Monika met spoed naar kliniek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Monika met spoed naar kliniek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 23:07

Ik zag gister ineens Monika koliekneigingen hebben en had gelijk de dierenarts gebeld en gewandeld, ze kreeg een spuit en het leek beter te gaan maar na een paar uur werd het heel heftig, de dierenarts weer met spoed erbij, en ze moest gelijk door naar een kliniek, daar kreeg ze weer een spuit en is doorgespoeld en nu gaat het redelijk met haar maar de verstopping is er helaas nog niet uit,zo zielig!!!
Ik heb haar nu net een half jaar en het is de tweede keer, de eerste keer stond ze nog bij de manege in pension maar nu bij mij thuis.
De dierenarts zegt dat ik alles doe om het te proberen te voorkomen maar dat ze misschien gevoelig is, en ik haal er maar weer van de stro af, maar heeft iemand nog tips om koliek te proberen te voorkomen???
Ik hoop zo dat het goedkomt, ik was een tijdje een beetje bang voor haar omdat ze veel steigerde maar het rijden ging steeds beter en ik kreeg ook een band met haar, het enige wat ik kan doen is duimen en haar afentoe opzoeken om haar te steunen!!!
Groetjes Monique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:22

Waar zet je haar nu op, als ze van het stro af moet? Die van 'mij' is erg koliekgevoelig, komt, denken we, door de overgang van gras naar hooi. Hij staat nu op vlasstro en als hij koliek krijgt, moeten we hem gewoon met rust laten. Als hij dan weer trek krijgt geven we hem de eerste dagen vooral slobber.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:05

oliebol man!! Je zal ook niet eens wat hebben. Pech bedoel ik dan.
Dus ze moest meteen ook blijven? HOe gaat het nu met d'r?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:15

Wat vervelend. Ik hoop dat ze weer snel thuis zal zijn.

Om verstopping te voorkomen voer ik elke avond een slobber van zemelen. Daar ben ik ooit mee begonnen toen ik een koliekgevoelig paard had en nooit meer mee opgehouden. De paarden vinden het heerlijk om 's-avonds voor het slapen gaan een warme hap te krijgen.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:22

ik geef m ook slobber. wat ook kan helpen is een beetje olie (lijnzaad/ zonnebloem etc. )door dr voer. dan 'glijdt' het ook wat makkelijker door.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:47

Ik heb Colosan in huis, dit is een olie op basis van natuurlijke producten. Als ze bij mij koliek hebben geef ik ze dit eerst, 9 van de 10 keer gaat het dan over.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:22

Hey Mo.
Ik hoorde het van Eef.
Echt klote!
Als je naar der toe gaat geef der dan maar een dikke knuffel van mij!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:06

Dit lijkt mij een geval van recividerende koliek.
Wist de vorige eigenaar hier niks van?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 12:04

Bedankt allemaal voor het meeleven!!!
De vorige eigenaar zegt dat ze bij haar nooit koliek heeft gehad???(verstopping)
Maar ik mocht haar maandag ophalen uit de kliniek en het gaat nu goed, ze is alleen heel dun geworden. Ik zet haar op Vividerm of hoe je t ook schrijft neer, ipv stro is een soort Aubiose.
Ze mag rustig aan meer eten en weer rijden, eerst alleen stappen maar ze is vrij heftig.
Ik geef haar nu ook lijnzaadolie en mischien ga ik slobber halen, idd.
Groetjes Monique.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:11

die van mij is gelukkig niet koliekgevoelig maar ik geef wel olie door het eten!das altijd goed he!maar dat de vorige egenaa zegt dat ie nooit koliek had bij hun?nou kweet t niet hij staat een half jar bij jou en heeft t 2 keer nou wel erug toevallig vind je niet

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 12:15

Tja, idd. toevallig!!!?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:16

ja kweet t neit maar wel verdacht

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:06

Als ik het goed begrijp stond hij eerst op stro. Toen heeft ie koliek gehad en heb je hem op iets anders gezet. Na een tijdje ging het goed en heb je hem weer op stro gezet? Dan zou ik hem nooit meer op stro zetten.
Heb ik je verkeerd begrepen, dan kan 1 van de andere adviezen wellicht helpen.