lange hoeven - wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 20:31

want ik was vanmiddag bij een kennis van mij z'n oom en tante. Die oom en tante hebben een boerderij, 3 paarden dus ikke meteen naar de paardjes. Die kennis van mij zei zo, kijk, hier staan ze op krullen. Dus ik kijk bij dat paard in z'n stal en toen zag ik dat dat paard wel errug lange hoeven heeft. Zo aan het uiteinde een beetje omgekruld en wel een paar centimeter gespleten! Dat heb ik niet tegen die eignaar gezegt want wij gingen toen we bij de paarden waren geweest op de hooizolder spelen, heb die eigenaar trouwens eigenlijk niet gezien en was het eigenlijk al weer vergeten. Nou weet ik niet wat ik moet doen, ik weet dat het heel duur is om de hoefsmid voor 3 paarden te laten komen, maar als die hoeven zo zijn, lijkt me dat da paard hartstikke kreupel is...Ik zie hun eigenlijk nooit, ik ben nu 11 en de vorige keer dat ik er was, toen was ik geloof ik 6 of 7. Over 5 jaar ben ik het al lang weer vergeten...Ik weet niet hoe ik er iets van kan zeggen maar dit vond ik dus echt niet normaal...Ze hebben al echt heel lang paarden en weten nu nog niet dat de hoefsmid al erg lang geleden had moeten komen?!?!?!?!?!?

groetjes van Ellen.

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-30 00:24 ]</font>


Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 20:38

Kun je het niet met je ouders overleggen of iemand anders die die mensen ook kent. Dan is er dan wel een mogelijkheid hoop ik om dat op zijn goede hoefjes eeeh sorry pootjes terecht te laten komen.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 21:50

Ik vind het heel goed van je dat je het hebt gezien en de tip van Roel is waarschijnlijk het beste idee.
Op zich is drie paarden bekappen niet zo heel duur. Voor 120 gulden kunnen ze alledrie bekapt worden en misschien weten ze echt niet beter.
Overleg maar snel met je ouders! Succes!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 22:14

nee, bekappen is eigenlijk niet zo duur, maar omdat ze daar een boerderij hebben moet de hoefsmid voor 3 paarden speciaal komen. misschien wachten ze tot alle paarden echt nodig moeten...nouja, dan vind ik het nog heel erg raar hoor...en als ze niet zien dat die hoeven van dat paard echt niet goed zijn, dan zijn ze wel heel erg dom vind ik hoor... Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 09:21

Wij hadden ook een pony met lange hoeven toen ze bij ons kwam, en voor een week later hadden we de hoefsmid besteld. Wij die week afgewacht, maar er kwam een hele scheur in de hoef en die 2 zijkanten zijn nou afgebroken. De smid heeft alles wel netjes bijgeveild, maar ze loopt er nog wel kreupel op. Gelukkig staat ze nu op rust, dus kan het herstellen. Ik zou inderdaad het tegen je ouders zeggen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 09:42

bel zelf een hoefsmid en leg het verhaal voor en vraag of hij daar naar toe wilt gaan ofzo

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 10:43

Je mag echt niet te lang wachten, want het probleem bij verwaarloosde hoeven is dat het 'gevoel' meegroeit en dat de hoefsmid er niet altijd zomaar ineens terug perfecte hoefjes van kan maken!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:25

mm dit vind ik altijd zo walgelijk he.
Inderdaad naar je ouders gaan en hopelijk kunnen die het uitleggen. En dan mag je hopen dat ze de smid bellen en als ze het te duur vinden dan zijn ze geen paard waard. v Extreme duivel erkopen die handel!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:32

Ze vinden het te duur??? Wat is dat voor onzin! Als ze het te duur vinden dan hadden ze geen paarden moeten nemen Boos! Frusty

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 15:46

Dat vind ik ook, als ze paarden nemen moeten ze er goed voor zorgen, vind ik (vind iedereen denk ik wel he) paarden zijn duur om te onderhouden, maar voor hun volgens mij niet want ze doen er niet veel aan om ze goed te verzorgen. Ze hebben een stuk of 7 weien denk ik, daar staat geen 1 paard in terwijl ze der 3 hebben. Die paarden krijgen trouwens stro te eten Verward en gras dat ze uit de wei plukken, kunnen ze toch beter die paarden gewoon in de wei zetten????

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:40

Nou dan zullen ze wel zo mager als een lat zijn....arme paardjes Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 17:33

ze krijgen ook wel gewone brokken, dat denk ik tenminste want ik zag wel een voerschep staan (helemaal schoon....Verdrietig) maar je geeft een paard toch geen stro te eten?! m'n pony was eerst gek op stro, maar nu hebben we langzaam minder krullen en meer stro gegeven en nu lust ze alleen nog maar hooi...rare pony...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 19:31

Die van mij lust erg graag stro! Als ze op stal staat heeft ze in no-time de hele stal leeg! Op zich wel makkelijk, want als je er laat komt kijken en er ligt nog veel stro dan kon ze wel eens een lichte koliek-aanval hebben (dan wil ze niet eten)

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 19:43

Muzefee en de paarden daar krijgen helemaal geen hooi maar juist een extra portie stro. Daar zit veel minder stof in. Daarbij krijgen ze ook luzerne, brokken en muesli, maar het is dus helemaal niet zo raar dat paarden alleen stro krijgen.

Ik zou inderdaad eens met je ouders over die hoeven praten. Misschien dat zij er wat van kunnen zeggen tegen die mensen.

_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re: lange hoeven - wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:31

iki zou t tog maar zegge


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:36

Beetje oud topic. Heb even geTemt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:45

Oud topic.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers