MIjn eerste westernles gehad...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

MIjn eerste westernles gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 20:15

Vanochtend was het zo ver... na heel veel getwijfel over het tijdstip van de overstap van min of meer dressuurmatig naar "echt" western, heb ik vanochtend mijn eerste "echte" westernles gehad... Ik had les van Bianca, een leerlinge van Chris Knol.... hele toffe meid, legt goed uit, is rustig, streng en heel paardvriendelijk.

We hebben vooral eraan gewerkt dat Banjer beter voor het been gaat zijn.... dat deed ik met mijn "engelse" instructrice ook, maar op een gegeven moment was dat één en al rodeo... Vandaag ging het stukken beter... gewoon het geklier met het hoofd negeren en na een paar meter draven weer in stap. Dan weer in draf, stap, stilstaan, achteruit, stap, draf, etc. Op een gegeven moment reed ik zelfs zonder zweepje door de bak... iets dat tot nu toe alleen Romkabouter was gelukt.... Haha! en nu mij dus ook... Lachen

Voor ik het wist was het half uurtje al voorbij... en gingen we nog lekker even uitstappen op de weg....

Bianca, mocht je dit lezen: Heel erg bedankt! Je hebt een wereld voor me doen open gaan.... ik heb al zin in de volgende les!!! Haha!

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:17

Klinkt geweldig!! Veel plezier met verder lessen Party!!
Succes!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:18

He, leuk zeg!!!!! Ook al met westernzadel en dereglijke? Hoe gaat dat in zijn werk, het omscholen?
Ik ben benieuwd!!!!!
Succes nog verder.....

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:19

Wat leuk dat het zo goed ging Lachen
Dus over een tijdje is Banjer een echt westernpaardje Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 20:32

Tigger: Ja.. ik rijd al tijden met westernzadel.... Lachen EN het omscholen... tja... mijn indruk is dat het geleidelijk aan aan de "andere" hulpen laten wennen is.... het is voor Banjer in ieder geval ontspannener... ze gaf vele malen minder verzet...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:59

yeah!! Vera en Banjer zijn om! Haha! Echt mooi te horen dat het zo lekker is gegaan! Lachen Ben benieuwd naar het verslag van de volgende les! Party!!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:08

Ik vindt dit leuk om te horen,Vera.Heb je toch eindelijk plezier met Banjer{ik bedoel natuurlijk het rijden}voor de rest vind ik het een scheetje!