wedstrijdverslag , 2e keer L2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

wedstrijdverslag , 2e keer L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 15:37

Gisteren ging ik voor de tweede keer in de L2 rijden, de vorige keer ging flink bagger (132 & 140) dus mijn doel was om deze keer hogere punten te rijden.

De vorige keer liep Sevin bij het inrijden al heel erg te klooien en kon ik hem niet normaal rond laten lopen. Deze keer liep ie echt heel erg lekker, mooi rond en het voelde heel fijn. Ik dacht het dus voor elkaar te hebben, maar mooi niet dus...

Toen ik in de binnenbak kwam begon het ge-etter al. Het was heel erg warm in de bak en er hing een vieze patatwalm. Sef gooide z'n hoofd omhoog en kwam even lekker in verzet. Toen ik de proef begon liep er wel weer normaal, maar zag er gewoon erg lui uit Haha! . Ook sprong ie een paar keer in galop aan en dribbelde wat.

Tweede proef ging veel slechter. Bij een volte 10 meter liep een soort van in verzamelde galop met rare hupsen tussendoor Bloos . Ik stapte dus een beetje met een klote gevoel af. Bij het inrijden had ik er nog veel vertrouwen in, maar hij liet het echt zitten.

Toen ik de protocollen terug kreeg bleek ik voor de 1e proef 145 te hebben en voor de 2e 138. Op zich wel terechte punten. (Let er ook op dat ik mijn doel gehaald heb, hogere punten dan de vorige keer).
Er stond ook heel veel commentaar bij en dan ook echt goed commentaar, vaak ook met oplossingen erbij. Daar ben ik wel heel blij mee, met alleen verzet kan ik niet zoveel, wel als erbij staat meer binnenbeen geven ofzo. Ik vond het dus een hele fijne jury, ik had terechte punten en ik hoop dat het in het buitenseizoen gewoon beter gaat.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:44

Misschien vond jij het wel fijn dat er oplossingen bij stonden, maar weet je dat dat eigenlijk niet mag?
Het is niet de bedoeling van een jurylid om op de stoel van de instructeur te zitten. Wel lekker voor jou dus maar eigenlijk is er juist sprake van geen goed commentaar Knipoog
Ik zet dus alleen op het protocol waar meer opgelet moet worden, de instructeur mag met oplossingen komen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 16:02

Ja, klopt. Ik had wel eens gehoord dat het ook niet meer mag om bijvoorbeeld 'netjes' erbij te zetten.

Ik vond het in dit geval wel fijn (heb natuurlijk ook een instructrice) maar omdat het al niet goed ging, heb je toch een beetje een teleurgesteld gevoel en dat is het toch wel fijn om te lezen dat er dan staat dat ik hem netjes heb teruggenomen uit de galop toen ie verkeerd aansprong! Haha!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:04

ja, netjes zetten bij een onderdeel waar ze een 8 voor geven Frusty dat snap ik ook wel Knipoog

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:24

Nou je hebt iig hogere punten gehaald Lachen Enne zoals ik vorige keer zei volgende keer beter...
Ik verheug me ook op de buitenwedtrijden lijkt me veel beter gaan.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 15:22

Hahah Dina, ik hoop het!

Ik ben meer een binnenrijder dan een buitenrijder (rij overigens wel altijd in de buitenbak, maar met wedstrijden liever binnen). Eerst was Sevin binnen ook veel liever, nu niet meer zo Tong uitsteken

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:35

Hee was dat op Oudewater? Jammer dat je geen punten hebt. volgende keer beter.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:24

Manon schreef:
Ja, klopt. Ik had wel eens gehoord dat het ook niet meer mag om bijvoorbeeld 'netjes' erbij te zetten.

Ik vond het in dit geval wel fijn (heb natuurlijk ook een instructrice) maar omdat het al niet goed ging, heb je toch een beetje een teleurgesteld gevoel en dat is het toch wel fijn om te lezen dat er dan staat dat ik hem netjes heb teruggenomen uit de galop toen ie verkeerd aansprong! Haha!

ik laat toch ook vaak opbouwende kritiek op de protocol zetten, of dat nu mag of niet Schijnheilig je kunt als jury toch ook proberen een ruiter positief te helpen! er mogen wel meer dingen niet )bv. instructeurs die hun eigen leerlingen bewust jureren en hoog laten eindigen, wanneer wordt daar iets aan gedaan dat vind ik veel erger dan een jury die ergens netjes bij zet of een instructeursopmerking

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:30

rhijnauwen"]
[quote="Manon schreef:
Ja, klopt. Ik had wel eens gehoord dat het ook niet meer mag om bijvoorbeeld 'netjes' erbij te zetten.

Ik vond het in dit geval wel fijn (heb natuurlijk ook een instructrice) maar omdat het al niet goed ging, heb je toch een beetje een teleurgesteld gevoel en dat is het toch wel fijn om te lezen dat er dan staat dat ik hem netjes heb teruggenomen uit de galop toen ie verkeerd aansprong! Haha!

ik laat toch ook vaak opbouwende kritiek op de protocol zetten, of dat nu mag of niet Schijnheilig je kunt als jury toch ook proberen een ruiter positief te helpen!
[/quote]

Bij mij gaat dat gewoon samen met de opmerkingen, daar hoef ik niet voor op de stoel van de instructeur te zitten.
Bv. een opmerking als: paard is de hele proef niet nageeflijk kun je ook vervangen door: probeer je paard nageeflijker voor te stellen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 18:09

Merilyn: Ja, het was in Oudewater.

Fitzroy & rhijnauwen: Ik was best een beetje teleurgesteld toen ik de punten zag ( ik had er wel op gerekend dat het slecht zou zijn, maar toch is het altijd even teleurstelling als je ze ook daadwerkelijk ziet ) en dan is het fijn als er niet alleen negatief commentaar staat, maar ook positief, ookal is dat niet helemaal de bedoeling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa en 11 bezoekers