Genealogie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Genealogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 14:06

Is er iemand die hier iets mee doet? Het is dus het linken en uitzoeken van stambomen en families. Ik was op google aan het zoeken naar dingen met mijn naam maar kwam veel van deze stamboekpagina's tegen en ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar wie allemaal mijn familie is en waar alles begonnen is etc Knipoog.
Ik heb al een familiewapen gevonden en nog een heel stel namen etc, maar ook vond ik dit:

Afbeelding

Is er iemand die zich in genealogie interesseert en hier ook veel mee doet? En mij misschien wil helpen met zoeken? Knipoog


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:29

Yep, op het moment ligt het even stil doordat ik druk ben met andere bezigheden, maar ik ben een enthousiast genealoog.

Ik ben begonnen met via internet zoveel mogelijk gegevens te zoeken en de familie aan alle kanten uit te horen Haha!
Ik ben nu op het punt dat ik echt een dagje de archieven moet induiken om een en ander te gaan verifieren, maar daar ontbreekt dus de tijd voor.

Overigens komt mijn familie oorspronkelijk uit de omgeving van Anjum (Friesland). Het was daar een heel invloedrijk geslacht. In de bibliotheek van Leeuwarden schijnt nog een handschrift te liggen van een van mijn voorvaderen.
Dat wil ik dus wel eens met eigen ogen gaan bekijken Knipoog

Het is gewoon ontzettend leuk om op die manier je familiegeschiedenis uit te pluizen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:54

Mijn oma heeft het een keer gedaan, echt heel erg ver weg, lijtk mij ook wel interessant trouwens! Wij hebben wel ene heel erg cool familiewapen, iets met bevers en leeuwen Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 14:59

Afbeelding
Dit is trouwens ons familiewapen Haha!

(wel toepasselijk dat er hoefijzers inzitten Tong uitsteken)

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:15

mijn oom doet dat, hij heeft er een speciaal prgramma voor, hij heeft het al terug naar 1800 ofzo, en als hij het uitprint....stuk of 50 paginas Clown

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen Ć  la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:20

Mijn tante doet het (aangetrouwd dus mijn historie komt er niet in voor Haha!), maar die is al best ver. Ze heeft het al tot ergens in 1700 uitgepluisd!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:30

Mijn moeder heeft van haar kant en van mn vaders kant de hele familie uitgezocht. Blijkt dus dat er van beide families een club is Frusty Beide geven ook een keer in de zoveel tijd een blaadje uit en daar heeft ze ook wel eens voor geschreven Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:48

Wij hebben het laten doen door zo'n speciale meneer, hij is er nu nog wel zijdelings mee bezig, we krijgen dus nog wel eens up-dates als hij nog wat tegekomt. Maar mijn afstamming is dus niet zo verbazend, alleen maar boeren en landwerkers, en hier en daar een enkele arbeider. Wel is het geinig om te lezen dat er dus in 1620 ene Lenaert een zoon kreeg, en dat die dus zichzelf Lenaertsen noemde, en dat dat dus naar onze huidige naam is verbasterd. Ook interessant dat er nog familie in Australiƫ zit, wat nog niet eens zo ver weg familie is. Ik vind het erg interesant, ons Zeeuwse archief is ook online, daar hebben we veel aanvullende informatie op gevonden. Misschien hebben andere provincies die ook?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 16:51

Ik vond een limburgs archief en daar moet ik nog even dieper op ingaan, maar daar kan eigenlijk weinig instaan omdat mijn vader van de eerste generatie was die in Limburg is geboren. De generaties daarvoor kwamen uit richting Achterhoek Lachen. Dus ik weet wel waar ik moet beginnen met zoeken, dat zeker Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:55

Ik wil je niet ontmoedigen Sypheron, maar weet je zeker dat dit familiewapen is van de tak waar jij van afstamt.
Van onze familienaam zijn er bijvoorbeeld 3 wapens in omloop. Ik ben er nog altijd niet achter welke bij onze tak hoort.

Deze site is trouwens een aanrader op genealogiegebied

http://geneaknowhow.net/digi/bronnen.html

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 16:56

Eigenlijk boeit het me niet welk wapen dat het is, vind het wel grappig Tong uitsteken
Weet zelf ook al dat dit het wapen waarschijnlijk niet is, maar als het mijn naam draagt is het goed Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, hel1, Shettepret en 35 bezoekers