Zweepje mee voor de zekerheid als je buiten bent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Zweepje mee voor de zekerheid als je buiten bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 13:50

hoi,

Ik vroeg af of jullie een zweepje mee nemen als jullie naar buiten gaan, voor de zekerheid.

Ik namenlijk wel, ik doe ook altijd mijn sporen aan omdat radetsky de ene keer heel lief is en de andere keer niet en dan kan ik hem ff goed aanpakken, en als ik het niet meeneem heeft hij het door en dan gaat hij staken, en ik krijg hem dan nergens mee vooruit.

Dus, nemen jullie voor de zekerheid ook altijd een zweepje of iets mee?
groetjes
celinde

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 13:53

Ik neem naar buiten nooit een zweepje mee en binnen rijd ik eigenlijk ook nooit met zweep . Ik heb ook nog nooit sporen omgehad.
Maar ik moet er wel bijvertellen dat ik met een groep naar buiten ga.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 13:56

Ik rijd altijd met zweep. Zonder zweep voel ik me naakt.
Altijd handig met lastige hondjes of een paard wat sabeltandtijgers achter de bosjes ziet zitten Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:04

Ik neem tijdens een buitenrit ook een zweep mee.
Soms rijdt ik in de bak ook met zweep, soms niet, verder niet met sporen.

Maar wat buiten betreft:
ik ging een keer alleen, zonder zweep, met de bedoeling lekker in stap een ritje te maken, stralend weer.

Ze kreeg door dat ik geen zweep bij me had, ging staken, in de achteruit en kwam een keer of acht goed omhoog, steigeren dus.

Vandaar: voortaan altijd zweep mee en het liefst SAMEN met iemand op pad. Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:14

Ik rijdt nooit met zweep of sporen buiten. Tenminste, niet op Adventure.
Toen ik nog ritten op Texel begeleidde had ik wel altijd een zweepje mee. Als dan een van de paarden achter je (met toeristen erop) maf begon te doen of begon te weigeren (altijd die fjorden weer.... *LOL* ), dan had je tenminste een zweepje.

De toeristen kregen nooit een zweep mee. Maar ik als begeleider had er altijd wel een mee, soms zelfs wel 2 of 3 (afhankelijk van de paarden die je mee had).

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:44

Ik heb altijd een zweepje bij me. In de bak en buiten.
Niet dat ik hem altijd gebruik hoor! Vooral buiten heb ik hem nauwelijks nodig.
Maar ja, het blijft een Haflinger he? Knipoog

UNIq
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: 't Hoge Noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:54

jantina schreef:
Ik rijd altijd met zweep. Zonder zweep voel ik me naakt.
Altijd handig met lastige hondjes of een paard wat sabeltandtijgers achter de bosjes ziet zitten Haha!


haha, ja dat ken ik Lachen. Ik neem ook altijd een zweep mee hoor, mijn paard is er ook zo eentje die achter elke boom een monster ziet en er dan of in rengalop langs wil of helemaal niet. voor dat laatste is een zweepje erg handig.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 15:32

Ik heb altijd een zweep bij me, maar dat is meer omdat ik dat gewend ben. Ik gebruik hem vooral om Amanda's manen goed te doen en vliegen weg te jagen. Soms als we een hele lange tocht hebben gemaakt en ze is moe om haar nog even door naar huis te laten lopen. En heel soms om haar op haar donder te geven, maar dat is ook maar zelden meer, stem is nu vaak voldoende. Dus waarom ik die zweep in mijn handen heb, tja zonder ben je gewoon naakt zoals Jantina schreef.

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 15:55

Hoi,

Ik heb buiten ook altijd een hondenstokje bij me !
Het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat die loslopende honden zo waanzinnig goed luisteren ! Knipoog

Groetjes Jacqueline.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 15:55

ik rijd nooit met zweep buiten, alleen in de bak om makkelijker bepaalde hulpen te geven...

been en stem zijn al voldoende!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 15:56

Ook Maddox weet het heel goed als ik mijn zweepje thuis laat. Die neem ik dus ook altijd mee!

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:06

Ik rijd ook altijd met een zweepje. idd voor die enge tijgers achter de bosjes of enge boomstammen, terwijl ze langs 3 achterelkaarstaande loeiende tractoren met aanhangwagens met kistjes fluitend langsloopt. Het is altijd handig.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:51

Ik rij ook met zweep buiten, in het begin hoef je er niks mee, maar op terugweg als ze wat gedaan heeft kwa lopen en zow ... brrrr dan is ze niet voorruit te branden Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:53

ik rij altijd met zweep. Hij heeft het veelste snel door als ik er geen bij heb.
En hij wil buiten altijd graag weten hoe sterk de baas op zijn rug is... met een zweep ben je overtuigender Knipoog

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:30

altijd buiten met zweep in de bak nooit maar mijn pony krijgt het altijd in zijn kop om te gaan staken en dan is een zweepje heel hadig. Je kan hem toch gewoon meenemen je hoeft hem toch niet te gebruiken'?

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:30

ik neem altijd de zweep mee niet voor me pony maar voor de honden!!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:44

ik rij nooit met zweep op luck! hij is uit zichzelf al opgefokt genoeg Lachen
en voor die honden: ik roep altijd heel hard: ALS U HOND EEN TRAP KRIJGT IS HET NIET MIJN SCHULD HOOR en dan roepen ze de hond altijd wel terug Haha!

nadineeee

Berichten: 88
Geregistreerd: 07-02-03
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:46

Ik rij ook met zweep.....maar niet met sporen dat vind ik een beetje teveel worden.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:16

Ik rij nu vaak met zweep om idd de honden weg te meppen, we hebben me toch een paar vuile portretten rond lopen hier!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:22

Ik rij ook altijd met zweep. Lars heeft de leuke neiging om ook te staken en dan achteruit een kant op te gaan die ik dus niet wil. Het is al een paar keer voorgekomen dat hij richting sloot ging (ja dat ziet hij zelf niet als hij achteruit loopt he?) en dat zijn achterbenen al in de slip raakten op de sllotkant en dat hij dan net op tijd weer vooruit ging. Een keer in de zoveel tijd heeft hij kuren en krijgt hij op zijn donder. Verder gebruik ik de zweep niet, maar je weet maar nooit wanneer meneer het weer in zijn hoofd haalt.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:53

Zweep en sporen. Fitz moet minstens 1 x op een buitenrit overtuigd worden om verder te gaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:55

Vaak wel sporen omdat mijn chaps en jodhpurs lekker strak aansluiten,
maar zweep zelden, en bij Ozep al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:03

nooit met een zweep.
Kawa vind zwepen niet erg leuk en buiten is hij toch al wat frisser, dan word hij met zweep denk ik helemaal maf.

Wel draag ik sporen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:09

Neeh ik vind dat niet fijn heletijd dat zweepje beet houden zit maar in de weg. Verder heb ik het bij Elise absoluut niet nodig die vind alles helemaal geweldig qua rijden. Bij bunny ook niet.
Alleen met springen zoals vandaag wou ze er maar niet over Na een paar keer vloog ze eroverheen nadat ik met mijn hand een tik heb uitgedeelt. En soms op het grote grasveld is het ook een kliertje want dan wil ze heel de tijd geen volte in galop maken.
Maar verder zijn ze voorwaarts genoeg Lovers

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:15

Nu buiten met Kevin met spoortjes, idd om hem even te overtuigen toch echt wel voorwaarts te gaan. Meestal is ie na 100 meter onderweg vergeten dat hij geen zin had en heb je de rest van de rit geen overtuiging meer nodig.
Bij buitenritten op andere paarden heb ik soms nog weleens een zweepje bij mee als 'hondenverjager' (hoewel meeste paarden dat ook heel goed zelf kunnen }>)