Zep nu echt met pensioen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zep nu echt met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:21

Onze ouwe Mr Zep (de inspiratiebron voor mijn username) staat alweer bijna 6 jaar bij ons van zijn pensioen te genieten. Hij heeft vroeger nationaal gesprongen en stond als 16-jarige een beetje in te zakken op de springstal waar ik stage ging lopen. Mijn moeder zocht een leuk recreatiepaard en ziedaar... de oplossing! In het begin hebben mijn zus en ik nog landelijk gesprongen met hem, later reed alleen mijn moeder er nog op maar dat is nu ook afgelopen. Hij liep al een poosje steeds slechter en vandaag is mijn moeder met hem naar de kliniek geweest. Hij heeft vergaande artose in zijn ondervoeten. Zolang hij onbelast nog redelijk pijnvrij kan lopen mag hij voorlopig nog lekker de wei in.
Eigenlijk zat het er al een poosje aan te komen maar toch niet zo'n leuk bericht. Scheve mond Zep is zo'n gaaf dier, echt onze professor.

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:32

sj*t zeg wat balen...
wel fijn dat jullie hem een goede oude dag gegund hebben!!!
knuffel hem maar lekker Knipoog
toedeledoki
gillian

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:51

Ik zag 'm lekker in de wei lopen toen ik vorig weekend langs jullie stal scheurde met de dravebier. Hij ziet er nog best happy uit, jammer dat z'n voeten het niet meer redden.

Kan me het [VvdD] Koud ritje in de Haarlerberg nog goed herinneren, een van z'n laatste buitenritten met jou (of misschien zelfs wel de laatste?). Nu dus echt met pensioen.

Hoop dat-ie niet al te veel te lijden heeft, 't is zo'n mooie vent... Cool

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:51

Als hij nog een tijd pijnvrij kan genieten van zijn pensioentje.... Dat zou toch heerlijk zijn voor hem!
Kan me wel voorstellen dat het jammer is dat ie niet meer gereden kan worden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:51

Gelukkig heeft hij bij jullie de mogelijkheid om van zijn pensioen te genieten. Wel jammer dat je moeder nu niet meer op hem kan rijden. Geef Zep maar een dikke pakkerd van me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:53

Volgens mij is Zep jullie hartstikke dankbaar voor z'n pensioentje! Toppie hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:56

aan alle goeds komt een einde, misschien voor hem op deze manier. Hij kan nog fijn van zijn pensioen genieten en dat is al meer dan een hele hoop andere paarden. Ik vind het fijn dat hij lekker zo zijn oude dag kan hebben...

Dennis

Berichten: 31467
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:04

Geweldig dat hij bij jullie nog van z'n pensioen kan genieten. Jammer dat hij met pensioen MOET ipv nog rustig aan van lichte buitenritjes mag genieten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:06

Heel herkenbaar *LOL*; hopelijk kan hij bij jullie nog lang van zijn pensioen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:14

Lekker dat ie iig de mogelijkheid heeft om van zijn pensioen te genieten bij jullie in de wei Hopelijk houden z'n voeten het nog effies vol en gaat ie nog een paar jaar mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:21

Ik ben bang dat het na de zomer toch echt afgelopen is voor onze ouwe heer. Daarom was het gisteren toch best een beetje emotioneel hier, want dit is wel het begin van het einde zegmaar. Vanmorgen zette ik hem in de wei en dan is ie nog zó fris, alleen dat lijf wil niet meer echt mee en dan zie je hem gewoon gefrustreerd zijn. :/

Je hoopt natuurlijk dat je hem gewoon een keertje 's middags dood in de wei vindt, dat verdiend ie eigenlijk, maar ja...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:31

Zep, dat dacht ik vorig jaar ook van Trammelant, en die is weer helemaal opgeknapt. We hebben hem een aantal maanden primeval gevoerd, eerst dubbele dosis, daarna onderhoud en nu helemaal niet meer en daar is het enorm van verbeterd. Kijk maar hier:
[ITP] Raimaer, Wadhnu (+ een beetje Trammelant Haha!)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:38

Wat jammer dat zijn lijf hem nu in de steek begint te laten. Ik hoop dat hij nog een tijdje op een gezonde manier bij jullie kan zijn..
Hoe oud is hij nu?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 17:18

Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Ik leef heel erg met jullie mee.

Inderdaad hoop ik ook voor Zep dat hij een keertje op een middag in de wei... enz.
Zal voor hem duimen dat het precies zo gaat als hij wil!
Lyvz van ons. Lovers Ach gut Lovers