Eerste wedstrijd met Precious Pyra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Eerste wedstrijd met Precious Pyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 14:05

Afgelopen weekend mijn eerste wedstrijd gereden met Precious Pyra !!!
En het ging super, ik ben gewoon lekker in het B gestart ( dressuur ) en behaalde 161 ptn. En werd daarmee 2e .

Ik was erg tevreden. En mijn grootste angst was, de trailer...
Ze liep er thuis goed in, en bij de manege zijn we in een zijstraat gaan staan, uit de drukte, en dat werkte goed. We hebben haar gelokt met een emmertje water, en ja hoor, ze liep er na een beetje twijfelen toch weer op gelukkig !!! al met al een heel leuk weekend, op naar de zomerconcoursen

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:31

He wat supper netjes!!

En vertel eens over je paardje en de trailer??
Heeft ze ook angst voor de trailer??
Mijn paardje ook wil er niet graag in en het duurt uren voordat ik haar erin heb.
Heb je tips voor me?

Ik hoop ook dat ik zo netjes rij op mijn eerste concours.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 20:09

Nou, dat is een lang verhaal... Ze is al zes jaar, en ik heb nu pas de eerste wedstrijd gereden, dus dat zegt al wat denk ik.
Ze heeft inderdaad trailerangst, en ik heb echt alllllllles al geprobeerd.Leuke en minder leuke manieren ! Maar ze is een paard met karakter en laat zich er absoluut niet inslaan, en daar hou ik ook niet van, dus dat gebeurt echt niet meer.
Het grootste probleem is dat iedereen om je heen het altijd beter weet.
De een nog groffer dan de ander. De methode met de longeerlijnen werkt bij haar echt niet, want ze slaat alles aan gort wat ze achter zich voelt.
Met geduld en rust bereik ik met haar veel meer, en dat is maar weer gebleken afgelopen weekend. Ik had allerlei alternatieven geregeld, voor als ze er niet in zou gaan, maar die waren gelukkig niet nodig. Ik heb vaak genoeg uren met haar gestaan hoor, en meestal liep het dan niet leuk af, en is ze met veel geweld erin gegaan. MAAR DAT NOOIT MEER !!
Ze staat nu bij een man die iedere dag met haar trained en mij daar ook bij betrekt, en het heeft zeker resultaat, maar we zijn er nog niet. Wat ik wel gemerkt heb is dat ze als ze dorst heeft en in loopt, niet in 1x maar ze gaat wel. En zodra ze dan erin staat, gauw de klep dicht, en dan is ze ook rustig, dan geeft ze zich over als het ware.
Ze is gelukkig tijdens het rijden helemaal niet vervelend.En ook het uitladen gaat erg goed. Maar ja, het zal altijd wel een probleem blijven denk ik....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:15

Goed zeg, gefeliciteerd !
Ook fijn dat het in de trailer allemaal goed is gegaan, ik kan me voorstellen dat je daar toch wat zorgen over hebt gezien de geschiedenis.
Maar als ik het zo lees dan ben je echt op de goede weg !
Het kan een flinke tijd duren, maar met veel geduld kan het allemaal nog best goedkomen.
Veel succes met de buitenwedstrijden !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:10

Fijn dat de trailertraining werkt zeg! Netjes gedaan voor een eerste wedstrijd!!!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 14:08

Bedankt voor de reacties, ik was ook erg tevreden !! maar nu niet te optimistisch worden wat de trailer betreft, volgende keer kan het best weer misgaan, dus blijven oefenen !!