Wat een draak..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Wat een draak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 20:22

Ik heb het idee dat Regina me nu echt begint uit te proberen. Ze wordt sowieso steeds brutaler, waar ik op zich wel blij mee ben aangezien ze in het begin helemaal niets durfde.
Maar vooral onder het zadel is het af en toe echt een draak, zo ook gisteren.

In het begin reed ik samen met het buurmeisje in de bak, dat gebeurt niet vaak en ze was wel heel druk, maar gedroeg zich redelijk. Het buurmeisje was nog helemaal onder de indruk van hoe goed ze was gaan lopen en ook de buurman vond haar er echt goed uitzien nu Lovers

Toen het buurmeisje weg ging, begon het gekl**t. Dit had ze al eerder gedaan aan het eind van m'n les (ik heb privéles met haar) als ze heel moe was, maar dat was nu echt niet het geval.
Ze wil dan niet meer rechtsom lopen, ze draait (bij voorkeur op het open stuk als ik een volte rijd) linksom en is dan niet meer rechtsom te krijgen. Op aanraden van mijn instructrice moet ik dan eerst even linksom haar aandacht weer bij mij krijgen (gaat niet heel vriendelijk) en dan weer rechtsom rijden. Dit ging voorheen eigenlijk vrij goed, maar gisteren bleef ze zeuren.
Toen ze weer netjes rechtsom ging, kon ik ook niet eens even stil staan om m'n jas uit te doen oid, want dan begon ze weer rond te rennen. Ook ben ik bang dat ik op deze manier een keer in mijn eentje over het hek ga, want ze is ook nog eens behoorlijk lomp....
Uiteindelijk heb ik wel 'gewonnen' en zelfs nog rechtsom een volte gedraafd.

Maar ook als we daarna buiten de bak even stil staan, begint ze heel erg te drammen. Ik moest even op Myrthe wachten, die meegefietst was, en als mevrouw stil moet staan, begint ze te dreigen of komt echt een stukje omhoog.
Ik kan haar wel constant straffen (doe ik ook echt wel Extreme duivel ), maar het lijkt geen indruk op haar te maken.

Ik vindt het heel logisch verder dat ze me op deze leeftijd (ze is nu 4) een beetje uit gaat proberen, maar het moet niet gevaarlijk gaan worden en/of uit de hand lopen.

Ik was haar gister echt even helemaal zat, gelukkig heeft ze ook heel brave momenten en is het op stal weer een geweldig paardje (zeker in vergelijking met hoe ze eerst was), dat maakt weer een heleboel goed. Maar toch....

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:50

Dit klinkt echt zo bekend Haha! , mijn draakje is bijna 4 en is afgelopen maand hevig aan het uitproberen geweest.ze staat sinds zaterdag op een nieuwe stal en voelt zich nu al zo thuis dat ze weer vrolijk verder gaat met irritant doen. en de stalhouder maar zeggen: wat heb jij een braaf paardje voor haar leeftijd en wat loopt ze toch netjes. ik kon m'n oren niet geloven! met rijden is het op het moment de grootst mogelijke draak Extreme duivel , zegt ie dat ie netjes loopt! volgens mij betoverd ze iedereen met haar koppie Schijnheilig Een troost het houdt vanzelf een keer op Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 19:03

Ik hoop zeker dat het weer een keer ophoudt....
Ach, vandaag gedroeg ze zich al weer wat beter, maar ze was nu dan ook niet alleen. Misschien doet ze het wel erger als ze alleen is.
Dan moet ik denk ik maar een tijdje veel alleen gaan rijden....