hoe zit een Rosner???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

hoe zit een Rosner???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 19:10

ik wil nu waarschijnlijk wel dit zadel halen. Nu heeft een kennis van me dit zadel laatst in dressuur uitvoering te leen gehad. Maar zij vond dit zadel erg glad, zelfs met kunstlederen zitvlak schoof ze in het zadel, was wel een groot zadel. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik wil graag de VZ uitvoering van Rosner Amerika.
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 23-03-03 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:15

die vz uitvoering die jij wilt gaan kopen zit ik redelijk vaak op... een vriendin heeft die. ik vind hem echt super zitten! lekker dikke kniewrong en een goede diepe zit.
ik merk niets van dat ik schuif in dit zadel... maar ik heb dan wel een bentex zitvlak.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 19:41

LiSSy schreef:
die vz uitvoering die jij wilt gaan kopen zit ik redelijk vaak op... een vriendin heeft die. ik vind hem echt super zitten! lekker dikke kniewrong en een goede diepe zit.
ik merk niets van dat ik schuif in dit zadel... maar ik heb dan wel een bentex zitvlak.

dat dacht ik ook lekker dik, en diep, dat zoek ik ook. Maar het was wel een 18,5 inch (wist niet eens dat die bestond), dus voor haar ook te groot. Misschien dat het daardoor schoof. Ik kon hem niet proberen doordat deze voor mijn hafje veeeeeel te groot was, lag tot begin van haar kont zeg maar.

germie

Berichten: 25920
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:44

Tja, ik ben neit zo heel erg weg van Rossner. Dit komt doordat er dezelfde boom inzit als in de Pagony. Rossner komt namelijk uit dezelfde fabriek, alleen eht leer is anders.
Zie het als Union en Rivel fietsen. Zelfde frame, maar Rivel is vaak goedkoper afgewerkt. Union verlaat de fabriek via de voordeur, Rossner ook. Rivel en Pagony via de actherdeur Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:37

Ik vind die rossners wel lekker zitten! iemand bij ons heeft die ook! Zit lekker diep en helemaal niet glad en er is trouwens ook nog altijd van dat spray te koop, waardoor het leer stroef wordt!

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:33

we hadden het er al een keertje over gehad, maar ook ik vind het zadel prima zitten. Ik vind het niet glad, ook niet met de normale/gladde rijbroek.
(En ik vind de Rossner 10 x beter zitten dan onze Kieffer!)

Tamora van de Hezenhof ♥

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 22:04

Tamoor schreef:
we hadden het er al een keertje over gehad, maar ook ik vind het zadel prima zitten. Ik vind het niet glad, ook niet met de normale/gladde rijbroek.
(En ik vind de Rossner 10 x beter zitten dan onze Kieffer!)

ja idd, ik wil hem nu waarchijnlijk echt wel halen, maar omdat zij hem glad vond dacht ik, laat ik nog maar even vragen, denk toch dat die andere gewoon te groot was.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:18

Ze zitten prima, maar houd er wel rekening mee dat je maar 1 jaar (!!!!!) garantie hebt op de boom! Bij de meesten is dit een jaar of 5!
Een stalgenoot van me had een Rossner Nevada (dress zadel) en binnen twee jaar brak de boom!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:25

MIjn zusje heeft een Rossner Amerika springzadel. Het zit als een huis(we rijden die driejarige merrie er ook mee Knipoog ).
Het enige minpunt is dat het leer op de zweetbladen erg snel richting wit in plaats van zwart ging...Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:38

Ik heb een Rossner Amerika vzh, vind 'm echt lekker zitten!

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:04

ik vindt het echt een rot zadel!! Boos! veel te breed en hard zitgedeelte en veel te glad. het leer verkleurd ook snel.
maar dat is mijn mening.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:18

Ik heb er ook 1, nu al 5,5 jaar oud en ik vind hem lekker zitten. Hij is pas gecontroleert en alles was nog goed.

Een stalgenootje heeft er ook eentje, die al 10 jaar oud is, maar die moest laatst gerepareert worden.

Ik vind hem wel snel lelijk worden

germie

Berichten: 25920
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:15

Je hebt overigens 5j aar garantie op de boom. Maar het is niet lekker om je zadel kwijt te zijn tijdens reparatie waarna je je zadel scheef terug krijgt.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:49

germie schreef:
Je hebt overigens 5j aar garantie op de boom. Maar het is niet lekker om je zadel kwijt te zijn tijdens reparatie waarna je je zadel scheef terug krijgt.

nee dat idd. Maar ik wil gewoon een goed zadel voor rond de 700 euro, liefst niet veel meer. Maar als het snel lelijk wordt is het ook niet alles.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:53

demmie schreef:
ik vindt het echt een rot zadel!! Boos! veel te breed en hard zitgedeelte en veel te glad. het leer verkleurd ook snel.
maar dat is mijn mening.


Grappig is dat, ik vind 'm juist zacht, en niet glad.

Zal wel komen door het zadel wat men ervoor gewend was, voor mij was dat een hard oud ponyzadeltje.

Overigens heb ik van verkleuren van het leer nog niets gemerkt, wat bedoel je precies met snel? Weet ik wat me te wachten staat Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 22:52

elk zadel verkleurd op den duur wel, licht aan het leer, dat maakt me niet zoveel uit, het gaat mij om de verdere kwaliteit en de ligging. aangezien ik al veel heb gehoord dat een zadel voor een haf niet makkelijk te vinden is. En ik heb nu best een zacht zadel en wil dat graag weer. (heb nu een Imperial Riding)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 80 bezoekers