Kent iemand deze juryleden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Kent iemand deze juryleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 22:23

Mevrouw M. Wijne en Mevrouw Y. Vreesen.

Dat zijn mijn juryleden voor 30 maart, m'n eerste landelijke wedstrijd en ben wel benieuwd naar de ervaringen van jullie met deze juryleden.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 22:50

Nou de naam Wijne komt me wel bekend voor, maar ik weet niet meer in welk verband! Maar ik weet me ook niet te herinneren dat ze heel laag jureerde, dus dat is positief Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:05

M. Wijnen ken ik ook als jury, de andere naam zegt me zo niets, maar eigenlijk moet het niets uit maken wie er in het hok zit toch? je rijd er gewoon voor en als het goed gaat win je gewoon! succes!!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:22

rhijnauwen schreef:
maar eigenlijk moet het niets uit maken wie er in het hok zit toch? je rijd er gewoon voor en als het goed gaat win je gewoon! succes!!


Dat ben ik het dus echt niet met je eens. Je wint dan voor jezelf omdat je zelf tevreden bent. Maar o o, wat heb ik al vaak gehad dat ik de winaar/ diegene met winstpunten/ prijzen niet terecht vond. Ligt dus geheel van het oordeel van de jury.

Ik heb ook wel eens een prijs met dikke winstpunt gehad waar ik het absoluut niet mee eens was, hadden wel 10 punten minder mogen zijn. Ik heb ook wel eens het idee dat ik wel wat meer punten had kunnen krijgen.

En nu weer ontopic, nee, ik ken ze geen van beide. Maar wel alvast veel succes op die wedstrijd

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:22

Ik ken ze beide niet, maar heb wel eens wat over mevr. Freesen gehoord. Eigenlijk maakt het helemaal niet uit welke jury je hebt, gewoon lekker rijden! Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:36

Piaffe"]
[quote="rhijnauwen schreef:
maar eigenlijk moet het niets uit maken wie er in het hok zit toch? je rijd er gewoon voor en als het goed gaat win je gewoon! succes!!


Dat ben ik het dus echt niet met je eens. Je wint dan voor jezelf omdat je zelf tevreden bent. Maar o o, wat heb ik al vaak gehad dat ik de winaar/ diegene met winstpunten/ prijzen niet terecht vond. Ligt dus geheel van het oordeel van de jury.

Ik heb ook wel eens een prijs met dikke winstpunt gehad waar ik het absoluut niet mee eens was, hadden wel 10 punten minder mogen zijn. Ik heb ook wel eens het idee dat ik wel wat meer punten had kunnen krijgen.

En nu weer ontopic, nee, ik ken ze geen van beide. Maar wel alvast veel succes op die wedstrijd
[/quote]
ik rij voor mijzelf en jureer naar eer en geweten en helaas het is en blijft een jurysport met mensen en mensen zijn allemaal anders...maar daar staat hier ergens al een ander topic over!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:14

Ben het er ook niet mee eens en vind het ook heel belangrijk waar de desbetreffende jury zijn of haar prioriteiten legt! Want het prettigste is toch als je en fijn gereden hebt en nog winst hebt ook!!!Daarom kijk ik ook altijd mijn protocollen na als ik eem jury voor een tweede of derde maal krijg!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:51

Ik rij mijn paard zoals ik en mijn instructeurs denken dat goed is, en zo rij ik hem dus ook in de proef. Ongeacht van wie er zit te jureren.
Ik ga mijn systeem niet aanpassen aan wat een jury wil zien.
Bovendien moet je wel heel handig zijn om je aan elk jurylid aan te kunnen passen en dan ook nog fijn gereden hebben. Ik kan best mijn rijstijl wat aanpassen, maar dat zal mij door mijn paard niet in dank worden afgenomen, dus heb ik niet fijn gereden.
Ik doe dat dan ook niet. Niet zozeer om die reden, maar gewoon omdat ik mijn paard niet voor niets op een bepaalde manier rij. Ik doe dat met een achterliggende gedachte en die verloochen ik niet om een winstpunt te halen.
Als ik fijn gereden heb, maar slechte punten heb, dan denk ik altijd maar, 1 van ons heeft ongelijk en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat dat de jury is Haha! Knipoog En meestal wordt dat de volgende wedstrijd dan ook wel weer bevestigd met wel goede punten.
Ik kijk dus nooit van te voren wie ik als jury heb en zal zeker niet mijn oude protocollen erbij zoeken.
Verder hoop ik ook dat als ik jureer iedereen op zijn eigen manier blijft rijden. (Ik ben stiekem wel nieuwsgierig dat als ze zich aan mij aanpassen, in welk opzicht dat zal zijn. Kortom, waar men vindt waar mijn prioriteiten liggen Knipoog )

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:01

Sorry, off-topic maar toch een toevoeging:

Ik selecteer mijn wedstrijden niet op jury, maar ik hou wel rekening met mijn verwachtingen bij sommige jury's. Sommige hele toffe jury's waarderen strenger dan anderen, letten en verwachten andere resultaten op andere details. Daarop probeer ik dan wel in te spelen, al is het maar marge-werk. De 'rode draad' is bij elk jurylid wel hetzelfde. Ik probeer enkel een teleurstelling bij mezelf te voorkomen...

On-topic: nee beide juryleden ken ik niet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:04

ik let er in zoverre wel op dat als het een jury is die vreselijk precies is op op de letter rijden oid ik daar wel extra aandacht aan besteed. Maar ik ga niets fundamenteel wijzigen, kan ook moeilijk voor 6 minuten.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:41

Zoals jasmijn en Lielle schrijven lijkt het wel alsof juryleden zaken verwachten die rij technisch onmogelijk zijn of niet in de Engelse dressuur lijn liggen....
Het zijn natuurlijk nuanches en iedere ruiter kent zijn eigen zwakke punten. Welk punt behoeft bij welke jury het meeste aandacht, daar zit het verschil en daar houd ik in ieder geval zeker rekening mee. Zoals degene die boven mij geschreven heeft; meer op de letter rijden. Ik kan me niet voorstellen dat als je hier iets meer rekening mee houd dat je dan minder fijn gereden hebt!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:43

Nique schreef:
Zoals jasmijn en Lielle schrijven lijkt het wel alsof juryleden zaken verwachten die rij technisch onmogelijk zijn of niet in de Engelse dressuur lijn liggen....
Het zijn natuurlijk nuanches en iedere ruiter kent zijn eigen zwakke punten. Welk punt behoeft bij welke jury het meeste aandacht, daar zit het verschil en daar houd ik in ieder geval zeker rekening mee. Zoals degene die boven mij geschreven heeft; meer op de letter rijden. Ik kan me niet voorstellen dat als je hier iets meer rekening mee houd dat je dan minder fijn gereden hebt!!!


dat waren dezelfde!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:23

Ik bedoelde vendell i.p.v. Lielle...... dus nogmaals sorry Lielle....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:46

geeft niet Knipoog