Zadelvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Zadelvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:34

Ik heb een kieffer veelzijdigheids zadel ,maar ik rijd dressuur, vinden jullie dat je perse een dressurzadel moet hebben voor dressuur of kan je ook met veelzijdigheidszadel rijden?

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:42

Ik rijd zelf dressuur, en ik spring ook, heb dan ook een veelzijdigheidszadel. Persoonlijk vind ik die ook het lekkerst rijden! (beter dan een spring of dressuurzadel). Met een veelzijdigheidszadel kun je gewoon alle kanten op. Het is dus flauwekul dat je daar geen dressuur mee kunt rijden! Mijn vriendin rijd Z1 en ook met een veelzijdigheidszadel! Schijnheilig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 03:00

Ligt voor een groot deel ook aan wat jij prettig vindt zitten. Meestal is het wel zo dat je in een dressuurzadel een nettere zit hebt.

* To Belg, or not to Belg *

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 07:54

Ik heb ook een veelzijdigheidszadel. Nu ben ik wel geen echte dressuurruiter, verre van dat zelfs, maar ik denk dat je ook ver kunt komen in de dressuur zonder apart zadel.
Voordeel is wel dat je met een veelzijdigheidszadel ook eens een sprongetje kunt maken.
Persoonlijk kan ik niet zitten in een dressuurzadel, heb dan steeds het idee dat ik voorover val. Maar zo kunnen veel echte dressuurruiters weer niet wennen in een veelzijdigheidszadel.
Ach ja, ieder z'n meug Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 09:55

Nee hoor,je hoeft helemaal niet perse een dressuurzadel te hebben.
Met dit zadel kun je veel meer,alleen als je echt hoog wilt komen in de dressuur zou ik toch een dressuurzadel aanschaffen.
Maar je moet er zelf ook lekker in zitten.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 10:07

Lindy schreef:
alleen als je echt hoog wilt komen in de dressuur zou ik toch een dressuurzadel aanschaffen.


Verward

Waarom? Omdat dat mooier staat????? Dressuur of veelzijdigheid zadel heeft imo niets te maken met hoe 'hoog' je KUNT komen. Verward

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:10

Met een dressuurzadel word je zit en houding mooier,omdat je door de lange zweetbladen je beugels lang kunt doen.
Mensen die Z dressuur rijden hebben meestal geen veelzijdigheidszadel. Haha!
Omdat je dan met lange beugels rijd,is een dressuurzadel daarop aangepast.
En een paard heeft meer ruimte bij de schouders.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:06

Ik heb een dressuur zadel genomen omdat die toen mooi lag en lekker zat, mn paardje kan niet echt springen en ik rij vooral dressuur. Nu wil ik eigenlijk toch weer een vz-zadel. Het dressuurzadel zit wel super lekker, maar je kan er niet mee springen en op een lange buitenrit wordt je gewoon in een bepaalde houding gedwongen en dat zit niet zo lekker, vooral niet in rengalop (doen we vaak op een zandpad) daar krijg je gewoon kramp van in je kuiten. Je moet gewoon kijken of het voor je zit beter zou zijn en als je je een tweede zadel kan veroorloven altijd doen! Maar met een vz-zadel kan je best dressur rijden hoor!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:09

Tuurlijk kun je wel dressuur rijden met een vzh-zadel. Ik vind persoonlijk een dressuurzadel beter zitten. Bij een vzh-zadel worden toch je bovenbenen iets naar voren getrokken, daardoor is het moeilijk een goede oor-heup-hak-lijn te krijgen imo.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:23

ik ben Z geworden met een vzh-zadel, zonder problemen.
Omdat ik daarna toch overging op paarden heb ik geen dressuurzadel gekocht. Pas met mijn paard heb ik een dressuurzadel. Maar je kunt prima op een vzh-zadel dressuur rijden hoor!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 17:15

ow oke
ik zit wel met lange beugels, omdat ik dat lekkerder vind zitten, maar maar het is niet mijn eigen paard, maar een manegepaard waar ik wedstrijden mee rijd, maar ik heb wel mijn eigen zadel Kwijl

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:17

ik zou het gewoon vooralsnog bij een vzh-zadel houden hoor. Het scheelt je een enorme investering!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Team_Sublime en 99 bezoekers