wie leert er voor verpleegkundige??????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

wie leert er voor verpleegkundige??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 19:11

Hallo,

Ik ben bezig met de opleiding voor verpleegkundige. Ik doe daarvan de BBL opleiding, dwz: Dat je werkt en leert. Zoveel weken werken en daarna weer twee weken school. Nu moet ik ook een aantal opdrachten doen om mijn vakken te behalen en die voldoende te kunnen afsluiten, bij ons zijn dat deelkwalificaties.
Ik wil graag in contact komen met mensen die ook met deze opleiding bezig zijn of mensen die al gediplomeerd zijn.
En graag wil ik een aantal sites weten waar ik informatie kan afhalen, niet alleen maar ziektenbeelden en medicijnen maar ook site waar ik bijvoorbeeld onderzoeken kan inzien. En hiermee bedoel ik een onderzoek of de kwaliteit van zorg wel goed is.
Dus weet je iemand uit je omgeving of ben je zelf bezig met de opleiding of gediplomeerd. Laat het me please weten.

Alvast bedankt,

Veel liefs en groetjes van Jessica

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:39

Ik ben geen verpleegkundige, maar verzorgende.
Heb je al eens bij LCCV (of LVVC) geprobeerd in Utrecht?? Zit op Kanalen-eiland en is een medische bibliotheek. alleen voor mensen die in verzorgend/verplegend beroep werken/studeren. Hebben ze veel onderzoeken enzo.

Kijk anders eens op http://www.fvo.nl/html/body_a_org.html

misschien dat hier iets bij staat.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:42

Vraag eens bij je ziekenhuis of zij lid zijn van een vakvereniging en of die een website heeft. Vaak vind je op die websites een databank over diverse odnerwerpen waaronder ook kwaliteit.
Ik werk in een verpleeghuis en doe o.a. het KEMA kwaliteitssysteem. Ik weet dat wij elk jaar een enqeute onder de bewoners en/of familieleden houden.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 02:00

Ik heb 3 jaar de opleiding verpleegkunde gedaan. Helaas niet afgemaakt, maar al wel veel deelkwalificaties afgerond en veel geleerd. Ik vond het een leuke opleiding!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 08:39

Ik ben ook bezig met de BBL opleiding verpleegkunde. Ik ben pas in februari gestart, dus kan je nog niet echt verder helpen. Wij hebben ontzettend veel info op cd rom bij het boekenpakket gekregen.
Mocht je nog handige sites vinden, wil je die dan even doorgeven?

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:21

Ik leer ook voor verpleegkundige maar dan HBO.
Probeer eens bij www.verpleegkunde.pagina.nl en www.verpleegkundeplus.pagina.nl. Hier staan errug veel links en daar staat vast wel een pagina bij waar je wat aan hebt. Ik heb er in iedergeval al veel kunnen vinden.
Vraag ook eens bij de instelling waar je werkt of ze intrAnet hebben. Op het ziekenhuis waar ik nu stage loop hebben ze eigen intrAnet en daar staan protocollen, ziektebeelden enz enz. allemaal op.
Veel succes!

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 19:27

Heel erg bedankt voor alle informatie!
Ik hoop dat ik hier een stuk verder mee kan komen Lachen

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 19:29

Linda250 schreef:
Ik ben ook bezig met de BBL opleiding verpleegkunde. Ik ben pas in februari gestart, dus kan je nog niet echt verder helpen. Wij hebben ontzettend veel info op cd rom bij het boekenpakket gekregen.
Mocht je nog handige sites vinden, wil je die dan even doorgeven?


Zal ik doen.
In mijn topic staan ook al wat links ga daar eens kijken!

Groetjes van Jessica

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:40

Hier een gediplomeerd verpleegkundige!
Al wel een aantal jaartjes gediplomeerd, en nog volgens het oude opleidingssysteem (A-verpleegkundige). Ben inmiddels intensive care verpleegkundige.
Mocht je wat willen vragen PB me dan maar!!
Succes met je opleiding! Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 01:22

Ik ben ook gediplomeerd. Ik heb HBO-V gedaan en ben inmiddels 2 jaar gediplomeerd. Je kunt mij pb'en met vragen. Doei

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:34

Ik ben momenteel 3e jaars HBO-v. Echt een super opleiding!!! Ik zou niets anders meer willen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:24


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:21

Ik doe de HBO - V
Als je iets wil vragen ofzo moet je maar pb-en.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 19:41

Bedankt voor alle info!!!!
Ik kan hier zeker wat mee!!!!!

GRoetjes van Jessica

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:31

Hai!

Mijn vriend is in september begonnen met de opleiding.Hij doet ook BBL.
En vind het echt super!
Dus als je ervaringen uit wilt wisselen pb maar.

groetjes
Janneke

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 18:48

Leuk om eens contacten te leggen met andere studenten die ik eigenlijk niet eens ken!!!!
Weet iemend een site waar ik verpleegproblemen kan vinden????? Of heeft iemand misschien een verpleegplan voor mij van iemand met een rughernia????

groetjes van Jessica

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:53

hoi

ik doe de vig (verzorgende individuele gezondheids zorg) opleiding de vroegere zieken verzorgende in het 3e jaar
ik doe ook de bbl en ik werk in een verpleeghuis op een pg afdeling (demente)
en ik vind het erg leuk ik denk dat ik hierna de vp ga doen.

groetjes janne.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 09:51

Leuk allemaal die ervaringen enzo en wat je doet.
He maar wie kan mij helpen aan een verpleegplan voor iemand met een hernia. Ik moet een vpplan maken voor iemand met een hernia en ik kan nergens verpleegproblemen vinden enzo.
Please help!!!!
Alvast bedankt....

Groetjes van Jessica

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 10:11

Ik heb nog een paar dingen die ik moet doen maar er niks over kan vinden en eigenlijk ook niet echt weet hoe ik het aan moet pakken:

Bij deelkwalificatie 403 (coordinatie en continuiteit van zorg) Moet ik een knelpunt signaleren, neemt initiatieven om deze op te lossen en gaat efficient en bewust om met de bschikbare materialen in de zorgverlening.
De titel van de opdracht is: Voorwaarden voor de te verlenen zorg.

Verder moet ik ook nog een onderzoek doen naar klachten van zorgvragers. Op micro en mesoniveau. Deze klachten moet ik benutten en evalueren. ik moet voorwaarden scheppen voor de verbetering van kwaliteitszorg op microniveau. En ik moet een deskundige consuleren.

En ik moet primaire preventie geven aan twee doelgroepen of twee verschillende zorgvragers. Waarvan de inhoud op hun is afgetsemd en mbv een uitgewerkt voorlichtingmodel.

Wie heeft deze opdrachten ook moeten doen?? Heb je dan misschien een voorbeeld voor mij van een van deze opdrachten, of meer?????
En hebben jullie nog tips hoe ik deze opdrachten het beste aan kan gaan pakken??
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes en alvast bedankt. Jessica

ps: Als je mij een van deze verslagen toe kan sturen als voorbeeld of een verpleegplan van iemand met een hernia, en je doet dat met bijlage wil je die dan sturen naar:
jessica_pieters@hotmail.com

Groetjes!!!! Lachen

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 20:01

Ene Aagje stuurde mij een voorbeeld van een verpleegplan op voor iemand met een hernia. Doordat de computer vervelend ging doen ben ik deze kwijt geraakt. Dus ik wilde vragen aan aagje of ze het vpplan nog maals wilde opsturen naar
jessica_pieters@hotmail.com.

groetjes

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 10:35

Aagje heb ik al weer gevonden hoor!!!
Een aantal van die sites die jullie me hebben gegeven doen het niet, geven een foutmelding.
En ik heb een vraagje aan L L Verpleegkundige: Wie heeft er ervaring met het BPV boek. Dat is zo'n dikke witte map met alle toetsen er in.
Graag wil ik contact met een L L Verpleegkundige die mij misschien wat tips kan geven over hoe ik de opdrachten aan moet pakken!!

Groetjes van Jessica