kleur van jack russel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

kleur van jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 18:25

we zijn van plan om een jack russel pup te kopen. Nu ken ik mensen die een nestje hebben maar nu hoor ik dat het bijna volledige zwarte en bruine jack russels zijn. en ik herinner me toch dat jack's voor het merendeel wit moeten zijn?
wat zouden jullie doen? kijken voor een ander nest of toch zo een puppy nemen? en is die kleur normaal of is het gewoon een kruising?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:30

Jacks horen officieel 70% wit te hebben.
Maar dat betekent niet dat ze dat allemaal ook zijn, wij hebben een black&tan en je hebt nog meer kleurvarianten.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:32

Black and tan! Zijn echt geweldig! Of bruin met wit en zwart Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:17

Wij hebben een brown and tan Lachen Die zijn bruin met zwarte afwerkinkjes zeg maar. Maar dat is niet helemaal 100% jack.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:22

Bij de jackrussel terrier moet wit overheersen, willen ze opgenomen worden in het stamboek.
Wanneer je hondje niet wit overheersend is houdt dit dus niet in dat het een slechte hond oid. is.
Je kunt er alleen niet mee fokken, althans niet met papieren, en geen shows ed. mee lopen.( Officieel )

Heb er zelf 3 :
Wit/zwart
Wit/bruin/zwart
Black an tan ( Zwart/Bruin met een wit befje )

Ik vind persoonlijk de black an tan het mooist,maar er zitten ook vreselijke lelijke mormels tussen, idem met de "normale" jack.

Veel mensen zeggen dat de Black an tan geen volle jack is maar een kruising, maar dit is bull oliebol

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 19:58

ik ga eens gaan kijken. Er zijn dus alleen maar positieve reacties over black & tan. Kvind toch die met veel wit mooier maja we zullen zien, misschien ben ik wel verkocht als ik een black and tan jackje zie Lachen
Misschien een rare vraag maar hoeveel kost een jack russel met een stamboom? die zonder stamboom zijn hier in belgië 200-250 euro

Ik zou het wel nog zien zitten om zelf een nestje te kweken als ik natuurlijk genoeg tijd heb ervoor maar kdenk dat er ook veel vraag is voor pups zonder stamboom en ik ben niet van plan om mee te doen aan shows en zo Lachen. Ik dacht eigenlijk dat de jack russel zelfs geen erkend ras was
ik verlang al om te gaan kijken!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:08

De jackrussel word geloof ik sinds 3 jaar met stamboom gefokt.

Persoonlijk ben ik abslouut een tegenstander van een nestje fokken voor de lol.( Bij alle dieren )
Helemaal bij de Jackrussel.

De Jack is een vreselijk populair hondje, hij is klein maar met pit.
Helaas kijkt men tegenwoordig alleen nog naar het formaat van de jack.
Ze schaffen een jack aan en geven het dier totaal geen opvoeding.
Resultaat : Een onopgevoed kreng, dat met 3 jarige leeftijd eindigt in het assiel of erger

Verder zijn er veel erfelijke aandoeningen, die je zeker wanneer je met hondjes zonder stamboom fokt, vergroot.( Bv. Blindheid, Doofheid en pattella luxatie )

De mensen die een jack willen omdat het zo'n klein hondje is zijn vaak mensen die er niet veel geld voor willen neerleggen.
Met als gevolg dat ze bij jou aan de deur staan wanneer je een nestje hebt.( Zonder stamboom is goedkoper )
In mijn ogen help je dan mee aan dierenleed.

Het fokken moet je overlaten aan erkende fokkers, is mijn mening.

Even kijken wat we voor die van ons hebben betaald..

Voor Rex ( 3 kleur ) hebben we 400 GULDEN betaald ( Zonder stamboom, ook zo'n nestje voor de lol..Hondje met veel gebreken )
Voor Spike ( Black an tan ) hebben we 350 euro betaald.( Ook zonder stamboom dus )

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 20:32

Ik ben niet helemaal mee... je bent tegen "nestjes voor de lol" en je hondjes komen er van??
wanneer ik een pup neem ga ik ermee naar de puppytraining. en de vorige hond die ik had heb ik gehouden tot z'n dood en dit was lang geen perfecte hond en ik heb ze altijd doodgraag gezien(was 5 jaar als we hem kregen, mensen moesten hem wegdoen).
Ik heb gehoord dat honden zonder stamboom gezonder zijn? omdat ze die erfelijke afwijkingen juist niet hebben? :s Het spijt me maar ik wil geen 620 euro betalen gewoon voor een papiertje. een hondje zonder stamboom is even lief als eentje met. natuurlijk moet je dan niet met z'n afstamming lopen pronken maar dat hoeft voor mij dus niet!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:39

nathalieke schreef:
Ik ben niet helemaal mee... je bent tegen "nestjes voor de lol" en je hondjes komen er van??
wanneer ik een pup neem ga ik ermee naar de puppytraining. en de vorige hond die ik had heb ik gehouden tot z'n dood en dit was lang geen perfecte hond en ik heb ze altijd doodgraag gezien(was 5 jaar als we hem kregen, mensen moesten hem wegdoen).
Ik heb gehoord dat honden zonder stamboom gezonder zijn? omdat ze die erfelijke afwijkingen juist niet hebben? :s Het spijt me maar ik wil geen 620 euro betalen gewoon voor een papiertje. een hondje zonder stamboom is even lief als eentje met. natuurlijk moet je dan niet met z'n afstamming lopen pronken maar dat hoeft voor mij dus niet!


Rex komt van een boer hier in Twente, een man met een ongeluks nestje.
Je kent het wel Ongecastreerde reu loopt weg, dekt de teef van de boerderij verder op en de boer zit met de pups.
Geen nestje voor de lol dus...gewoon een ongelukje.

Spike komt bij een erkende fokker weg

Honden zonder stamboom zijn niet zozeer gezonder, ze worden alleen vaak niet doorgefokt. ( geen halfbroertje met halfzusje bijvb.)Dus deze honden hebben over het algemeen een hogere weerstand
Dit gebeurd met honden met stamboom nog wel eens, maar hierbij wordt getest op erfelijke aandoendingen en met de honden die aandoeningen doorgeven word dan in de meeste gevallen niet gefokt.

Geen 620 euro betalen voor een papiertje dat snap ik, maar dan moet je er niet mee gaan fokken.

Maargoed..als jij er wel mee wil gaan fokken moet je dat doen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:14

Mijn hond is ook een Jack Russel zonder stamboom. Ik wilde gewoon een leuk hondje, en ben ook geen showmens en ga dus ook geen klauwen vol met geld uitgeven aan zo'n papiertje.
Overigens is de mijne dus ook overheersend wit Lovers
Ik hoorde trouwens ook dat donkere vlekjes (kleine stipjes meer) ook bij het ras hoorden?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:40

XoNo schreef:
Mijn hond is ook een Jack Russel zonder stamboom. Ik wilde gewoon een leuk hondje, en ben ook geen showmens en ga dus ook geen klauwen vol met geld uitgeven aan zo'n papiertje.
Overigens is de mijne dus ook overheersend wit Lovers
Ik hoorde trouwens ook dat donkere vlekjes (kleine stipjes meer) ook bij het ras hoorden?


Hoe bedoel je dat laatste? Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:47

Nou, mijn hondje heeft op haar rug af en toe wat donkere haartjes. Ook de huid is donker. Mij is verteld dat dat bij het ras hoort.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:53

Siempie op bokt heeft een black and tan reu! Schijnt een hele leuke hond te zijn! Mooi is ie in elk geval zeker!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:05

Mijn Black an tan apekop!

Afbeelding

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:10

Afbeelding
Mijn dropje Lovers

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:15

Aah wat een drolletje!!!
Hoe oud is hij/zij?

Afbeelding
Mn ettertje 10 weken oud Haha!

Afbeelding
En een duidelijkere foto van nu

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:02

Miep, wat heb je een plaatje van een hond! Lovers Wij hebben nu een zwart/witte Jack en een bruin/witte. Als er nog een bijkomt wordt het een Black and Tan, absoluut, ik ben helemaal weg van de kleur.

Afbeelding Terry

Afbeelding Remey

Verder ben ik ook tegen het zomaar voor de leut fokken van een nest puppies, zeker Jack Russels. Er zit teveel schroot tussen. Nieuwe trant is volgens mij een lange Teckelrug .... VRE-SE-LIJK. Van die scharminkels waar geen spierbundeltje te zien is.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:32

Haha wat een schatige zandneuzen hebben die van jou, Haha!
Die van jou mogen er ook zijm hoor, vooral de bruin/witte Lovers

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:50

Maakt toch niet uit wat voor kleur het beestje heeft Lachen als het maar gezond is. En ik zou persoonlijk een hondje met stamboom nemen. En niet ergens bij een of andere stinkerd of uit de krant voor 50 Euro halen. Maar dit zeg ik maar hoor Cool

Ik vind alle hondjes hier trouwens wel schatjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:57

De bruin/witte is ook mijn favo, al hebben ze natuurlijk alletwee hun charmes. Terry is zo clever! Die snapt alles wat je zegt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:37

Miep: Yucca (Indiaanse naam overigens , net als mijn paard Buddy Shoshone) is 5 maart 1 jaar oud geworden Lovers

Overigens heeft mijn Yuccaatje een redelijk lang ruggetje hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lovers

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:50

Mijn Spike is 4 maart 1 jaar geworden Haha!
Enne die rug wordt nog wel anders, althans Rex had ook zo'n lange rug en is nu 2,5 en een bonk spieren.
Spike krijgt nu echte spieren en bij hem verdwijnt de lange rug ook een beetje

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:51

Ik heb 2 Jack Russell's zonder stamboom. Aan mijn oudste kan je zien dat het geen stamboomhondje is want het is een kruizing tussen hoogbenig en laagbenige Jack Russell's!
Mijn jongste heeft 2 ouders met een stamboom!

Ik heb van mijn DA te horen gekregen dat ik haar niet moest laten dekken voor nestjes. Het kan zijn dat ze daaraan overlijd...Ik zelf wil ook geen nestje van haar.

Mijn tweede vind ik zelf ook wat aan de kleine kant. Ze word over 2 maanden 1 jaar maar ze is nog zo klein! Ik heb eigenlijk 2 'mislukte' Jack Russell's met hun uiterlijk dan! Met hun innerlijk zijn het echt 2 behoorlijk eigenwijze krengen Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:55

Ow, wat leuk allemaal! Deze zijn ook zo schattig: [img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/Mvc-002f(17).jpg[/img]
Maar die black and tan zijn natuurlijk ook geweldig! ik denk zelf dat je een hond moet kiezen die je aanspreekt, en rasstandaard of andere dingen horen naar mijn mening ondergeschikt te zijn. Tenzij je wilt fokken natuurlijk!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:57

Miep schreef:
Mijn Spike is 4 maart 1 jaar geworden Haha!
Enne die rug wordt nog wel anders, althans Rex had ook zo'n lange rug en is nu 2,5 en een bonk spieren.
Spike krijgt nu echte spieren en bij hem verdwijnt de lange rug ook een beetje


Yucca krijgt ook wat meer front (paardenterm denk ik, maar je weet wel wat ik bedoel Haha!), en een aardig kontje! Haar nek wordt ook al iets dikker. De spieren beginnen er dus ook aardig op te komen!