niet in de camion te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 10:49

Bij mijn paard staat tijdelijk een paardje van iemand waarvan ik paarden rijd,gisteren belde hij dat hij Pagadder(zo heet het paardje) kwam halen omdat hij waarschijnlijk verkocht was.Hij vroeg ook of ik kwam helpen hem op de camion te zetten maar ik was niet thuis dus belde ik mijn vriend omte vragen of hij ging helpen.Ze hebben 1 en half uur bezig geweest en toen stond Pagadder er nog niet op Extreme duivel ,hij wou niet bij Majestic weg en gaat al zo moeilijk op de camion.Vandaag gaan ze een nieuwe poging doen benieuwd of het zal lukken. Iemand tips?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:53

wat is een camion?????

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 11:00

Oei verstaan jullie dat niet,tja ik ben weer in het Vlaams bezig sorry hiervoor.Een vrachtwagen of hoe moet ik dat zeggen? Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:51

he lastig he als ze niet willen laden.

Kijk eerst goed of hij/zij aan het zeiken is of bang is. Want als hij bang is moet je hem niet gaan dwingen.

Bang Paard:
Geef voor het laden hem geen eten en zorg dat hij al even geen wortels of appels heeft gehad. Probeer hem dan hiermee de wagen op te lokken. Hij mag kijken en ook schrikken straf hem niet negeer hem dan. Als hij te lang op een plek blijft staan laat je hem achteruit lopen en loop je met een emmer voer rammeld weer opnieuw aan. Neem de tijd hoe meer druk hoe moeilijker ze worden. Probeer hem zo iedere keer op jou vertrouwen een stapje te zetten.
Zet iemand in de wagen die ook rammeld met voer. Zorg dat er niemand naast de wagen staat die hem dwingt dat schiet niet op namelijk. Ga niet trekken aan het halster want dan ga je hem dwingen en dat werkt niet hoe minder druk hoe beter laat hem het zelf doen.

Zeikend Paard:
Zet de wagen tussen 2 deuren of zorg dat er aan beide kanten iemand met een zweep staat of zet 2 longeren vast aan de wagen. Loop aan met ook weer een emmer voer. de truc is ervoor te zorgen dat hij niet naast de klep gaat ervoor mag hij staan maar er niet naast.
degene die naast de klep staat geeft hem zachtjes een klapje tegen zijn kont. Let wel op hij kan slaan *LOL* . Zet geen druk op het touw aan het halster want dan gaat hij alleen maar verzetten. Als hij een stap zet wacht je even met de volgende tik. Laat hem het idee krijgen dat als hij een stap zet hij geen tik meer krijgt.

Zucht lastig hoor. Als je op mijn naam zoekt en op verslag van de dag zie je enkele verslagen staan over het laden van mijn paard wat niet ging. Gelukkig nu met rust en beleid loopt hij er zo in.

Succes Lovers

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 12:07

als je jou paard nu eerst in laad en hem er achteraan misschien helpt dat.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 12:34

Ja dat was ook mijn idee maar als mijn paard erin staat en dan Pagadder kan mijn paard er niet meer af en moeten ze hem meenemen en terugbrengen,maar ik denk dat dat de enige optie is die nog overblijft,zal in elk geval vertellen hoe het afloopt en alvast bedankt voor de tips!!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 21:24

Hij stond er in 10 minuten op,we deden het zo,we zetten hem in de schuilstal en de klep van de vrachtwagen er net voor zodanig dat hij geen kant meer opkon en toen met de zweep erachter en hij stond er in 1,2,3 op.Oef,maar spijtig voor mijn paardje nu voelt hij zich eenzaam en staat maar te roepen op Pagadder. Lips are sealed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 22:07

Hihi, Pris de Laadexpert, voor al uw Bange en/of Zeikende Paarden... Haha!

Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar het staat er zo mooi.

Leys stond er zo in toen we de trailer voor de stalgang parkeerden, en ook toen we 'm half de binnenbak in reden. Maar dan moet dat maar net mogelijk zijn. Laden... ik weet er inmiddels alles weer van, had het na Manjo een beetje verdrongen maar nu komt alles weer terug Haha!.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 23:36

NOU Karin snif hihihi

Nou ben blij dat hetgelukt is hihihi Party!!