Contact zoeken met de fokker van je paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Contact zoeken met de fokker van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 11:27

Hallo

Wie van jullie doet dat nog meer, ik heb van het Holsteiner verband het adres gekregen waar Josiane is geboren, in de hoop dat ze mij meer kan vertellen over de moeder enzo.
En of ze misschien ook foto's van de paarden heeft.
En naast deze informatie heb ik ook een stamm auskunft op gevraagd om meer te weten over haar stam.

Wie van jullie heeft contact gezocht met de fokker van jullie paard en waarom?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:35

Ik denk dat ik de Fokker van Ozep eens ga bellen als ik een paar puntjes in het Z heb gehaald.
De fokker van Triumph ken ik aangezien ik hem daar heb weggekocht.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:41

hon's fokker weet ik, heb van hem ook veulen foto's van Hon gekregen.
Jamaica is volledig onbekend, helaas

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:03

De drafsportwereld is niet zo groot, dus vaak is dat niet zo moeilijk om iemand te vinden Haha! Allen ben ik vaak degene die op zoek gaat naar fokprodukten. Zo heb ik in ieder geval eentje weergevonden: Gloria, en daarvoor zelf haar dochter (Banjer van SmithsGirl). Ik hoop dat ik de rest ook nog eens weer vind, maar ik ga er niet van uit....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:11

Veel van door mij gefokte paarden zijn naar het buitenland verkocht. Merries die ik in Nederland door priveomstandigheden moest verkopen, met een mondelinge afspraak dat als ze ooit weggingen ze eerst aan mij aangeboden moesten worden, werden even zo vrolijk zonder mij in kennis te stellen doorverkocht. Degenen met wie ik wel contact bleef houden na de verkoop zijn goede kennissen soms vrienden geworden, die mij op de hoogte houden van ontwikkelingen en vaak advies bij dekken.
In het algemeen is er een grote kloof tussen de sport en de fokkerij. Dat is jammer, want ze zijn niet alleen van elkaar afhankelijk, maar zouden ook elkaar meer ten dienste kunnen zijn, zonder de handel als enige winnaar ertussen te hebben. Internet en in het bijzonder Bokt doorbreekt nu veel van deze oude gewoontes.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:28

Met de fokker van Kaminka heb ik ooit contact gehad, telefonisch. Hij kon me vertellen dat hij haar echt als springpaard gefokt had, maar dat het springtalent bij Kaminka bij hem niet echt tot uiting kwam... Ze had daarvoor al een veulen van Voltaire gehad, genaamd Nicky Louda, door hem verkocht als jaarling geloof ik.

Uiteindelijk heeft hij Kaminka als drie-of vierjarige geloof ik verkocht als recreatiepaard aan een man uit Zwolle. Kaminka's moeder Heidi heeft hij ook verkocht en het is niet bekend waar die gebleven is.

Dus mocht iemand een Brederomerrie genaamd Heidi (vos) kennen, laat het me weten. En mocht ook iemand een hengst/ruin (vos) genaamd Nicky Louda (V. Voltaire Mv. Topas) kennen, dan wil ik dat ook graag weten!

Een jaar geleden heb ik nog een brief met foto's van Kaminka naar de fokker gestuurd. Het lijkt mij als fokker erg leuk om te vernemen hoe het met je fokproducten gaat!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:34

Ik vind het wel heel leuk!! En dan niet alleen van onze fokprodukten, maar ook van paarden die van ons geweest zijn. We hebben een tijdje twee jaarlingen gehad die naar Engeland zijn verkocht. Ik heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaar en ga ze binnenkort opzoeken. Een ander fokproduct van ons is van Nederland naar Engeland en toen naar Ierland gegaan. Ook met de nieuwe eigenaar heb ik nog contact. Puur omdat ik het hartstikke leuk vind om te horen dat ze het goed doen!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:17

Ik heb geprobeerd de fokkers van mijn paard te bereiken. Maar ik heb nooit antwoord terug gekregen Verdrietig Ik had helemaaal een brief naar El Paso ( Knipoog ) gestuurd... een jaar later heb ik nog geen respons Scheve mond Volgend jaar als ik naar amerika op vakantie ga... ga ik erheen! Boos!
(waarschijnlijk zijn ze allang verhuisd [.....] )

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:18

ik ben ook steeds op zoek geweest naar de fokker en de vorige eigenaar, als de fokker niet de eigenaar was. erg interessant!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:30

Ik neem altijd even contact op met de fokker van een paard dat ik heb aangeschaft. En gelukkig is dat tot nog toe altijd in goede aarde gevallen.; mijn ervaring is dat mensen het leuk vinden om te horen hoe het met 'hun veulentje' gaat.
Ik vind het zelf ook leuk als ik hoor dat het goed gaat met de paarden waar ik ooit afstand van heb gedaan.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:44

Ik heb ook kontakt gehad met de fokker van mijn laatste paard. Dit was meer omdat er een aantal tegenstrijdigheden aan de gang waren. Aan de ene kant was hij superbraaf en de goedheid zelve aan de andere kant kon hij ineens flippen! Steigeren, wegrennen, niet meer normaal!
Ik wilde dus weten wat de fokker erover kon vertellen, of het altijd al zo'n "flipperd" was geweest of dat ik het in een medische oorzaak moest gaan zoeken.
De fokker wist mij te vertellen dat hij wel altijd, iets kijkerig was geweest maar verder doodbraaf was. We zijn dus verder gaan zoeken en uiteindelijk bleek dat hij een kiesontsteking had welke hem zo veel pijn opleverde dat hij slecht aanrakingen kon verdragen. Hij draaide ook altijd zijn hoofd weg als je naar hem toe kwam.

Na de operatie waarbij de kies getrokken is ging het zeer snel, heel veel beter met hem en klopte zijn handelingen met zijn rustige karakter.

Als de fokker mij verteld had dat het altijd een halve gek was geweest had ik hem zondermeer teruggebracht naar de verkoper!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:54

Ik heb ook nog steeds contact met de fokker van mijn paard. Nou ja, indirect dan: via Pipo. Via haar heb ik mijn Darwin ruin ook gekocht Lachen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:00

Ik heb Ramony en Dendro bij de fokkers vandaan gekocht. Aan de fokker van Ramony en haar eerste berijder heb ik daarna een brief gestuurd hoe het met haar ging en ik ben van plan om dit vaker te doen. De fokker is een mannetje uit Elburg die graag weet hoe het met zijn paardjes gaat.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:30

Ik heb mijn paard van de fokker gekocht. De merrie staat er nog steeds. De fokker, zijn vrouw, de vorige verzorgster van mijn paard en haar man zijn al verscheidene keren bij ons geweest om te zien hoe het met hem gaat. Ik ben al een paar keer naar hun toe geweest om te zien hoe het met mams is.

Ik vind het wel leuk om de fokker op de hoogte te houden en hij waardeert het geloof ik wel.

Een jaar of wat terug heb ik een aantal verzorgpaarden (eigen fok van die eigenaar) verkocht zien worden en ik hoop nog steeds dat de nieuwe eigenaren een keertje contact opnemen. Ik zou wel eens willen weten waar ze terecht zijn gekomen.

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:39

De fokker van Händell en Ilindra kwam altijd kijken op keuringen en wedstrijden bij hem in de buurt.
Ook als Ilindra een veulen had kwam hij een krentenbrood brengen.
De fokker van Lisa is laatst ook langs geweest, hij was op het federatiecentrum geweest en kwam op de terugweg even langs.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:33

Ik heb nog regelmatig contact met Tica's fokker (in iedergeval de dochter ervan). Ze loopt ook op de shows rond, dus kom haar ook gewoon tegen. Ze vinden het helemaal geweldig als ik fotootjes opstuur van hoe Tica het doet. En het is leuk voor mij, voor als ik later shows ga lopen met haar en een hengst wil uitzoeken voor haar, hoop ik stiekem op tips Lachen

Galactica Wadim X Gemini

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:01

Ik heb eens een brief naar de fokker van Kawa geschreven
met een leuke foto erbij.
Maar helaas heb ik daar niets van gehoord.
En volgens het telefoonboek, woonde die mensen nog wel in dat huis.

Dus als er iemand bekend is in Dwingeloo Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:03

Hoe en door wie is Kawa gefokt, ik ken wel een paar fokkers in Dwingeloo

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:07

Mijn paard heb ik direkt van de fokker gekocht en daar heb ik nog steeds contact mee. Af en toe stuur ik eens een fotootje en dat vinden ze leuk. ALs er iets naars met mijn paard is, dan neem ik ook vaak even contact op om erover te praten. Al met al ken ik ze al een jaar of 16 en dat maakt het wel makkelijk. Het leukste was de keer dat ik in Amsterdam wedstrijd reed en dat de fokker een andere rubriek moest jureren, ineens hoorde ik zijn stem... het was erg leuk om hem het paard te laten zien. Hij komt weinig in de omgeving omdat ze in de Achterhoek wonen.

Mijn paard heeft nog een broertje van Zeoliet en een zusje van The Saint. Naderhand kan er nog wel een veulen uit de merrie gefokt zijn, maar dat weet ik niet want de merrie is verkocht. Inmiddels zal ze wel overleden zijn ze zou namelijk overmorgen 24 worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:08

Kawa is een
Kafu x rigoletto x farn
Zijn moeder heet Wolina (waar de moeder Oberlina van is) en die staat nu bij Paul Hendrix.
Kawa's hele pedegree kun je kijken op mijn site
www.runningkawa.netmenu.nl

Zijn fokker heet M. Kruithof

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:15

Ik denk dat ik die ken of tenminste familie. Ik zal je een pb sturen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:17

oke, thx Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:32

Ik heb vorige winter onze hele stam doorgespit en achter alle nakomelingen uit onze stam gegaan. Kreeg vaak leuke reacties van mensen en ook bijna alle mensen stuurde me een foto van hun paard.
Dit is soms wel eens goed om te doen, want op die manier ben ik erachter gekomen dan enkele merrie's uit onze stam ook prestatie zijn geworden Haha!
Maar goed alle reacties zijn natuurlijk welkom, dus heeft 1 van jullie of kent 1 van jullie een paard uit de Lavanta-stam, kom dan maar op met je Pbtjes Tong uitsteken Haha!


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:40

Wij vinden het altijd hardstikke leuk om regelmatig te horen hoe het gaat. De fokker gaat een keer per jaar naar Belgie, want daar staat een paard die hij heeft gefokt. Verder staan er twee in Nijkerk waar we regelmatig zijn, en de rest die mailt of belt mij zeer regelmatig, eens in de drie maanden minimaal! ( Sommige spreek ik iedere dag bijna, hier op bokt Haha! )

Ook als het een keer minder gaat hoor ik het altijd graag, aangezien je soms daarmee kunt helpen en dan maak je de nieuwe eigenaren toch weer blij.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:54

Ja ik heb ook nog wel contact met de fokkers van orrina.
Hou ze 1 x per jaar op de hoogte hoe het met haar gaat en dat wordt altijd op prijs gesteld.

leef je droom, droom niet je leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 53 bezoekers