Verslag endurance KWB Fasel:-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Verslag endurance KWB Fasel:-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 08:49

Het was vroeg gisterochtend Gaaaap , Heel erg vroeg Haha! . Ik wilde vroeg op het terrein zijn om de groomroute te kunnen rijden. Was de eerste keer dat ik zou gaan groomen dus ik wilde het goed doen.

Zaterdagavond hadden we onze groom Muriel al opgehaald en zondagochtend kwam Cornelie op stal om met ons mee te gaan. Een gezellige boel dus. Om 6.05 toen we net in de auto zaten richting stal riep ik 'ow, eerst even Kiwi een berichtje sturen of ze al wakker is'. En ja, Kiwi is wakker. Evert-Jan heeft zich al die tijd afgevraagd wie nou Kiwi is omdat ik het vaak over haar heb Knipoog en vandaag zou hij haar dan eindelijk zien.

Op stal liep Raak zo achter Evert-Jan de trailer in. De sukkel, bij mij doet ie dat echt niet. Ja halverwege de dag een keer Scheve mond .

Op het terrein aangekomen moesten we eerst een tank zien te vinden en een pinautomaat. Nou dat is een avontuur op zondag daar hoor. In Garderen een pin gevonden maar de tanks daar waren dicht. Uiteindelijk maar terug naar het terrein om daar Evert-Jan achter te laten en wij even de route te rijden met de auto. Dat hebben we maar weer gauw opgegeven Lachen . Dus terug en met Evert-Jan naar het secretariaat. Die kon volgens mij niet wachten tot ie eindelijk dat hesje aan mocht Pling . Hij had er zoveel zin in. Hij had zo superserieus en met zoveel beleid getraind dat hij nu ook echt wel eens het echte werk mocht doen.

Daarna terug en Raak richting keuring. Alles was goed. Ik weet de waardes even niet uit mijn hoofd maar het was bijzonder laag allemaal.

Toen terug en even de massastart gekeken. Ik vond het deze keer niet echt indrukwekkend jammer genoeg maar goed, het gaat om de rit uiteindelijk.

Toen Raak opgezadeld en klaargemaakt. Kijk ik op de trailer naast me, zie ik daar groot Navy staan. Terwijl Mandy me al geholpen had met de stang etc. Bloos . Ik er gauw even naartoe gegaan. Ik had heel niet in de gaten dat het Mandy was Haha! .

Evert-Jan had zich uiteindelijk klaargemaakt en toen op Raak richting bak om even in te rijden. Jeez, over luxe gesproken. Prachtig gewoon dat terrein en die faciliteiten.

Toen richting start. Kaart ingeleverd, starttijd gekregen en samen met Linda van der Horst zou Evert-Jan uiteindelijk starten. Ze had hem dat gevraagd. Ging alleen om de start. Nou uiteindelijk hebben ze de hele rit samen gereden. Ging super. En dus kwamen ze ook samen aan Haha! . Hij kreeg complimenten dat hij zo mooi gelijkmatig reed. Dat hoorde ik bij de p/a waar Raak 56 had. Mochten dus weer met z'n tweeen verder. Bij het laatste groompunt zag ik Evert-Jan alleen maar bij de finish zag ik ze weer samen. Daar was de hartslag 44 Clown . Ik was toen wel even erg trots op mijn training.

Raak naverzorgd en na 30 minuten na de nakeuring. Nare man die dierenarts. Die vond zichzelf behoorlijk interessant volgens mij. Vroeg hoe we de race hadden gelopen Verward . Ik heb hem gezegd dat endurance geen race is en hij geen pijnlijker opmerking kon maken. Tja, kom nou zeg. Raak wa sin ieder geval goedgekeurd.

Toen kwam het moment van het lange wachten. Op het secretariaat gezeten, en gezeten, en gezeten:-). Daarna buiten gezeten en gekletst met Ka, Djilan, Gerrita en nog veel meer. Was erg gezellig. Heerlijk weer zo'n wedstrijd.

Om een uur of zes geloof ik kregen we de uitslagen. Helaas bleek daar achteraf niets van te kloppen. Linda van der Horst werd 4e met een tijd van 13.13. Evert-Jan stond als 30ste geplaatst met een tijd van 14.76 km/u. Dat hebben we handmatig even nagerekend en toen bleek dat Evert-Jan (uiteraard want ze kwamen gelijk aan) dezelfde tijd als Linda had Verward . 13.13 en door de hartslag die bij Linda lager was op de nakeuring was hij 5e geworden. Ik raad een ieder dus even aan alles handmatig na te rekenen want van het programma klopt geen zak.

Helaas heeft Evert-Jan hiervoor de beloning moeten missen. Maar dat maakt niet uit. De uitslagen zullen worden gecorrigeerd. Ik ben niet zo snel normaal met bezwaar aantekenen maar in dit geval had ik zoiets van dus wel. Hij had zo serieus getraind, met beleid gereden. En dat was bewezen aan het commentaar dat ik van mededeelnemers kreeg. Dan verdiend hij ook een correcte uitslag. En dus wij naar de jury, die ons geheel gelijk gaf. Nu wordt alles dus nog in het oude systeem geklopt en komt daar een nieuwe uitslag over. Jammer, want Kootwijkerbroek is een serieuze goed gewaardeerde wedstrijd. Dit was echt een misser en zullen we in het bestuur ook even bespreken. Ook erg sneu voor Ruud want die heeft zich een apezuur op dit programmaatje gewerkt. Maar ik vertrouw hem toe dat het helemaal goedkomt.

uiteindelijk hebben we Cobie nog even geholpen met starten van de bus en zijn we met alle 7 waterkannen van 10 liter in de auto naar huis gegaan. Daar Raak op stal gezet en verzorgd en naar huis. Muriel naar het station, wij lekker even met z'n twee in bad en daarna naar bed waar we vrij snel in een heerlijke slaap vielen.

Conclusie: een heerlijke dag. Voor mij een waar ik me in en in gelukkig voelde met een vriend die zo heerlijk met Raak omgaat en ok, af en toe ben ik wel een beetje jaloers op de aandacht die ik moet missen als die twee samen zijn maar is toch beter dan een vriend die geen moer om het beest geeft.

En nu gaan wij dus vanavond even naar een ruintje kijken omdat we toch graag samen willen rijden.

Overigens op de vraag van Kiwi aan Evert-Jan 'En? Ben je nu verslaafd?' kwam een zeer volmondig en overtuigend 'ECHT WEL!!! Haha! '.

Kiwi, Djilan, Mandy, Maarten, Lau, Marco en iedereen die ik gezien heb en gesproken maar het even niet meer weet, hardstikke bedankt voor een hele leuke en gezellige dag en het feit dat Evert-Jan zo leuk ontvangen is op zijn eerste wedstrijd.

Liefs van Fasel

'Paint' it 'Black'



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:46

Een kilometertje of 5 voor de finish haalde ik EJ nog even in die toen aan het stappen was. Hij en Raak zagen er erg happy uit en hij riep dat het heel goed ging (2 km voor de finish haalde hij mij nog even in). Ik vond het zo'n super gezicht, EJ op Raak (sorry Fasel, niets ten nadele van jou hoor!). Hij had er zichtbaar plezier in en ik hoop dan ook dat jullie snel een leuk paard vinden zodat jullie samen kunnen genieten!

Tja, die veterinairen... ik heb het gemeld bij het secretariaat en daar hadden ze al meer opmerkingen over hen binnengekregen. Dit was ook de eerste keer dat ik het zo meemaakte, beetje jammer.

Hey maar eh... als EJ dus 5e is, dan ben ik 9e? Of zou daar nu ook niets van kloppen? Knipoog Ik wacht de uitslag maar gewoon af, ben al heel blij als Retje en ik bij de eerste 10 zitten.

Mijn zusje was trouwens zwaar onder de indruk van Raak, ze vindt 'm een 'ontzettend lekker ding' zei ze! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 11:32

Ja het zag er ook super uit. Hij heeft een superdag gehad. En daar heb ik geen moeite mee. Dat gun ik hem van harte.

Vanavond gaan we naar een ruintje kijken. Een schimmeltje. Spannend. het dier heeft al ervarig in de endurance.

Ik weet het niet met die uitslagen Ka. Ook de plaatsing van Evert-Jan kan veranderen want van niemand klopte het. Dus we zien wel wat de uiteindelijke uitslag is. Ik neem dit wel mee in het bestuur in ieder geval want dit is niet goed gegaan.

Jij en REt hebben het super gedaan. Liep als een naaimachientje:-)))

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 11:33

Ow, ja je zus zei al dat ze hem zo mooi vond. Wat lijken jullie trouwens op elkaar zeg. Ontzettend.

'Paint' it 'Black'

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:09

Wat een prachtbeest was dat!!! Stiekem de trailer ingegluurd, en mijn mond viel open.. Wat een schoonheid! Nu snap ik pas echt waar je zo trots op bent!

Jij ook ontzettend bedankt voor alle gezelligheid, en ontzettend gefeliciteerd! Een eerste wedstrijd, en dan met zo´n resultaat.. Geweldig! Ben benieuwd hoe het gaat met dat ruintje!
Nog een keer: gefeliciteerd!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 11:47

*bloooooos* Nogmaals, Navy is ook een schitterend dier. Wat glimt dat beessie zeg. En zo lief. Maar ik ben inderdaad reuzetrots op mijn knollie.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers