Knorren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Knorren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 22:23

Vandaag liep er een paardje in de bak die aan het knorren was. Liep hij aan de teugel (uit zichzelf, niet geforceerd) dan ging hij lopen hijgen, zo'n geluid, net alsof hij het benauwd had (heb je ook bij honden die aan de lijn trekken). Weten jullie wat dit precies kan betekenen? Hij is een pittig paardje.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:38

1 van mijn vorige pony's maakte ook zo'n knorrend geluid, maar volgens mij was dat een soort knarsetanden. Was een teken van verzet of narrigheid trouwens, ze deed het tijdens het rijden en als er iemand langs haar stal liep. Ik weet niet of het hetzelfde is als dat paardje wat jij bedoelt.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:55

Ik heb er ook eens zo 1 geweten, maar die was verlamd aan zijn stembanden en en maakte daarom zo een raar geluid.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:58

Max doet het ook wel eens als hij iets moeilijks in galop moet doen, dan loopt hij zich op te winden, en gaat hij zwaar ademen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 00:34

Zoals hierboven al gezegd werd, verlamming van de stembanden, cornage heet dat. Mijn bijrijdpaard heeft dat ook in zeer lichte mate, daarbij hoor je het alleen als berijder zelf en de omstanders zo goed als niet.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:53

ik ken er ook zo een als ze aan te teugel loopt dan begint ze vaak zo maar ineens te krorren en te hijgen. en dat gaat dan zo een kwartier door en dan briest ze en is het weer voor even over.