Luchtzuigen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Luchtzuigen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 16:04

Mn paardje begint sinds kort een beetje met luchtzuigen, ik heb het 1 x gezien en mensen van stal zien t soms ook. Ik probeer zoveel mogelijk in zn stal te hangen en probeer m zo veel mogelijk uit stal te halen en afleiding te geven. Hij gaat binnenkort (hoop volgende week) t land in. Maar ik wil eigenlijk weten of ik m nu meteen zo'n luchtzuig band om moet doen? Ik wil nl niet dat t erger word...
Hij steunt trouwens nergens op, hij hapt gewoon in de lucht zeg maar...


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 17:48

Als hij niet eens ergens op steunt... kan het zelfs zijn dat zo'n band niet helpt Verward Buigt hij zijn hoofd helemaal? of houdt hij het gewoon, als hij het gewoon houdt dan zal de luchtzuigband niet helpen. Anders wel, ik heb een paard gehad die dat ook deed, maar wel met steun ergens van. De band hielp. Lachen Soms kon ik de band zelfs een tijdje aflaten omdat hij dan niet doorhad dat hij hm niet meer om had.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:38

heeft hij een bepaalde plek waar hij zuigt? Kan je anti crib opsmeren (kan wel in zijn staart gaan zitten als hij er langs komt). En doet hij het zomaar, of als je hem wat te snoepen/eten hebt gegeven?

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:38

het kan zijn dat hij doet windzuigen maar ik had van iemand gehoord dat je dan een probleem hebt want dan helpt bijna niets meer !!


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:47

tik in de zoekfunctie even luchtzuigen in. Je krijgt dat een enorme hoop topics over luchtzuigen. Het is echt het eind van de wereld niet hoor. Er zitten behoorlijk wat mensen op bokt met een luchtzuiger. En de meesten hebben een gezond, blij, goed presterend paard (ik ook!). En de allerbeste remedie voor luchtzuigers is: Naar buiten met je paard, zoveel mogelijk op de wei! Zeker als ze pas beginnen.....

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 10:54

Ja ik heb gister veel topics gelezen erover, en weet er nu meer over! Hij gaat vanaf volgende week gelukkig de hele dag t land op. Ik kijk nu nog even aan hoe t gaat, hij doet t maar heel af en toe...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers