De Tweeling

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

De Tweeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 00:17

Wie heeft het Boek De Tweeling van Tessa de Loo gelezen en OOK de film gezien?

Heb namelijk de film gezien, en moet nu het boek lezen, en niks zo saai als het boek lezen nadat je de film al gezien hebt... Gaaaap

Toevallig iemand die mij kan vertellen wat de verschillen tussen boek en film zijn? Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:24

Ik heb het boek gelezen en de film gezien en vond ze allebei erg mooi (en niet saai). Het boek is alweer een poosje geleden, dus ik weet de verschillen niet zo goed meer, de grote lijnen zijn wel hetzelfde dacht ik. Alleen gaat die ene zus in het boek in het kuuroord dood en in de film in het bos, maar weet ik niet zeker.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:25

Mijn moeder heeft het boek gelezen maar nog niet de film gezien.
En een vriendin van mijn moeder heeft het boek gelezen en de film gezien. Zij vond het boek heel erg goed en de film best wel tegen vallen. Ze zei dat het boek 10x zo beter is als de film maar ik denk dat iedereen daar een andere menng over geeft. Verder kan ik je helaas niet helpen.. maar hoezo MOET je het boek lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:40

Op de Havo moet je een verfilmd boek lezen geloof ik. Boek was echt goed, film heb ik nog niet gezien, ik hoop dat dat er nog van komt. Het boek vond ik heel goed omdat je het verhaal van beide kanten zag zonder het "Wij goede Nederlanders en slechte Duitsers", ik had bijv. ook meer sympathie voor de Duitse Anna (?)

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:04

Het boek is absoluut niet slaapverwekkend, waarschijnlijk zelfs beter dan de film. Is echt heel goed geschreven, als je erin begint leesje het vast zo uit!
De film was iets meer geromantiseerd, had ik het idee (maar het is al jaren geleden dat ik het boek gelezen heb).

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:31

Ik heb alleen de film gezien, me moeder had toen het boek gekocht, heb hem nog niet gelezen, heb ik allemaal geen tijd voor Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 20:45

ik zeg ook niet dat het boek saai is, dat idee heb ik ook echt niet. Maar het is saai om een boek na de film gezien te hebben te lezen...
Je hebt een ander beeld dan in het boek word beschreven, en je weet heel het verhaal al...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:06

Ik heb het boek vorige week uitgelezen, maar ik heb de film niet gezien.
Alhoewel oorlogsboeken niet echt aan mij besteed zijn vond ik het boek wel erg boeiend. Echt mooi wil ik niet zeggen, maar ik heb het wel aandachtig gelezen!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:19

Hmmmm, na al die verhalen denk ik dat ik dat boek ook eens moet lezen. Het probleem is dat boeken bij mij sneller gekocht zijn dan gelezen...en er dus legio ongelezen in de boekenkast staan...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, belle_boef, bente_sat, Berdien, Birgit__, brennie85, Eskimo, EsmeeKKK, IASCrawler, joyce83, Luzerna, Meliaforever, pony33, pukkepaard, Verara, winnetou4502, xxmichellexx en 35 bezoekers