paard uit het buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UNIq
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: 't Hoge Noorden!

paard uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 14:25

Hallo!!!
I ben hier nieuw en vind het een egr leuk forum!!!
Maar aangezien dit het vraag-maar-raak forum heet Lachen heb ik een vraagje bedacht!! Zijn er namelijk mensen die ooit een paard uit het buitenland gehaald hebben? ik weet niet of deze vraag als eens eerder gesteld is, maar ik vroeg het me af!!

Een vriendin van mij woont namelijk in Spanje en ik ben al een paar keer bij haar op bezoek geweest en ze hebben zulke mooie paarden daar! Niet dat ik me nog een paard extra kan veroorloven, maar ik vroeg me af, is dat erg veel moeite om een paard in Spanje (of welk buitenlands land dan ook) te kopen en naar Nederland te halen??

Groetjes!!!!! ~Tessa~

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:33

mooie spaanse paarden kan je ook "gewoon" in nederland kopen hoor

UNIq
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: 't Hoge Noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 14:39

Dat is waar.. Gelukkig wel!!

..maar voor het geval je ineens in het buitenland toch een mooi paard tegen het lijf loopt wat meteen liefde op het eerste gezicht is.. Lachen

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:53

Het is maar hoe duur je het zelf maakt ...
Laat jij het overkomen per vliegtuig *duur*
Ga je hem zelf ophalen *benzinekosten + trailer* maar daar ben ik niet gek van zo'n eind voor het beestje ...
offff uhh tsjah dat waren ze wel ...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:57

Ik ben erover aan het denken om een andalusier in Spanje te gaan halen. Cloris hier op bokt heeft haar Piropo er ook gehaald.
Ik denk dat ik er een vakantie aan ga koppelen, dus wordt het gewoon een dure vakantie waar ik (hopelijk) een paard aan overhoudt... Haha! Haha!
Het enige wat duur is, is het transport, je moet toch zeker zo'n 800 EUR neerleggen om je paard veilig bij je thuis te krijgen...

Er worden inderdaad ook andalusiers in Nederland en België verkocht, maar helaas is de kwaliteit niet altijd dezelfde, tenzij je ze natuurlijk bij een fokkerij gaat kopen. Maar de ingevoerde paarden zijn vaak (niet altijd) van mindere kwaliteit...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:15

Hey Idra, ga je dan naar dinkeygirl? Dan moet je wel ff heel veel foto´s maken hoor!!!! Ik vind andalusiers ook super!!!

en Uniq, het is idd waar dat de kwaliteit in spanje beter is dan hier. Het is daar alleen wel moeilijker om aan een veterinaire keuring te komen. Kijk anders eens op www.miriamfrenk.net en dan bij artikelen. Daar staat een stuk over het uit het buitenland halen van paarden. (en verder ook veel mooie paardjes te koop!!!!)

Groetjes yvette

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:40

Hoi,

Ik heb mijn paard bij een fokker in Letland gekocht. Ik ben nu een beetje zijn achtergrond aan het uitzoeken. Ik heb hem niet zelf naar NEderland gehaald, dat hebben de mensen gedaan bij wie ik siko weer gekocht heb. Ik heb hem namelijk pas een paar maanden...

doegie Kim