Pfff.. iets te lange buitenrit :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Pfff.. iets te lange buitenrit :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 19:51

Vandaag even tot de conclusie gekomen dat endurance (voorlopig) niks voor mij is Haha!

T was mooi weer, dus ik dacht maar weer eens naar het bos te gaan Lachen Is ongeveer half uur stappen, te doen dus. Nadeel is dat ik zelden naar het bos ga omdat ik daar geen tijd voor heb, en dus de weg niet geweldig ken en daarbij de (on)mogelijkheden van de paden.

Uiteindelijk het pad gevonden wat ik zocht, zat er toen al zeker een uur op. Is op zich een mooi paadje om een sprintje te trekken, alleen werd het niks omdat het mij te druk was met fietsers overal. Dus maar weer verder stappen. Bedacht dat ik erg in de buurt was van de Lipperhuister heide, en aangezien het erg mooi rijden is daar, besloot ik nog een stukje verder te gaan. Op dat moment komt er een ponyhengstje uit het niets opduiken in het land naast het pad waar ik reed, zodoende in passage mijn weg vervolgd (wist niet dat Ironique dat kon Haha!).

Toen de heide gevonden, pad was alleen slecht in het begin, dus nog steeds niet fatsoenlijk kunnen galopperen. Stukje verderop begon het er op te lijken, dus tijd om te galopperen. Paard had alleen écht geen zin meer, deed eerst voorkomen alsof ze moe was maar niet dus Haha!
Aanspringen in galop, 30 m galopperen, in een keer op de rem, rechts omkeert, aangepakt en weg vervolgd. Dit een keer of 5 achter elkaar... Aan het pad kwam maar geen einde, anders was ik allang een keer links of rechts gegaan.
Uiteindelijk kon ze het volhouden om een stuk fatsoenlijk te stappen zonder om te draaien, en aangezien ik er ook goed flauw van was omdat er maar geen einde aan dat pad kwam, ben ik maar omgedraaid en eens getest of ze echt moe was... Niet dus Pad was opeens niet zo lang meer Haha!

Vervolgens dacht ik een stuk af te snijden bij die wei van die ponyhengst, had niet gezien dat die wei zó groot was, komt die hengst weer met een noodgang opduiken, pad zat direct langs de wei, omheind met prikkeldraad en was niet al te breed... Ging maar net goed, was ff bang dat dat beest door het draad ging, maar mee. Maar helaas: dit pad eindigde met een bruggetje die ik met mijn 700 kg niet vertrouwde dus maar weer omgekeerd, wéér langs die hengst.... Gelukkig had ie me nu niet opgemerkt.

Al met al kon ik weer bijna dezelfde weg terug en heb ik 3 uur gereden, was bijna zover dat ik mijn schapevelonderlegger OP mn zadel wilde binden... Alle respect voor de endurance ruiters die het wél volhouden Haha! Overigens was Ironique zeker NIET moe, maar de volgende keer ga ik iets beter van te voren onderzoeken waar ik wel en niet langs kan Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:03

Auw, auw, je zielige kontje }>

Wat kunnen paarden zich ook aanstellen, he? Op de heenweg net doen alsof iedere stap te veel is, omkeren en scheuren maar. Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:04

Ooooooh het had een verhaal van mij kunnen zijn Haha!
HOE herkenbaar.
"even een stukje verder proberen" en dan ontdekken dat het nog een behoorlijk eind is, denken 'pad zal nu toch wel ongeveer afgelopen zijn', dus vooral nog niet omdraaien en een paard dat aangeeft op te zijn, en je draait toch om en HOP de oren erop en ineens flink tempo kunnen maken
Ik heb ook regelmatig zulke acties gehad, vind dat helemaal niks in mijn eentje. Heb ook al een keer na een enorm moerassig pad waar geen einde aan leek te komen een dicht hek aangetroffen zodat ik weer terugmoest Schijnheilig
Nu rijd ik de echt langere ritten alleen nog maar met een stalgenootje, die samen met mij en mijn zus endurance wil gaan rijden.
Zij heeft wat meer (zachtjes uitgedrukt Schijnheilig ) richtinggevoel dan ik, scheelt een hoop!
Vandaag het rondje gedaan wat ik laatst met Riëtte heb gereden, toen deden we er bijna 3 uur over, nu met het stalgenootje 1,5 uur dus we hebben flink doorgereden. De kortere rondjes doe ik wel alleen, maar ik ben niet bepaald een padvinder, net als jij *LOL*
Heb jij geen stalgenootje die samen met je de weg wil verkennen?

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:07

Ow lekkere rit dus gehad! Mijn verzorghaflinger die doet ook altijd net alsof ie moe is en dan keer ik om naar huis en dan wil ie keihard galoperen... Als ik jou was zou ik de volgende keer ook maar onderzoeken waar je wel en niet langs kan! Vind jij 3 uur achter elkaar rijden lang? Ik vind dat makkelijk vol te houden hoor! Mijn record staat op 9 uur Cool

Obelix is gewoon stoer!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:49

Wat een actie Haha! Het had er dit keer geen van mij kunnen zijn, want bij mij zijn alle paden bekend Knipoog
Was Ironiekje nog niet moe na 3 uur? Toch wel wat buik kwijtgeraakt of dat ook niet? *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:57

Haha gekke muts is Iro toch ook. Maar goed, ik heb ook niet zo'n denderend richtingsgevoel, dus het zou mij ook zo kunnen overkomen. Alleen kun je hier zoveel paadjes nemen dat ik zo in weet-ik-veel-waar sta...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 00:31

Ik heb spierpijn Boos!

Voorlopig niet weer van dit soort ritjes Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:41

Fijn hè buitenrijden Tong uitsteken

Ik vraag me ook wel eens af hoe die enduranceruiters dat volhouden zolang zitten...

En zo te horen is Ironique een mooie actrice Knipoog. Naar huis moet toch altijd snel Schijnheilig . Laiser is op de terugweg meestal ook een stukje minder bang voor die witte strepen op de weg

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 01:16

Haha, mij vergaat het net als Cody qua richtingsgevoel enzo, dus in het bos heb ik altijd broerlief bij me, of ik doe een 'makkelijk rondje'.
Ik rijd eigenlijk nooit langer dan een uur trouwens, ook niet in het bos. Misschien toch eens gaan doen met het oog op de endurancetraining, wanneer m'n paard tenminste weer okay is.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:12

Hi, hi, ik wil je wel een keertje gidsen, maar denk niet dat Andrew jullie tempo bij kan houden! Volgende keer een routebeschrijving vragen Nienke!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 23:18

joyce B schreef:
Hi, hi, ik wil je wel een keertje gidsen, maar denk niet dat Andrew jullie tempo bij kan houden! Volgende keer een routebeschrijving vragen Nienke!!!


Op zich een idee, maar dat staat dan vast niet op of bepaalde bruggetjes geschikt zijn om met 700 kg overheen te wandelen Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:11

hihi echt een vrouwen-actie! (er wordt altijd gezegt dat vrouwen geen richtingsgevoel hebben en het is een mooi excuus Haha! )
Maar het komt me zo bekend voor, ook mij is dit meerdere keren overkomen!
En voor de spierpijn moet je gewoon je vriendje heel lief aankijken en dan wil hij je vast wel maseren Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:28

Mickey schreef:
Ik vraag me ook wel eens af hoe die enduranceruiters dat volhouden zolang zitten...


Een goed zadel (of een lekkere gelzitting er overheen) en een rijbroek gevuld met kussentjes... Haha!

Overigens ben ik zaterdag ook verdwaald, in een stuk bos waar ik twee keer eerder was geweest. De man in mijn gezelschap merkte op een gegeven moment op dat we 'naar het noorden' reden - hij had helemaal gelijk, maar daar moesten we nou net NIET heen... Haha!

Ga je nu nog trainen voor Holten, Nienke? Is maar 27 km hoor, en zonder bruggetjes! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:54

Dus, praktisch in het pitoreske Hemrik aanbeland!

Geweldig verhaal, maar van het bos naar de heid is best een hele toer hoor, zeker als jij vervolgens ook nog naar huis wilt rijden... hihi, volgende keer tref ik je wel ergens met paard, ik weet de weg lekker wel (een beetje).....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:29

hummm... jij bent dus geen goede reclame voor de endurance! Beste mensen... geloof alsjeblieft deze negativiteit van deze dame niet! Endurance is lang niet zo erg als zij het voor doet komen Knipoog

haaaaai Nienke! Haha! hoop dat je er toch een beetje van hebt genoten van die rit Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:32

zie je wel de bak is veeeeeel veiliger Haha!
Daar verdwaal ik teminste niet!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:01

hmmmm ook ik zeg bij elke stap AUW en als ik ga zitten moet ik dat met beleid doen..................gisteren op lois van natascha een rit van dikke 2,5 uur gemaakt AUW AUW AUW,dus: ik leef met je mee!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:05

Lekker stuk bont onder een goedgevulde kont:-))). Komt allemaal wel goed. Kan je nagaan, wij moeten dat ook nog eens in een flink tempo doen:)))

'Paint' it 'Black'

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 16:29

Stappen is juist het ergst Haha!
Beetje fatsoenlijk draven of een galopje in de verlichte zit ontlast je kont aanzienlijk Lachen Maar om mijn paard toch maar een beetje te sparen wel rustig aan gedaan.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:41

Dat van dat stappen klopt als een bus!!! Als je regelmatig afwisselt, en desnoods tussendoor een stuk stap ernaast gaat lopen, houd je het veel beter vol, maar 2 uur stappen geeft je gegarandeerd een houten, brandende kont!!! (zeker als je niet veel vet op je billen hebt Knipoog
Tijdens mijn rit van zaterdag, werd Andrew ook moe, en was in stap moeilijk vooruit te branden, toen ben ik toch maar een stuk gaan draven met de groep, omdat we anders waarschijnlijk moeilijk waren thuisgekomen... En ja, de terugweg ruiken doet soms alle vermoeidheid smelten voor de zon (bij de paarden dan *LOL* )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dayna, loowny, nick_en_ik, Nina1999, Plop1997, Rex_Rolfo, sofieiets, Vagabondo, xRoossie95, xSannee en 142 bezoekers