wat zouden jullie voor deze pony geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
demay
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: noord brabant

wat zouden jullie voor deze pony geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 12:28

een kennis van mij is benieuwd naar wat de mensen voor haar pony zouden geven. het gaat om een shetlander x welsh pony van ong. 115 cm hoog. zeer lief karakter, beleerd en betuigd loopt b dressuur en b springen, houd erg van buitenritten en is sociaal tegen andere ponys. ze is een zweetvosje met 1 wit sokje. heeft geen papieren maar ze ziet er mooi uit. zouden jullie deze pony ruilen tegen een niet beleerde 1/2 jarige haflingermerrie zonder papieren? en wat zouden jullie anders voor deze pony geven?

deze pony wordt niet verkocht, maar dit is een vraag!

Demay

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 12:51

Ik zou 't wel ruilen, een Haf zonder papieren van die leeftijd is volgens mij ook niet veel waard. Misschien dat je zelfs wat bijbetaling kunt vragen.
Maar het is natuurlijk maar net of iemand die ruil wilt maken Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 12:52

Als de Haf merrie papieren heeft zou ik zeker voor een ruil gaan, daar kan je eventueel nog een mooi veulen mee fokken. Ik weet niet of de ShetxWelsh een ruin of merrie is? Als het een merrie is kan je er ook een leuk veulen mee fokken maar die zal lang niet zo veel opbrengen als eentje met papieren natuurlijk (niet dat mij dat uitmaakt maar er zijn mensen.....)
Ik vind zelf de combi ShetxWelsh helemaal te gek als kinderpony (heb zelf ook Shetjes en Welshjes, vandaar dus...) maar veel mensen hebben zo iets van dat is niets waard, dat heb ik al regelmatig gemerkt aan de verschillende reacties op bepaalde topics van mij (mijn Welsh hengst heeft nl. geen papieren en dan wordt zo'n beestje al snel kansloos genoemt door bepaalde types) maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Voor de pony waar jij het over hebt zou ik omdat hij/zij beleerd is en betrouwbaar is ongeveer 500Euro over hebben, als het een pony was met vol papier gaat die prijs al snel omhoog (ja, ook ik heb er 1 staan met vol papier, heb dus niet alles zonder papieren) en zal je rond de 800Euro zitten, voor mij dus he, er zijn vast veel mensen die er heel anders over denken.

Ooo, ik lees net dat de Haf merrie geen papieren heeft, dan weet ik nog niet of ik voor een ruil zou gaan hoor.....je moet dan weer helemaal van voor af aan beginnen en ze is pas een 1/2 jaar dus voorlopig kost ze alleen maar geld.....dan heb je meer aan de andere pony die volledig beleerd is!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:36

Ik zou niet ruilen, denk dat de haf iets meer waard is. Ligt ook aan hoe oud de andere pony is, 350 euro ong als ie oud is en misschien 450 als ie jong is...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:11

Goede ruil lijkt me Lachen Jonge halflijger zijn niet zo duur.

Welsje's en shets zijn geweldig, kruizingen vast ook wel! Ze zijn alleen een stukje minder waard.

boemel

Berichten: 8390
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:26

Ik zou niet ruilen. Zulke leuke en brave kinderponies liggen niet voor het oprapen. En ze is gereden en betuigd. Ik weet niet hoe oud ze is, maar als ze niet al te oud is, zou ik zeggen dat ze zo'n € 750,00 waard is.

Ik zou zelf voor zo'n jonge haflinger minder geld over hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:13

Ik ben het met boemel eens. Ik weet niet wat het geslacht is en de leeftijd, maar ik zou hem niet inruilen voor een haf zonder papieren van een half jaar. Die zijn helemaal weinig waard.