Iemand gisteren nog op het Wellantcollege geweest?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Iemand gisteren nog op het Wellantcollege geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 22:51

Hallo!!
Ik ben gisteren op de opendag geweest van het Wellantcollege in Dordrecht!! Het was wel ruim een uur rijden, maar we hadden het er voor over!! We hebben binnen een gesprekje gehad....en buiten werd er les gegeven aan de leerlingen van B tot Z ( Roxie!!!! }> Clown )
Het lijkt me een erg leuke school en waarschijnlijk ga ik er volgend jaar ook heen. Het is een MBO-opleiding, en de afdeling paardenhouderij.
Ik vroeg me af of er gisterne nog meer mensen van bokt waren op de opendag???
xxx Ilona

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:16

ben er niet geweest, maar in maasland zit ook een mbo paardenhouderij, is dat niet dichterbij vanuit zoetermeer? ik weet niet, er was iets met dordrecht Haha! kun je daar niet alleen maar de eerste 2 jaar doen ofzo?

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:44

Ik heb er op school gezeten en vond het helemaal niks. Het eerste jaar heb je maar 17 lesuren per week (vervolgens zit je het tweede jaar iedere dag tot zowat 4 uur op school). Je hebt maar 2 uur practijk. De lessen die je krijgt hebben zo belachelijk weinig inhoud dat je dus gaat denken wat je in vredesnaam op die school komt doen. Uren die uitvallen moet je buiten je rooster inhalen, dus kan je in je vrije tijd geen afspraken maken. Ik ben blij dat ik daar weg ben. Zorg ook dat je lichamelijk geen gebreken hebt want daar houden ze totaal geen rekening mee tenzij je gaat dreigen naar een andere school te gaan (spreek uit ervaring) Toch jammer want het ziet er zo leuk uit en als ze de lessen wat interessanter zouden maken en wat meer inhoud zouden geven zou het zo'n leuke school kunnen zijn. P.S. Je kan er een 2,3 en 4 jarige opleiding paardenhouderij volgen.

Ik raad je aan om eens aan Deure te gaan kijken. Persoonlijk heb ik daar veel betere ervaringen mee. (je kan ook daar een 2,3 en 4 jarige opleiding paardenhouderij volgen)

Veel succes met zoeken naar een nieuwe school. (vat het niet verkeert op wat hierboven staat. Dit zijn MIJN ervaringen met het Wellantcolege en niet die van een ander)

Groetjes,

Suzanne