Goedkoopste leren laarzen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 10:17

Ik wil al een tijdje heel graag leren laarzen hebben, maar heb er eigenlijk helemaal geen geld voor, dus eerst maar eens een paar rubberen aanschaffen voor de wedstrijden (ja, Kitty, ik ben nog steeds van plan om langs te komen, maar de tijd he?!!!).

Ik vind echter leren 1000x mooier en vind dus dat als de wedstrijden een beetje leuk gaan lopen (ALS!), dat ik dan mezelf misschien wel mag tracteren op leren laarzen. Nu lees ik af en toe wel eens topics over het slijten van jullie laarzen en dan word ik echt moedeloos hoor! Het gaat dan over Petri's en Cavallo's, terwijl ik heel misschien net het geld bij elkaar kan sparen voor de goedkoopste laarzen van Divoza (ruim 300 piek!).

Heeft iemand ervaring met deze goedkope laarzen???? EN zo ja, wat voor ervaringen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:23

Volgens mij heeft iemand een tijdje geleden dat ook gevraagd. Maar ik heb dus ook laarzen van dat merk alleen dan die met het vetertje en de rits. Het is niet heel stevig leer (niet zo hard als Petri) en ik vind dat juist fijn eigenlijk. Die van mij zijn nu een jaar oud en nog steeds heel mooi. Ze zitten erg fijn en als deze versleten zijn koop ik waarcshijnlijk weer dezelfde (tenzij ik opeens heeeeel rijk ben geworden, dan ga ik ook nog andere laarzen proberen Haha! )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:23

Geen reactie van mij, maar dezelfde vraag, ook met het oog op de toekomst, namelijk officiƫle wedstrijden starten. Zit er zelf aan te denken om ze op maat te laten maken bij Huet in Houten, heb gehoord dat ze dan op iets van 450 piek komen. Nog best veel geld, dus ook voor mij wordt dat sparen (al m'n geld zit nu in m'n nieuwe huisje Lachen ).

Tender, als je dan toch eerst rubberen laarzen gaat kopen, dan raad ik je de Aigle Ecuyer (extra hoog model) aan, dat is die met die leren kap en dat flubbertje erop. Die zijn net iets eleganter dan de doorsnee rubberen laars.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 10:27

Karin: die rubber laarzen ga ik idd aanschaffen en wel tweedehands, van Kitty namelijk, grinnik! (afspraak al 2 maanden geleden gemaakt, maar geen tijd om ze op te gaan halen!)

Ik las een tijdje geleden in een Bit, dat veel mensen laarzen op maat laten maken terwijl dat helemaal niet nodig is, omdat er heel veel maten zijn, oftewel, kost vaak onnodig veel geld. (misschien een tip?)

Katrien: bedankt voor je tip! Ik heb ook eens van iemand gehoord (met Petries), dat ze dat harde/stijve leer lastig vond om te rijden, dus misschien is het idd wel fijn dat het juist wat zachter is?!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:32

Ik denk dat het met leren laarzen heel persoonlijk is. Ik vind zelf die harde schacht van de Petries juist prettig, het geeft je een rustige beenligging.

Probleem bij mij is echter dat mijn linkerlaars steeds afzakt, dat is werkelijk een drama. Ik rijd altijd met 2 paar sokken, er zit al een hakje in, ze zijn al eens naar de fabriek toegeweest om te krimpen, maar niets helpt. Volgende keer moet ik dus maatlaarzen met vetersluiting en dat wordt een dure grap : f 800,--.

Dus ik heb eigenlijk alleen ervaring met Petrie en niet met een goedkopere laars. Vaak vind ik de afwerking van die goedkopere laarzen niet zo netjes.

Horseshop de Bles in Leiden verkoopt niet zulke dure laarzen, misschien een idee??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:22

Citaat:
Ik las een tijdje geleden in een Bit, dat veel mensen laarzen op maat laten maken terwijl dat helemaal niet nodig is, omdat er heel veel maten zijn, oftewel, kost vaak onnodig veel geld. (misschien een tip?)


Tender heb ik ook gelezen. De laarzen van Huet zijn al goedkoop ik heb ze nu al 4 jaar en doen het nog perfect. Voordeel met op maat is dat ze echt goed passen en ze kunnen ze nog aanpassen aan je benen die vaak allebei verschillend zijn.
Volgende paar laarzen neem ik weer van Huet en weer op maar gemaakt.....
Party!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:36

Ik heb zelf leren laarzen van het merk Veroka. Ik heb ze gepast en op laten meten bij Horseland ruitersport in Bilthoven. Ik heb zulke lange benen dat ze wel op maat gemaakt moesten worden. Ik heb als lengtemaat 51, dus vrij lang. Ik vond de prijs eigelijk best meevallen. FL 350,- voor de standaard maten die in de winkel aanwezig waren en als je ze op maat liet maken kwam er geloof FL. 60,- of FL 70,- bij. Ik vind ze heel goed zitten en met het slijten vind ik het wel meevallen.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 13:46

Ik zou als ik jou was de laarzen van Petrie (Windsor f 399,-) halen.
Bij Divoza en Horse Lover hebben ze hier een goede garantie op. Als er iets mis mee is kun je altijd naar de winkel teruggaan.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 14:35

De goedkoopste op maat gemaakte laarzen bij Van Huet waren geloof ik 350,= . Daar kun je bij de ruitersportzaak nauwelijks standaard leren laarzen voor kopen.
Van de op maat gemaakte laarzen weet je tenminste zeker dat ze helemaal goed om je voet en been zitten en het kost niks extra's. Tja, van Coevorden naar Houten is nogal een eindje...
Je moet ze namelijk eerst aan laten meten (heb ik op het NK in Arnhem(?) laten doen) en een aantal weken later moet je ze komen passen en meenemen. Dat zou dus betekenen twee keer naar Houten rijden... Tja, dan komen er wel aardig wat brandstofkosten overheen.

En Brenda, de laarzen staan nog steeds in de schuur hoor. De laag stof wordt ondertussen wel steeds dikker, maar die krijg je er gratis bij. Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 14:45

*grinnik* *proest*
geeft nix, ik heb zelf ook nog wel wat stof liggen, ben er gelukkig niet allergisch voor!!!!! *LOL*

Tja, als Rolde al niet te doen is, dan wordt Houten helemaal niets, hahahahaha!

ACh, voorlopig orienteer ik alleen nog maar wat hoor, maar als ik dat zo hoor, dan doe ik dat idd dan liever dan die goedkoopsten van Divooz, want het scheelt dan nog maar een tientje ofzo (afgezien van het verschil in reiskosten, maar dat is ook hooguit 25 piek ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 14:53

Ik heb ook eerst maatlaarzen van Huet gehad maar daar was ik helemaal niet tevreden over. Hij had ze wel opgemeten maar ze waren te laag en te wijd. Na een jaar heb ik ze maar doorverkocht want ze zakten helemaal af. Hier baalde ik echt heel erg van maar misschien was dat een uitzondering.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 15:17

Katrien:
rij jij met die veters en rits dan wel wedstrijden? Want ik ben een beetje bang dat dat niet mooi is...????

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 15:24

Katrien je had terug moeten gaan dan ?? Als ze niet goed zijn moet hij ze wel goed maken. Verward

Ik ben ook toen terug geweest met mijn laarzen omdat ze niet echt lekker zaten en hij heeft dat zo hersteld ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 15:27

Prisca: Ik ben 1 keer teruggeweest maar hij kon ze niet langer maken (natuurlijk) en dat ze wijd waren kwam volgens hem door het inlopen. Ik had wel weer terug kunnen gaan natuurlijk maar Houten is wel heel erg ver hiervandaan (ik had ze aan laten meten op Indoor brabant).

Tender: Ja, ik heb er ook wedstrijden mee gereden. Eigenlijk valt het vetertje dan niet op want daar zit ook nog je sporenbandje overheen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 15:31

thnx! Kan me voorstellen dat het wel lekker is met zo'n vetertje, lekker strak aantrekken, en zo'n rits om er lekker makkelijk in te komen...

Bedankt voor al jullie tips/ervaringen!

Ik weet nu dat ik dus niet de allerduurste laarzen hoef te kopen!!! Party!!

xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 15:46

Ik heb mijn laarzen bij Jannet Ruitersport uit Amsterdam. Zitten perfect, worden op maat gemaakt en kosten 400 gld. Duurt ongeveer 6 weken.

Deze laarzen hoef je zowat niet in te lopen en mooie kwaliteit leer. Ze zijn wat zachter als die van petrie. Ik had petries maar vind ze niet lekker zitten.

Groetjes Sandra