zijn er nog meer mensen met een appaloosa op bokt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

zijn er nog meer mensen met een appaloosa op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 08:10

hallo Lachen

ongetwijfeld zullen er wel meer mensen zijn met een appaloosa op bokt zou ja hoe ziet die van jullie eruit wat is de afstamming en wat rijden jullie ermee???

dressuur springen western???

ik rijdt met mijn appie western en lange afstandsritten gisteren bijvoorbeeld een rit van 5 uur gemaakt en mn paardje weer droog op stal kunnen zetten Lachen
mijn appie heet precious present van stal de steigerende pony
(wat een lange naam he) ze is nu 6 jaar en dus een merrie.
moeder is audrey van de langenieuw en vader is ramon.


ik ben benieuwd ik ga proberen vandaag nog een paar foto's neer te zetten maar als je in mn profiel kijkt kan je ook naar mn homepage waar je zowel haar als dr familie terugvindt.

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 08:10

p.s present is een varnish roan

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:36

mijn verzorgpony is een kruising tussen een arabier en een appaloosa...mag dat ook? Tong uitsteken

op mn manege staat een appaloosa genaamt balthazar! is het bijrijd paardje van LMsWinnetou op bokt!
zn vader is ehm....iets met sunflower Haha!
ze zet vast nog wel een bericht neer met uitleg Haha!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:11

Wij hebben appaloosa's
Ik ben er Z1 mee gestart en spring er ook wel eens mee. (foto's in profiel)
Deze merrie is een afstammeling van dilleto (v. sonny af homark)
Als je iets wil weten hoor ik het wel Haha!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:05

mijn appiej is een ruin van bijna 6 en een fewspot.
Ik weet niet wie de ouders zijn.
Ik rijd er vooral dressuur mee, maar ik ben nog niet gestart en ik weet ook niet of ik dat eigenlijk wel wil.
Ook wil ik er binnenkort weer mee gaan springen.
Dit vind hij erg leuk, maar ik ben gewoon bang.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 19:18

hallo allemaal leuk al die reacties Lachen en ukkie duches van de langenieuw is waarschijnlijk een zusje van de moeder van pres en dus mogelijk een tante van pres Lachen en elmira is denk ik van sonny auf hoymark? of niet want dat is weer de vader van het halfzusje van present Lachen

verder voor de anderen leuk dat jullie ook appies hebben en een kruising tussen een appie en een arabier is helemaal supertjes Lachen leuk hoor bedankt alvast voor jullie reacties

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:20

Ik heb ook een appaloosa, is een snowflake, weet de ouders nog niet, en ze heeft Z2 dressuurgestart, springen doet ze ook graag en goed. Ze heet Nowshera en wordt over een maand 23

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:21

Duchess van de langenieuw is een halfzus van audry!
Elmira is een dochter van duchess x krimh ox.
Ik zie nu pas dat je uit tilburg komt, mn vader kent henk en de fokker van audry en duchess goed!
Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb van audry en duchess als veulen toen ze nog in tilburg stonden.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:59

Ik heb een drie jarige vos schabrakbonte hengt van 1.60m (palousa santos X Sonny af Hojmark X Prins), zijn moeder, een vos roan blanket (sonny X prins) foto's van deze twee staan in mijn profiel.
Ook heb ik nog een fewspot merrie, van twee jaar oud, volle zus van de eerstgenoemde hengst en een jaarling merrie, halfzus van 3 jarige hengst en 2 jarige merrie (staat naast mama op de foto..) zij is zwart, maar krijgt steeds meer wit (en heeft geen schimmelfactor!!), us ik ben benieuwd hoe ze uitkleurd!!
verder verwacht ik nog twee appaloosa veulens dit jaar.

meer info in mijn profiel, en anders PB je maar ff

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:39

Ik heb er drie gehad maar ik heb nog steeds een zwak voor Appaloosa's. Mijn eerste Appaloosa was Ringo, een schabrakbonte ruin en mijn grote liefde. Van zijn afstamming weet ik niets.

De tweede was een merrie met zowel als vader Sonny af Hojmark, als vader van de moeder Sonny af Hojmark. Ze leek ook veel op hem, was ook panterbont maar ik heb haar na 8 jaar verkocht omdat we toch geen combinatie wilden worden. Dat kwam ook omdat ik te veel vergeleek met Ringo.

Nr. 3 heb ik zelf gefokt uit de merrie. Eclipse is een fewspot met als vader Marck. Ik vond Marck een fantastische dekhengst (v. Mackael Grey) maar hij kwam helaas niet uit de verf op de laatste keuring, moest nog een keer terugkomen maar daar had de eigenaar geen zin meer in en hij heeft hem verkocht. Ik heb hem kunnen kopen en soms heb ik wel eens spijt dat ik dat niet heb gedaan.

Eclipse wilde niet groter groeien dan 1.56 en dat was veel te klein voor het doel waar we hem voor hadden gefokt. Daar kwam bij dat hij een paard was wat gek op aandacht was die wij hem toen niet konden geven en daarom heb ik hem indertijd te koop gezet. Als ik niet 100% zeker was geweest dat hij heel goed terecht zou komen had ik hem niet verkocht maar zijn nieuwe eigenaresse was helemaal weg van hem en zo waren alle partijen beter af.

Sinds kort lopen hier in Weert opeens meer Appaloosa's rond van de ABC-stallen. Ik ken deze mensen niet persoonlijk maar ik vraag me af of ik wel moet gaan kijken want toen ik een tijdje terug een veulen van hen in een wei langs de weg zag dacht ik alleen maar "hebben, hebben". Haha!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 07:22

hej hej iedereen nogmaals bedankt voor de reacties er staan mooie paardjes tussen hoor Lachen
en ukkie ja ik ken de fokker van present henk dus ook ontzettend goed mijn merrie is zijn eigen fok. groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:13

Ik heb een appaloosa mini hengstje, zwart panterbont en hij heeft ook nog 2 maanogen.
Hij heet Bikkel en is gewoon gaaf!!
Hij heeft als enige taak het dekken van mijn merries.
Dit jaar verwacht ik 2 veulens van een appaloosa hengst, op mijn vos kleurige merries.
Het veulen van vorig jaar uit de zelfde combinatie zal schimmel worden, jammer!!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:21

Jaah mijn bijrijdpony is ook een appaloosa. Toen ie geboren werd was ie bruin.. nu heeft ie al heel erg veel wit over zn lichaam.
Hij heet Balthazer en is 3, 5 jaar oud. Zn vader is Sunflower's Joy's Jewel. (Foto's in mn profiel)

*geen onderschrift*

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 08:43

hej hej lms winnetou leuk paardje hoor Lachen
en eponine ja die kleintjes zijn ook altijd super leuk Lachen

ik heb vroeger ook veel appaloosa's verzorgd behalve de appies van henk

future ramon audrey present felice heb ik ook nog fire star bernadette bettina eugenie en sindy verzorgt allemaal appies die op dezelfde weides liepen bij bernadette en bettina en fire star op de wei liep er nog een bij maar ik weet niet meer wie dat was Verward eugenie en bettina waren allebei van de eastside en ik vraag me af waar ze nu zijn en hoe het er mee is bernadette en audrey en fire star zijn van de langenieuw en ik vraag me af hoe het nu met bernadette is.

en sindy weet ik ook niet van waar ze is gebleven maar daar ben ik ook wel erg benieuwd naar hoe het daar mee gaat???
kent iemand deze paardjes en weet iemand misschien waar ze heen zijn gegaan en of ze nog leven alle info is welkom over die paardjes jullie zijn allemaal met appies bezig en komen misschien wel eens op keuringen ik ben benieuwd ik hoop reacties te krijgen

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:23

Ik heb een 1 jaar en 9 maanden oude merrie, afstamming is onbekend, en volgens een kenner geen Appaloosa, maar een pintaloosa. Appaloosa x Platenbont dus.
En ik heb een 7-jarige merrie, Rachel-N (Oleander x Joker L Machine)
Zij is roan en heeft 2 veulentjes gehad voordat wij haar kregen.
Wij hadden nog een jaarling van Zip's Jewel, maar die hebben we in december vorig jaar verkocht.
Ooit wil ik nog een keer een veulen fokken, of een kleine Appaloosa hebben.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 10:55

Bij ons op stal staan 3 appies. 1 hengst van 5 jaar oud (ong 1.62) hij is voor het grootste gedeelte wit met heel veel stippen en wat vage bruine vlekken. HEt is echt een schat. Hij schijnt een hele goede vader te hebben die Z dressuur is ofzo maar die namen heb ik niet onthouden.

Dan hebben we nog een Amerikaanse appie, een merrie van 4 jaar.

En een Nederlandse appie ook een merrie van bijna 4 jaar.

Dus ik geloof dat onze stal qua appies wel mee mag doen?!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:00

Ik heb er in amerika een gereden (galaxy's new moon) in mijn profiel staat een foto. Rebel heette hij.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:48

Wij hebben er ook 3 Haha!

Te weten: Sintels Confetti (Sonny af Hojamark x Gelder (naam kwijt)), ZI dressuur met mijn zus. Zij rijd ook Sintels Tjuibbe Macho Vermey (Oleander x Sonny af Hojmark) in de LII. het zijn 2 ruinen van 7 en 6 jaar als ik het goed zeg

En dan hebben we nog een mini/kleine maat, die is 1 jaar. Daarvan de vader is kentucky Boy van Stal Anja.

Foto's vind je op www.home.zonnet.nl/stalsintels

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 19:26

hej hej wat een hoop appies wel leuk al die reacties op de paardjes Lachen
en wat een mooie appies allemaal ja ik heb al de homepage bekeken van stal sintels de vorige keer mooi paardjes hoor

en die rebel wat een mooie appaloosa Tong uitsteken

echt leuk ja ik heb in mn profiel verder nog geen foto's geplaats zal ik nog wel een keer doen maar ja er zijn zoveel paardjes in mn leven geweest die allemaal een plaatsje verdienen dat het gewoon niet past op mn homepage heb ik de belangrijkste gezet en daar is een link naar te vinden in mn profiel Lachen

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:26

Ik heb ook een appaloosa merrie en haar hengstveulen. De merrie is zwart few spot, 6 jaar en het veulen is zwartbruin panterbont en is nu 1 week oud. Voor foto's zie profiel.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 19:36

mooi paardje die appie van jou Lachen
groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:52

Euh... misschien! Haha!
Mijn 2 mini-merries zijn nu drachtig van een appaloosa dus misschien ben ik wel eigenaar van 2 appies, maar weet het pas zeker over 2 maandjes! Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:40

Nou hier komen er nog twee.
Wij hebben Juliëtte (Taro x Alex) en haar hengstveulen Juntos (Palousa Santos). Juul is nu drachtig van Nicolai maar als het veulen in mei komt wil ik met haar gaan dressuren. Juntos staat in de opfok bij de Burd in De Veenhoop.
JuliëtteAfbeelding
en JuntosAfbeelding

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 08:02

wou dat koppie van juntos fantastisch Lachen echt mooi Lachen groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:48

Ik heb er nu eentje en ben aan het sparen voor een 2de


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, gillian, Lugea en 50 bezoekers