtjes vast houden.
Mijn dames staan in het kippenhok, ik kan ze niet op stal zetten omdat ik een drachtige merrie heb staan.
En loslaten op het land durf in niet want ik vrees dat ik ze nooit meer te pakken krijg.
Voor de echte liefhebber wil ik er eentje eventueel verkopen. Maar heel misschien houd ik ze samen, het zou een heel leuk 2span zijn.
En Leon en Emee, we moeten wel jaarlijks reunie houden he !
I
Ik moet nog namen verzinnen, misschien iets bijpassend bij die van Leon.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:15

Jeetje, dat was het dagje wel zeg! Ik hoop dat je ze goed die wei op krijgt, als ik dat zo hoor zal dat niet zo gemakkelijk worden.

Enne, de foto's zien we vast en zeker nog wel??

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:34

wat een verhaal zeg... wel leuk... ik heb ook een shet hengst maar dat is dus echt geen hengst in zijn gedrag maar helaas hij staat samen met een merrie dus moet ie wel geruind worden...

wel gaaf zeg vooral die kleur is heel mooi!
ik wil echt snel foto's zien

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:20

Gefeliciteerd allemaal met jullie shetlanders, ik vind ze ook een geweldige kleur hebben!
Ben ook erg benieuwd naar foto's!
(Wat een sjieke naam heeft jouw hengst, Leon Haha! )

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:20

Wat gaaf zeg....maar wat willen jullie ermee gaan doen??? Ben benieuwd naar de foto's

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:55

hej wat leuk zeg! ik moet zeggen dat ik nu wel erg benieuwd ben naar de kleur, want ik kon de foto's bij max's topic niet zien Boos!...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 19:16

Hi allemaal,
bedankt voor de leuke reacties!! De hengstjes staan nu nog allemaal op stal, wormenkuur zit er al in, volgende week nog eentje. Ik heb vandaag gelijk nieuwe halsters gehaald, die van mijn shet pasten allemaal niet, veel te klein! Ze hebben nu dus allemaal een eigen kleurtje, paars, donkerblauw en babyblauw. Helaas kan ik die van Leon niet te pakken krijgen, hij verschuilt zich steeds achter die van mij. Die heet nu trouwens even Magnum, weet nog niet of ik die naam houdt, maar ik moest even iets hebben om hem te kunnen noemen. Ik heb hem vandaag overal mogen aaien en krabben, hij vond het heerlijk. Alleen toen ik zijn achterbeen aanraakte begon hij te trappen, dat word leuk bij die hoefsmid!

Ik wil mijn hengstje ook hengst proberen te houden, als ze de aalstreep doorfokken hebben ze zeker toekomst als dekhengst. Maar we zien wel hoe het allemaal loopt, Leon komt me gelukkig morgen helpen die krengen de wei op te krijgen, en dat word echt hel!!!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:17

nou succes dan alvast voor morgen!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:39

Geweldig, zeg! Ineens een stal vol shetten, ik zie het al voor me. De foto's bij het topic van Max heb ik gezien en die kleur is echt apart.
Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten!

* To Belg, or not to Belg *

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:41

Ik heb mijn "dames" vandaag zelf bekapt omdat mijn smid nog wel eens lang kan duren. Best wel een klusje maar als je een touwtje om het achterbeen doet houden ze vanzelf een keertje op met trappen en loop je zelf geen gevaar. Die van mij kan ik nu redelijk aaien maar het zal nog een hele klus worden om ze mak te krijgen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:42

ow bedankt voor de tip Max! We zullen morgen eens zien hoe ze reageren en vrijdag/zaterdag bij de smid....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:52

Hihi, ik zie het helemaal voor me...wilde shetlanders! Whoohoo! Snel pics hoor, ben benieuwd!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:52

Ik baal d'r wel van dat ik nog niet lekker met de dames aan de slag kan. Ik zei het gister al, morgen lig ik weer ziek op bed. En ja, hoor, weer dikke koorts en hoofdpijn. Je moet ook geen wilde shetten gaan vangen als je midden in de 3e keel ontsteking binnen 5 weken zit(dit is zeker niet goed, heb al voor de 2e keer peneceline).
Ze zijn echt zo gaaf! Echt geweldig!!!!!!!!!!!!!!! Zelfs m'n vader vond ze erg leuk, en dat terwijl d'r geen benzine in kan!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:52

Met een scherpe nijptang kom je een heel eind, mijn smid loopt accuut weg als hij zulke wilde ponies moet doen, ik wilde ze geen dag langer zo laten staan dus heb het zelf gedaan. En het resultaat is 90% beter als dat het was !

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:59

Hmmz Max dat zullen we onthouden als de smid daar ook moeilijk doet...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:29

Mwah, mijn smid is wel makkelijk. En ik geef ze Sedalin vantevoren, de mijne (nu The Magic of Camelot gedoopt) is nu goed aaibaar. Hij komt zelfs naar je toe en mag m overal aaien, maar King is niet aan te raken. Beiden worden helemaal gek als je hun achterbenen aanraakt, dus ik gebruik Sedalin.

Trouwens Max, hebben de jouwe ook natte flanken? Ik weet sinds net waar dat van komt, ze zijn NIET AFGESPEEND!! King was bij Magic aan het "drinken" (idd heel erg goor gezicht want hij smakte wel? Schijnheilig )

Heb ze slobber gegeven maar dat eet King ook niet, Magic een beetje. Verder eet Magic ook wat biksjes, King niet, maar ze eten gelukkig allebei voldoende hooi!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:14

Ik plaats nog een keertje wat foto's van ze, kunnen jullie ze bewonderen!

De palomino is Magic, mijn hengstjes
Afbeelding

De rechtse is King van Leon
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:38

Wat een ontzettend leuke beestjes. Veel succes met ze!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:44

Even een update van mijn kant.
De dames beginnen langzaam wat rustiger te worden. Ik heb bij eentje het halster al af en kan hem redelijk goed omdoen. Die andere is eigenwijzer en ik houd haar halstertje nog even om. Ik heb vandaag met ze gewandeld. Het ging redelijk goed, ik werd alle kanten op getrokken maar ze liepen in iedergeval mee.
Borstelen gaat nu ook wat beter, ik heb zelfs equishine in de manen kunnne spuiten en heb hun maantjes uitgekamt.
Ook hebben we de rest van de hoefjes bekapt en nu staan de dames er weer netjes bij. Ik moet nog een heel eind voordat ik het vertrouwen een beetje gewonnen heb maar binnen die paar dagen gaat het snel vooruit.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 15:54

Hier even een update van onze kant. De mannen zijn vandaag ingeënt, de veearts was zo snel dat ze nauwelijks tijd hadden om echt dwars te doen. Magic is het minst schuw, die word zelfs al een beetje brutaal. King is nog wel erg bang, maar dat word ook steeds minder. Ze staan nu op het land, 2 hectare met z'n drietjes, en we hebben ze gewoon te pakken gekregen!! (nou ja Leon heeft het gedaan) Prince is al mensen gewend dus die komt wel naar je toe, Magic kan je dan al snel pakken en King als laatste. Nog nog de hoefsmid bellen, die neemt maar niet op!!:(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Elegance_, knockout1, Ninaka, Sterrenpony en 34 bezoekers