Nieuw talententeam bekend.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw talententeam bekend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 21:49

Vandaag werd op Indoor Brabant het nieuwe talentenplan bekend gemaakt:

Petra van Esch, Dominique Filion, Wendy Fokker, Willem Greve, Suus Kuyten, Laurens van Lieren, Chantal Megchelenbrink, Wim Vos, Diederick van Silfhout, Harry Smolders, Maikel van der Vleuten, Thamar Zweistra zijn door de KNHS-bondscoaches uitgekozen tot lid van het talententeam. Uitgangspunt is dat deze talenten kans maken om door te dringen tot de top, dus deel kunnen nemen aan internationale kampioenschappen en Olympische Spelen. De talenten krijgen een persoonsgebonden budget dat besteed kan worden aan bijvoorbeeld een trainingsstage.


Vinden jullie het nou niet vreemd dat dit wederom allemaal bekenden zijn? Het talentenplan was toch bedoeld om mensen ruiters die er nog NIET waren verder te helpen, dus talentvolle ruiters met een minder goed paard, trainer of flink budget??

Het is absoluut niet zo dat ik het deze mensen niet gun, maar naar mijn mening schiet het talentenplan zijn doel een beetje voorbij op deze manier! Misschien dat er 1 of 2 bij zijn die nog geen EK hebben gereden....waar is de rest van het talent in Nederland??

Of ben je slechts talentvol als je een zeer goed paard hebt en je nationaal altijd in de prijzen rijdt?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:59

Gaaaap Precies zoals jij al zegt. Het zijn weer eens de bekenden.
Ik dacht toen ze hier mee begonnen dat er naar echte talenten gezocht werd. Mensen die er gewoon gevoel voor hebben, en klasse maakt dan, lijkt mij, toch niet uit.

Maar je moet duidelijk al in de top meedraaien, al les hebben van topruiters wil je in aanmerking komen.
Jammer, maar zo werkt het wel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:01

jep sneu

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:05

Ja, wederom bekende namen.

Voor hen is de weg al geplaveid... Het is jammer dat er niet meer (onbekende) jonge talenten aan meedoen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 00:47

Ik ken er maar één van (Laurens van Lieren), maar als jullie het zeggen.... Ik sta er niet van te kijken eerlijk gezegd.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 00:56

Haha Wim vos zat bij op de ponyclub. Heb hem er lekker een keer uit gereden in het L springen!

Idd toch jammer dat er altijd mensen gekozen worden die het toch wel gaan redden!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:32

ik heb bij wim vos op school gezeten, een vriendin van mij vond hem een tijdje leuk, en wat is dat jong arrogant. (staat me nog steeds bij en is al 6 jaar terug)

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:38

Volgens mij is deze discussie al eerder gevoerd.
Maar evengoed vind ik ook dat het Talentenplan zijn doel voorbij schiet. Dit zijn mensen die al alle kansen hebben en nog steeds krijgen, die hoeven naar mijn mening echt niet extra gesteund te worden.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:05

wim vos... arrogant.....??absoluut niet. ik heb ook bij hem in de klas gezeten en kom hem regelmatig tegen op concours maarre arrogant... nou nee.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:10

Tessebes schreef:
Ik ken er maar één van (Laurens van Lieren), maar als jullie het zeggen.... Ik sta er niet van te kijken eerlijk gezegd.


Ik ken Petra, ook ik sta er niet van te kijken. Het is een vreselijk goede en gedreven amazone.

Hopelijk besluit de organisatie volgend jaar om ook eens wat 'vers bloed' aan de reeds gevestigde garde toe te voegen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:22

joop007 schreef:
wim vos... arrogant.....??absoluut niet. ik heb ook bij hem in de klas gezeten en kom hem regelmatig tegen op concours maarre arrogant... nou nee.


Ben ik het ook mee eens , Hij is helemaal niet arrogant!
Hij is onwijs aardig . Ik had altijd de grootste lol met hem op de ponyclub!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:32

Tsjah, maar kun je er wat aan doen ...
Het is inderdaad niet eerlijk ...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:14

bedenk me net dat ze mij vergeten zijn! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:21

Jij bent al 25 geweest dus dan mag je ook niet meer Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:55

ja idd maarja zo zal het altijd blijven gaan
ik ken alleen Wendy Fokker,Suus Kuyten,Diederick van Silfhout niet
maar ik moet wel zeggen, een clubgenootje van mij deed ook mee, en die krijgt nu al regiotrainingen(pony's dressuur) en zij is nu ook gevraagd voor PAARD&KOETS en dat soort dingen! dat is natuurlijk wel leuk! maarja moet je het wel zo ver kunnen schoppen.......

maar dit noem ik geen nieuw/jong talent ofzo!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 16:26

Diederick van Silfhout ken ik niet. De rest wel, dus dan zijn ze al een redelijk eind gekomen *LOL*
Wendy fokker ken ik van naam en Suus Kuyten springt toch met Loncorde bij de Junioren/young riders(die twee gooi ik nog steeds door elkaar Bloos )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:10

Zep schreef:
Jij bent al 25 geweest dus dan mag je ook niet meer Haha!


nou! Huilen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 18:10

Suus Kuyten haalde team goud en individueel zilver op het EK springen-junioren afgelopen zomer in Hagen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:23

diederick is de zoon van alex van silfhout heeft ook erg goede paarden is nog een jong jochie volgens mij een jaar of zestien

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:08

Wat een afgang! Het rabobank-wie-heeft-de-meeste-centen-plan?

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:25

of het rabobank-wie-heeft-al-de-meeste-kansen-plan Haha!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:45

fitzroy- bwahaha! Haha! Da's ook een goeie!

Hoe krijgen ze het voor elkaar! Vorige keer zaten er nog wel wat mensen in die niet echt grote namen waren, maar dit zijn echt allemáál grote namen. Dit is echt te zielig voor woorden. Wordt het niet eens tijd dat iemand een boze brief gaat schrijven naar de Hoefslag ofzo? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:24

Toch wel opvallend. Voor zover ik me kan herinneren is het RTP ooit in de markt gezet voor de kansarme talentjes die in een achterafstalletje erg hun bestje aan het doen waren. Types zoals ik maar dan met iets meer talent. Zo is het ooit begonnen omdat de Raboboink er aan mee wilde werken iedereen kansen te geven en zo meer breedte te brengen. Trouwens, toentertijd niet alleen voor ruitersport, maar ook andere sporten.
Tegenwoordig is dat ideaal absoluut niet meer aan de orde, maar zal het voor de Boink belangrijkers zijn dat de sponsordekjes iets meer opvallen op concoursen met aanzien en dus niet meer in die achteraf wedstrijdjes. Tenminste, zo begrijp ik het, het is een kwestie van marketingkeuzes. Tsja, boerenbank he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 09:50

Klopt, wie had er van de 2 ponyruitertjes die in het eerste jaar "wonnen" gehoord? Oke, Andrea Villaverde's ouders zijn ook redelijk vermogend, maar dat doet aan het principe niets af.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 15:54

Ze willen de top breder maken, maar of het dan helpt om de mensen die al in de diverse EK-teams zitten(of zelf al professioneel bezig zijn met de sport!) extra te begeleiden Verward
Volgens mij haal je dan de subtop leeg om ze vervolgens via het zogenaamde talentenplan weer richting top te helpen Schijnheilig
Mensen die in de junioren/youngrider-teams zitten komen er namelijk in de meeste gevallen toch wel. Door die te begeleiding maak je de top niet breder! Dan moet je de mensen die net naast die teams grijpen begeleiding geven *LOL*