Hoefbevangenheid medicijn???meer info? help me

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
selony

Berichten: 46
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Nieuwe-Niedorp

Hoefbevangenheid medicijn???meer info? help me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 22:30

hoi, ik heb een vraag...... mijn ouwe verzorgpony had hoefbevangenheid en had daarvoor een soort poeder, in een witte pot met een blauwe deksel...het was niet meer in nederland verkrijgbaar. het moest door het eten met water 2 schepjes per dag.... het ruikte naar drop en was wit -achtig.... nu heb ik wat meer informatie over diot medicijn nodig.... mijn ouwe verzorgpony is helaas over leden Huilen maar ik zou graag dus wat meer info willen hebben??? wie helpt me??? een naam alleen als zou al genoeg zijn.....
kus mo

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:11

Ehm, is het niet gewoon een pijnstiller? Voor hoevbevangheid zijn toch geen medicijnen, of zit ik er nou helemaal naast Verward

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:20

Ik heb wel voor Jumper destijds (5 mnd. geleden) iets gebruikt toen hij (zeer ernstig) hoefbevangen was maar dat kwam van de paardendrogist en is dus wel nog in Nederland te verkrijgen. Het zat in een pot met een groene deksel en het rook heel typisch. Dat heette Laminaze. Is meer een soort van kruidenmengsel dat vooral is voor het snel afvoeren van de gifstoffen en het verbeteren van de doorbloeding in de hoef.
Maar het was niet wit (soort bruin/geel achtig) dus het zal wel niet zijn wat jij bedoelt. Het hielp wel heel goed!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 11:23

Witte pot met blauwe deksel. Moeilijk onze da stopt alle medicijnen in zo'n pot. Ik denk dat het pijnstillers en ontstekingsremmers zijn geweest. Een echt medicijn voor hoefbevangheid bestaat niet!!

selony

Berichten: 46
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Nieuwe-Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 19:31

ja klopt het waren pinnstillers zodat ie weer achtief werd.....maar hett was dus voor hoefbavnagen heid ik moet dus de naam wetenb omdat men verzorgpony er waarschijnlijk aan is overleden.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:20

Je bedoeld dat je denkt dat je pony is overleden aan dit middel....?

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:17

Het gaat om een wit poeder wat je 4 afgestreken schepjes door het voer moet doen en als er verbetering 2. Het middel werd eerst toegeapst op mensen in de VS maar daar zijn er 3000 overleden aan maagbloedingen. Ze gebruiken het nu voor paarden en ik zou het niet nemen maar een andere pijnstiller kiezen omdat mijn verzorgp[ony het heeft gehad en een pony die ik ken ook en ze zijn allebei vlak na elkaar overleden. Het hoeft niet aan dit medicijn te liggen maar ze hebben het allebei gehad.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:42

Wordt nu toch wel erg benieuwd naar de naam van dit goedje ??

selony

Berichten: 46
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Nieuwe-Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 20:45

ja wij ook we gaan het binnekort wel weer ff opzoeken.....ik heb t gevraagd aan een vriendin maar dat potje was weer door de dierenarts ingenomen..... maar binnenkort weten we meer

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:40

Alleen discussies over medicijnen waarvan de naam bekend is aub.