Monique, hoe was het met Kyllian

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 18:54

in Utrecht?


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 19:06

Ben ik ook heel erg benieuwd naar? Verward
Hoop zo dat het allemaal meevalt!!!!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 19:56

Monique kom nou online!!! we willen het weten!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:37

ja, hier ben ik dan!!!
bedankt voor jullie intresse!!!
nou als eerste was zn hals op de foto helemaal goed!!! maar zn hoefstand is helemaal verkeerd,
dat moet gecorrigeerd worden met speciaal beslag elke 5 a 6 weken!t komt waarschijnlijk wel goed maar t is niet helemaal zeker en t gaat vreselijk veel geld kosten!!!dus...(hoe moeilijk t ook is) ga ik toch proberen of de handelaar m terugneemt!!!???
Waarschijnlijk is hij namelijk alleen geschikt voor recreatie, ik moet over ongeveer 5 weken terugkomen in Utrecht en als hij weer kreupel loopt eerder!!! Huilen

ik heb de handelaar al gebeld en we hebben een gesprek met hem als ik het rapport binnen heb van Utrecht!!!mij benieuwen!!!???
en...tuurlijk vind ik t voor Killian ook niet leuk hoor, maar ik moet toch wat???(ik heb hem voor dressuur gekocht 10 weken geleden en hij is bijna alleen maar kreupel geweest).
groetjes monique.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:41

Nou dan is het toch beter voor Killian dat hij dan bij iemand terecht komt die lekker recreatief met hem gaat rijden en dat jij dan eindelijk een paardje vind waar je lekker mee kan dressuren Pling ...........voor jullie allebei beter!!!!

Zal voor je hopen dat de handelaar hem weer van je terug neemt!!!!

succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:43

OK, dit is nu wel heel duidelijk: die handelaar moet hem terugnemen omdat dit paard niet voldoet aan het gebruiksdoel waar jij hem voor gekocht hebt. Wat zij je rechtsbijstand hier trouwens van? Laat hem langskomen, en dreig hier een zaak van te maken, dan binden ze in 9 vd 10 gevallen wel in namelijk. Misschien kun je iemand die je goed kent en vertrouwd, die wat meer thuis is "in paardenland" met die man laten praten (je instructeur of zo?). Uit wat jij vertelt vind ik hem niet zo netjes (understatement), en zou ik er niet over piekeren om ooit nog zaken met hem te doen! Bah, dit is dus het type malafide handelaar waardoor de paardensport zo vaak in een negatief daglicht komt te staan. Ik kan me hier dus echt over opwinden. Pak hem met zijn eigen methoden aan in elk geval, en laat niet over je heen lopen. Zet hem op hoor!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:44

Oh wel klote hoor monique...

Maar ja als het niet anders kan! En het is voor jullie allebei niet leuk natuurlijk....

Ik hoop aan de ene kant dat de jong hem gewoon terug neemt!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:48

ZEP!!!!!!!!!!!!!!
Is dat echt waar???
ik heb inderdaad bij de handelaar vermeld dat ik een paard voor de dressuur wil maar is t dan een verborgen gebrek????(i hope so...niet banketstaaf bedoeld hoor maar dan moet ie m terugnemen)maar ik heb hem toen niet rontgeologisch gekeeurd alleen klinisch, is t dan niet mn eigen schuld???
bedankt, monique.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:50

en...ik doe liever ook geen zaken meer met hem!!!
maar, ja als ie Killian terugneemt krijg ik dan wel mn geld terug????of moet ik er weer 1 van hem nemen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:08

Nee, je hoeft in principe geen nieuw paard van hem te nemen, maar ik kan je nu al op een briefje geven dat hij dat gaat proberen, omdat dat voor hem het voordeligst is.

Ik vind dat jij in dit geval sterk staat, je hebt gemeld dat je een paard voor de dressuursport wilt, je hebt al in het begin gemeld dat er problemen waren, je hebt er alles aan gedaan om die problemen op te lossen.

Als koper heb je een onderzoeksplicht. Ook daar heb jij aan voldaan. Het enige dat "tegen" jou is, is dat jij zelf een deskundige in de hand genomen hebt. Maar ik denk niet dat dat opweegt tegen hem, gezien de rest van de situatie. Als verkoper heb je namelijk een meldplicht. Laat dit precies uitzoeken door iemand die weet hoe dat juridisch precies in elkaar zit. Je rb dus. Meestal bind dit soort volk wel in als je dreigt er echt een zaak van te maken hoor!

Jouw argumenten zijn
- het rapport van Utrecht
- het feit dat jij al in het begin de problemen bij hem gemeld hebt
- het feit dat jij er echt je best op hebt gedaan de problemen te vinden en op te lossen
- dit paard voldoet duidelijk niet aan de eisen die jij gesteld hebt en die je de handelaar ook duidelijk hebt gemaakt.
- het feit dat hij niet doet wat toch "in de handel" behoorlijk gebruikelijk is.

Speel het hard tegen hard, ga op je strepen staan, (laat je vader dit doen Haha! ) eis je geld terug, het VOLLEDIGE bedrag, hij moet het paard terugnemen. Gaat hij daar niet op in, dan stuur je de rechtsbijstand op hem af.

Zorg dat je je geld krijgt en dat hij het paard meeneemt, en doe nooit meer zaken met deze man. Er zijn genoeg leuke EN gezonde paarden.

Waarschijnlijk denkt deze man in de trant van: "ach die mensen zijn niet thuis in de handel, ik kan ze wel afbluffen"

Zet hem op hoor!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:18

dank, je!!!

maar t is toch logisch dat jezelf de dierenarts uitkiest voor je eigen paard???
Straks koopt hij namelijk een dierenarts om, wat ie denk ik al gedaan heeft bij de keuringsarts????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:27

Het gaat erom dat dat jouw deskundige is, dus dan werkt die man, juridisch gezien, onder jouw verantwoordelijkheid. Ik heb hier eens een casus over gehad, maar daar ging het om iemand die die veearts aanklaagde dat hij iets niet gezien had.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 09:29

Wel jammer maar nu weet je in ieder geval wat hij mankeert. Succes met het gesprek met de handelaar.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 12:26

officieel kan je volgens mij die dierenarts dan ook aanklagen als je zeker weet dat hij omgekocht is. Want een dierenarts moet gewoon eerlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:35

Ja, daar ging die casus van mij dus over. Het moeilijke is dat JIJ dat moet bewijzen, en niet hij dat het niet zo is. Da's erg lastig. En als je de veearts zelf gevraagd hebt is het "jouw" deskundige en dus jouw verantwoordelijkheid. Maar in dit verhaal zit de handelaar gewoon fout.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:49

He Monique, rot voor Kyllian! Maar nou weet jij eindelijk wel wat er aan de hand is met hem. En hoe banketstaaf het ook klinkt voor je paard, jij hebt geen paard gekocht om alleen maar recreatief mee te rijden. Dus die handelaar moet hem echt terug nemen. Er zijn best mensen die wel een paard puur voor recreatie zoeken. Heel veel sterkte ermee.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:26

Goed verhaal zep en inderdaad het klopt helemaal cmplimenten hoor. Party!! . Toch wel erg handig zo´n bokt hiihih *LOL*

Monique heb geen medelijden met die handelaar maar wees hard voor jezelf.

Heel veel succes wel jammer van het paardje maar ja het is helaas niet anders?? Huilen

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:17

ZEP is het zelfs niet zo dat je die handelaar voor de gemaakte kosten kan alten opdraaien. ik dacht van wel. door HEM moet zij foto's laten maken en is haar paard al zeer vaak bij de v.a geweest. ik zou toch zorgen dat ik die kosten terug krijg. je hebt tenslotte niet zelf om een kreupel paard gevraagd!!
en geen zaken meer doen met hem. laat je alsjeblieft niet overhalen!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 22:08

Als je er een zaak van maakt kan dat wel, als je het onderling oplost (wat ik eerst nog zou proberen) denk ik dat je tevreden moet zijn met dat je het aankoopbedrag (VOLLEDIG!!!) terugkrijgt en dat je van die kerel af bent. Doet hij niet mee dan stuur je hem lekker de rehtsbijstand op z'n dak. Zet hem op hoor, laat je niet klein krijgen door zo'n uit de klei getrokken oetlul.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 14:01

bedankt!!!
ik had de handelaar dus gebeld en die wil praten als ik het rapport van Utrecht heb!!!maar..................
Utrecht wil t dus niet zwart op wit zetten omdat
hij daar op dat moment niet echt kreupel was, dus moet ik volgende week weer rustig aan beginnen met rijden en als ie kreupel wort gelijk komen en dan gaan ze hem verdoven en kijken of het overeenkomt waar hij kreupel loopt met de foto,
dit is echt kl*te!!!
maar...ik heb nu mijn eigen dierenarts opgebeld hopenlijk kan hij iets doen???
groetjes monique.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HypoStore, Vagabondo en 89 bezoekers